Θετικά εξελίσσεται η κατάσταση στο Στενό του Ορμούζ σύμφωνα με τον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος τη Δευτέρα διαβεβαίωσε ότι η στρατηγικής σημασίας θαλάσσια δίοδος παραμένει «εντελώς ανοιχτή». Παράλληλα, έστειλε ξεκάθαρη προειδοποίηση προς την Τεχεράνη για την πορεία των διαπραγματεύσεων δηλώνοντας: «Αν το Ιράν δεν τηρήσει τη συμφωνία, θα κάνω ό,τι χρειαστεί να κάνω».
Στο ίδιο πλαίσιο, ο Αμερικανός αντιπρόεδρος Τζέι Ντι Βανς υπογράμμισε την προσπάθεια των ΗΠΑ για τη θεσμοθέτηση ενός πλαισίου ασφαλούς ναυσιπλοΐας, επισημαίνοντας: «Θέλαμε να δημιουργήσουμε έναν μηχανισμό για να διατηρήσουμε ανοιχτό το Στενό του Ορμούζ. Είναι ανοιχτό».
Από την πλευρά του, ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ιράν, Μοχάμεντ Μπαγκέρ Γκαλιμπάφ, έκανε γνωστό πως επετεύχθη συμφωνία για τη δημιουργία μιας απευθείας γραμμής επικοινωνίας, με σκοπό την αποφυγή εντάσεων και παρερμηνειών στην περιοχή.
Αναφορικά με το πυρηνικό πρόγραμμα, ο Ντόναλντ Τραμπ εξέφρασε μέσω ανάρτησής του τη βεβαιότητα ότι η Τεχεράνη θα συναινέσει σε αυστηρούς ελέγχους, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Όλοι γνωρίζουν πολύ καλά ότι το Ιράν θα συμφωνήσει σε εκτεταμένες επιθεωρήσεις των πυρηνικών και στρατηγικών του εγκαταστάσεων, ώστε να διασφαλιστεί η “πυρηνική διαφάνεια” για πολλά χρόνια στο μέλλον».
Οι τοποθετήσεις αυτές συμπίπτουν με τις εν εξελίξει διπλωματικές επαφές για την οριστικοποίηση του οδικού χάρτη 60 ημερών που συμφωνήθηκε στην Ελβετία. Παρά ταύτα, η ιρανική πλευρά κρατά αποστάσεις, με τον εκπρόσωπο του υπουργείου Εξωτερικών, Εσμαΐλ Μπαγκαΐ, να διαψεύδει κατηγορηματικά κάθε νέα συμφωνία, ξεκαθαρίζοντας ότι το Ιράν δεν συζήτησε το πυρηνικό ζήτημα με την Ουάσιγκτον και δεν αποδέχθηκε «καμία νέα δέσμευση».
