Η αποκάλυψη για συρμό που μπήκε σε λάθος γραμμή στη Λάρισα κατέληξε σε απάντηση του ΟΣΕ που αναφερόταν σε ελεγχόμενη… παλινδρόμηση και σε έλλειψη ενημέρωσης του επιβατικού κοινού για τη μανούβρα. Με λίγα λόγια, αν οι υπεύθυνοι για την πορεία του συρμού ενημέρωναν τους επιβάτες για την αλλαγή πορείας, δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα. Οι προαναφερθείσες δικαιολογίες πείθουν μόνον τους συντάκτες τους και όλους όσοι έχουν συμφέρον να πειστούν.
Στην Ελλάδα μας, όπου πέφτει ακόμη βαριά η σκιά από το έγκλημα των Τεμπών, εκείνοι που έχουν τον πρώτο λόγο για τις δημόσιες μεταφορές, αντί να κάνουν έργο ουσίας, προσπαθούν να σκαρφιστούν διάφορα για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα. Υπάρχει μέγα πρόβλημα στον τομέα των ΜΜΜ και οι μόνοι που δεν το παραδέχονται είναι οι κυβερνητικοί αλλά και οι εταιρίες που εκμεταλλεύονται τις κρατικές υποδομές και εκτελούν μεταφορές επιβατών και αγαθών.
Μαζί με τους σιδηροδρόμους πάσχουν και όλα τα άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς. Το μετρό της Θεσσαλονίκης που εγκαινιάστηκε με φανφάρες και τυμπανοκρουσίες θα μείνει κλειστό για έναν μήνα, ενώ είναι καθημερινά τα προβλήματα (συνωστισμός, καθυστερήσεις) στη λειτουργία του. Και το Αττικό Μετρό βρίσκεται στην ίδια μοίρα και τα δρομολόγιά του δεν επαρκούν για να μεταφέρουν με άνεση και ασφάλεια τους επιβάτες. Ολόιδια είναι η εικόνα και στον ΗΣΑΠ, στα αστικά λεωφορεία, στα τρόλεϊ, παντού. Μαζί με τις καθυστερήσεις, τις βλάβες και τους συνωστισμούς, η απίστευτη βρόμα που κυριαρχεί αλλά και η αδυναμία του κράτους να επιβάλει την τάξη στα ΜΜΜ και να πατάξει το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης.
Θα ήταν υπερβολικό να περιμένει κάποιος από μια χώρα που πέρασε μέσα από μνημονιακές συμπληγάδες πέτρες να έχει υποδειγματικά μέσα μαζικής μεταφοράς. Ομως η κατάσταση τα τελευταία χρόνια είναι χειρότερη από ποτέ.
Καθώς φαίνεται, οι «άριστοι» της κυβέρνησης Μητσοτάκη δεν επιλέγουν τα ΜΜΜ για τις μετακινήσεις τους και γι’ αυτό δεν νοιάζονται για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται…


