Υπεγράφη η Σύμβαση Κατασκευαστικών Εργων για την επέκταση λιμενικής υποδομής του 6ου Προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης
Τεράστιας σημασίας συμφωνία ανακοινώθηκε χθες στη Θεσσαλονίκη ανάμεσα στην ΟΛΘ Α.Ε. (Ιβάν Σαββίδης) και τη ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ – ΤΕΚΑΛ Α.Ε. (ΠΡΟΒΛΗΤΑΣ 6) Κ/Ξ» (Ευάγγελος Μυτιληναίος) και περιλαμβάνει τη Σύμβαση Κατασκευαστικών Εργων για την επέκταση λιμενικής υποδομής του 6ου Προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης.
- Από τον Νίκο Πετρουλάκη
Η σύμβαση υπεγράφη χθες στο κτίριο διοίκησης της ΟΛΘ Α.Ε., από τον δρα Ιωάννη Τσάρα, διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΛΘ Α.Ε., τον Ντίνο Μπενρουμπή, εκπρόσωπο της κοινοπραξίας, αντιπρόεδρο Δ.Σ. και διευθύνοντα σύμβουλο της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, και την Αργυρώ Ψαλτάκου, αντιπρόεδρο Δ.Σ. της ΤΕΚΑΛ Α.Ε., σηματοδοτώντας την έναρξη του σημαντικότερου έργου αναβάθμισης στην ιστορία του λιμένα Θεσσαλονίκης.
Η σύμβαση αυτή περιλαμβάνει το έργο κατασκευής που περιλαμβάνεται στην Υποχρεωτική Επένδυση Αρ. 1: «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής», μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΘ Α.Ε., όπως ισχύει.
Τι περιλαμβάνει: Επέκταση του Προβλήτα 6 με πρόσθετο μήκος 513 μέτρα, πλάτος 306,5 μέτρα και σημαντική εκβάθυνση (βυθοκόρηση) του διαύλου προσέγγισης και της περιοχής ελιγμών πλοίων, για την ασφαλή πρόσδεση ακόμη και πλοίων σχεδιασμού ULCV (Ultra Large Container Vessels), στα 17 μέτρα, από τα 7, που είναι σήμερα.
Οπως γίνεται αντιληπτό, η χθεσινή εξέλιξη με την υπογραφή της σύμβασης σηματοδοτεί την εκκίνηση της κύριας φάσης κατασκευής, με διάρκεια υλοποίησης τους 40 μήνες και με συνολικό προϋπολογισμό τα 195,6 εκατομμύρια ευρώ. Πρόκειται για μία κομβική επένδυση όχι μόνο για τον λιμένα της Θεσσαλονίκης, αλλά και για το λιμενικό οικοσύστημα της Ελλάδας συνολικά αυτή η επέκταση του Προβλήτα 6. Με την ολοκλήρωση του έργου το λιμάνι της Θεσσαλονίκης:
• Εξασφαλίζει την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση περισσότερων πλοίων εμπορευματοκιβωτίων.
•Αποκτά τη δυνατότητα εξυπηρέτησης Ultra Large Container Vessels έως 24.000 TEU, μοναδική για τη Βόρεια Ελλάδα.
•Αυξάνει τη συνολική χωρητικότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων από 650.000 TEU σήμερα σε 1.500.000 TEU, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά του προς τους προορισμούς της ΝΑ Ευρώπης.
• Ενισχύει τη θέση του στη λιμενική βιομηχανία καθώς και τη διασυνδεσιμότητα της χώρας.
Η χρηματοδότηση του έργου θα καλυφθεί τόσο από ίδια κεφάλαια της ΟΛΘ Α.Ε. όσο και από τραπεζικό δανεισμό. Οι όροι του δανεισμού θα προσδιοριστούν προσεχώς, δεδομένων των ιδιαίτερα υψηλών υφιστάμενων τραπεζικών διαθεσίμων της εταιρίας και των θετικών ρυθμών προόδου του 2025.
Σε δήλωσή του ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε. Ιωάννης Τσάρας σημείωσε: «Με την υπογραφή της σύμβασης το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εισέρχεται σε μια νέα αναπτυξιακή εποχή. Η επέκταση του Προβλήτα 6, το μεγαλύτερο έργο αναβάθμισης στην ιστορία του λιμένος, δημιουργεί τις προϋποθέσεις ώστε η Θεσσαλονίκη να ενισχύσει τον ρόλο της στη Μεσόγειο ως στρατηγικός κόμβος εμπορίου για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη».


