Ανοιχτά διαφοροποιήθηκε η Ντόρα Μπακογιάννη από την πρόσφατη συνταγματική πρόταση του Κυριάκου Μητσοτάκη σχετικά με την αλλαγή του τρόπου εκλογής και της διάρκειας της θητείας του Προέδρου της Δημοκρατίας στο άρθρο 30 του Συντάγματος. Η ίδια εξέφρασε την ξεκάθαρη προτίμησή της στο υπάρχον θεσμικό πλαίσιο, τονίζοντας πως είναι υποχρέωση κάθε βουλευτή να καταθέτει ελεύθερα τις προσωπικές του απόψεις και προτάσεις.
Αναφορικά με το ζήτημα αυτό, η κυρία Μπακογιάννη σημείωσε: «Δεν είμαι καθόλου σίγουρη για την εξαετή θητεία του Προέδρου της Δημοκρατίας. Κι επειδή κάθε βουλευτής έχει την υποχρέωση να καταθέτει προτάσεις, εγώ πραγματικά πιστεύω ότι οι δύο πενταετίες είναι ένα σύστημα που απέδειξε και στο παρελθόν τη χρησιμότητα του».
Συνεχίζοντας στο ίδιο μήκος κύματος, έστειλε ένα σαφές μήνυμα για τη διατήρηση του υφιστάμενου πλαισίου στην προεδρική θητεία υπογραμμίζοντας: «Δεν θεωρώ ότι έχουμε κανένα λόγο να το αλλάξουμε, μπορούμε να παραμείνουμε με το ισχύον άρθρο του Συντάγματος».
Παράλληλα, η βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας επέλεξε να ανοίξει και το κεφάλαιο του παρελθόντος, αφήνοντας ευθείες βολές κατά των τότε χειρισμών του Αντώνη Σαμαρά για τη στάση που κράτησε το κόμμα στο δημοψήφισμα του 2015. Η ίδια υποστήριξε ότι η παράταξη υπέπεσε σε στρατηγικό ατόπημα με το να λάβει μέρος σε μια διαδικασία την οποία χαρακτήρισε ως παρωδία.
Συγκεκριμένα δήλωσε: «Κατά τη γνώμη μου, ήταν ιστορικό δικό μας λάθος ότι στην προσπάθεια μας να μείνει η Ελλάδα στην Ευρώπη, το νομιμοποιήσαμε με τη συμμετοχή μας».