Μιμηθείτε τους Ελληνες εφοπλιστές

Ηρθε η ώρα το συλλογικό «είναι» μας να αντιληφθεί ότι το πρότυπο της κεντρικά διευθυνόμενης οικονομίας από το κράτος απέτυχεΑπό τον 
Ραφαήλ Καλυβιώτη

Eίναι γνωστό ότι στην Ελλάδα το κρατικιστικό μοντέλο είναι αυτό που κυριάρχησε κατά τη διάρκεια της Μεταπολίτευσης. Πρόκειται για την ανακυκλωμένη πολιτική των δανεικών με στόχο να τροφοδοτείται ένα αδηφάγο κράτος, στο οποίο θα προσλαμβάνονται ψηφοφόροι και ημέτεροι. Η ψήφος στον ΣΥΡΙΖΑ, άλλωστε, ήταν το ανακλαστικό της παλαιάς Ελλάδας, η οποία πίστεψε ότι η επανάσταση θα γίνει με υλικά και ιδέες που θα μας επαναφέρουν στην πρότερη κατάστασή μας. Τώρα, πλέον, που οι μύθοι αυτοί κατέρρευσαν σαν χάρτινοι πύργοι, ήρθε η ώρα το συλλογικό «είναι» μας να αντιληφθεί ότι το πρότυπο της κεντρικά διευθυνόμενης οικονομίας από το κράτος απέτυχε και ότι πρέπει να αντικατασταθεί από ένα νέο, το οποίο θα βασίζεται στο συγκριτικό πλεονέκτημα και στην εξωστρέφεια της επιχειρηματικότητας.

Ο μοναδικός τομέας που ίσταται έναντι των υπολοίπων και ανταποκρίνεται χρόνια τώρα στο νέο αυτό πρότυπο, το οποίο οφείλουμε να δημιουργήσουμε, είναι η ελληνική ναυτιλία. Ο ελληνόκτητος στόλος κατέχει την πρώτη θέση στον κόσμο, απασχολεί πάνω από 30.000 εργαζομένους, ενώ περίπου άλλοι 190.000 απασχολούνται σε δουλειές που δημιουργούνται παραπλεύρως και εξαιτίας της ναυτιλίας. Από όλες αυτές τις δραστηριότητες η τελευταία κατέχει αναλογικά περίπου το 6,4% του ΑΕΠ της χώρας.

Το γεγονός ότι η ελληνική ναυτιλία είναι ένας τομέας που μας κάνει υπερήφανους και παραμένει στην κορυφή, ενώ ανταγωνίζεται παγκόσμιους κολοσσούς, όπως ο κινεζικός, αποδίδεται στην ιστορία ότι οι Ελληνες εκμεταλλεύτηκαν το συγκριτικό πλεονέκτημα της γεωγραφίας και της ναυτικής παράδοσης και τέχνης, η οποία μεταδίδεται από γενιά σε γενιά αιώνες τώρα. Το γεγονός ότι αυτό το πλεονέκτημα μετετράπη σε μια παγκόσμια ανταγωνιστική βιομηχανία εξηγείται από το ότι δεν διεπλέχθη σχεδόν ποτέ με το ελληνικό κράτος. Αυτή η παράδοση και η γνώση μάς έφεραν στην κορυφή, διότι ενισχύθηκε με δάνεια από παγκόσμιες τράπεζες, που θεώρησαν και θεωρούν τους Ελληνες εφοπλιστές τρομερά αξιόπιστους εξαιτίας αυτής της μακραίωνης εμπειρίας τους.

Αυτό, δε, που κάνει τους εν Ελλάδι εφοπλιστές απαράμιλλα ανταγωνιστικούς είναι ότι τις αποφάσεις τις λαμβάνει συνήθως ένας, ο πατριάρχης της οικογένειας. Πρόκειται περί ενός «παλαιοκαπιταλιστικού» προτύπου, που όμως είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό, διότι οι αποφάσεις λαμβάνονται πολύ γρηγορότερα εν σχέσει με ένα απρόσωπο διοικητικό συμβούλιο πολλαπλών συμφερόντων, αλλά και με την πίστη σε αυτό που κάνουν όχι ως κάτι το προσωρινό, αλλά ως μια παρακαταθήκη του ονόματός τους από τη μια γενιά στην άλλη.
Φυσικά, στον παγκόσμιο ανταγωνισμό που καλούνται να ανταποκριθούν καθημερινώς οι ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις δεν προσμένουν κρατικές παρεμβάσεις μιας κεντρικά διευθυνόμενης οικονομίας για να ευνοηθούν. Το μοναδικό πράγμα που απαιτούν είναι ένα φυσιολογικό και σταθερό φορολογικό περιβάλλον, και λογικές απαιτήσεις από το εργασιακό καθεστώς της σημαίας κάθε χώρας.

Οι Ελληνες, λοιπόν, μια χώρα 11.000.000 ανθρώπων, ελέγχουμε τον μεγαλύτερο στόλο ποντοπόρων πλοίων στον κόσμο. Ομως, το νόημα αυτού του άρθρου δεν έγκειται απλά στο να «εξυμνήσει» τον κλάδο αυτόν και τους ανθρώπους που τον απαρτίζουν. Διότι ικανότατα μυαλά υπάρχουν και στους τομείς των υπηρεσιών, της βιομηχανίας, της κτηνοτροφίας κ.ο.κ. Ο ελληνικός καταστροφικός εγωισμός, που χρονολογείται από τον καιρό του Πελοποννησιακού Πολέμου, μπορεί να εξελιχθεί σε έναν υγιέστατο ανταγωνισμό με κανόνες, που θα μας ξαναβάλει στο διεθνές παίγνιο.
Πρέπει πρώτα, όμως, να απελευθερωθούμε από τα δεσμά του κρατισμού με συνεχείς αποκρατικοποιήσεις, να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο, αποκεντρωμένο Σύνταγμα, που θα εξασφαλίζει σταθερή φορολογία των επιχειρήσεων για τουλάχιστον 10 συναπτά έτη και, όπου χρειάζεται το κράτος, να δίνει κίνητρα στους τομείς εκείνους οι οποίοι αποτελούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματά μας σε μια παγκοσμιοποιημένη αγορά.

*Πολιτικός επιστήμων και πρόεδρος του Δικτύου Ελλήνων Συντηρητικών (diesy.gr) – [email protected]

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το βίντεο της φυγάδευσης του Κυριάκου Μητσοτάκη από το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης

Όπως όπως έφυγε ο ... λαοπρόβλητος πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από την Αλεξανδρούπολη.Από την πίσω έξοδο και με γοργό ρυθμό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποχώρησε από...

Αποκάλυψη-σοκ της «δημοκρατίας»: Στο φως νέο «κουκούλωμα» για το έγκλημα στα Τέμπη

Την επομένη της τραγωδίας η ΕΡΓΟΣΕ, για να καλύψει τις ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας, συνεδρίασε και έδωσε εκπρόθεσμα την 7η παράταση για την υλοποίηση...

Αεροδρόμιο Αλεξανδρούπολης: Φυγάδευσαν τον Κυριάκο για να αποφύγει τους αγρότες

Από την πίσω έξοδο και με γοργό ρυθμό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποχώρησε από το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης, φροντίζοντας να αποφύγει κάθε επαφή με τους...

«Ανθ’ ημών Γουλιμής» που έγραψε ιστορία

Η φράση του Χ. Τρικούπη όταν ηττήθηκε κατά κράτος στις εκλογές του 1895Από την Κατερίνα ΚανάκηΠοιος ήταν, τέλος πάντων, αυτός ο Μιλτιάδης Γουλιμής που...

Λούβρο: Τα απαρχαιωμένα συστήματα ασφαλείας έδωσαν πρόσβαση στους κλέφτες

Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για την κινηματογραφική διάρρηξη στο μουσείο του Λούβρου και ολοένα και περισσότερο προκύπτει ότι ο ερασιτεχνισμός των δραστών, λειτούργησε συνδυαστικά με...

Εγκύκλιος επιβάλλει τώρα εργασιακό 10ωρο με το ζόρι!

Ελάχιστα περιθώρια άρνησης θα έχουν οι εργαζόμενοι, σε περίπτωση που οι επιχειρήσεις-εργοδότες επιθυμούν να τους απασχολήσουν έως 10 ώρες την ημέρα, στο πλαίσιο της...

Ο «περίεργος», μη ηθικός διορισμός της κόρης Κέλλα

Ηταν η τελευταία που μπήκε στο σώμα ειρηνοδικών, δύο μέρες πριν από τις εκλογές του 2023, από τον πίνακα επιτυχόντων που καταργήθηκε, ενώ έως...

Λουκέτο ΕΛΤΑ: Τρίβουν τα χέρια τους οι ιδιώτες – Γιατί ευνοείται η ACS

Πώς οι εξελίξεις στα ΕΛ.ΤΑ. επηρεάζουν κυρίως την ACS και τη διαδικασία εξαγοράς της από τους Γερμανούς, καθιστώντας την… ιδιαίτερα ελκυστικήΑπανωτές αστοχίες σε βάρος...

Ποιοι μπορούν να πάρουν σύνταξη πριν από τα 62 έτη – Αναλυτικός οδηγός...

Η «δημοκρατία» παρουσιάζει έναν αναλυτικό οδηγό με όλες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται και διαφέρουν από Ταμείο σε Ταμείο   Χιλιάδες εργαζόμενοι που ασφαλίστηκαν πριν από...

Σημαντική εξέλιξη: “Η Ουκρανία ανατίναξε τους αγωγούς Nord Stream” αποφάνθηκε η Γερμανία!

Oι γερμανικές αρχές, μετά από τρία χρόνια έρευνας, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως υπεύθυνοι για την καταστροφή των αγωγών φυσικού αερίου Nord Stream, είναι...







spot_img

Ροή ειδήσεων






spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ