Σόλο σόου από Μπαρίσνικοφ

Ο μεγάλος «Μίσα» επιστρέφει έπειτα από τέσσερα χρόνια στην Αθήνα, σε μια παράσταση-φόρο τιμής στον Νιζίνσκι

Από τη
Γιώτα Βαζούρα

Είναι ο σπουδαιότερος χορευτής της γενιάς του, ένας δημιουργός ο οποίος μπορεί να έχει κρεμάσει εδώ και χρόνια τις πουέντ του, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχει απομακρυνθεί από το σανίδι ή ότι έχει πάψει να αναζητά την καλλιτεχνική ολοκλήρωση μέσα από διάφορα άλλα θεατρικά εγχειρήματα. Με μια τέτοια ενδιαφέρουσα δουλειά, την παράσταση του Μπομπ Γουίλσον «Γράμμα σε έναν άνδρα», έρχεται ξανά στην Ελλάδα ο «Μίσα», όπως συνηθίζει να αποκαλεί το κοινό τον Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ.

Τέσσερα χρόνια μετά την τελευταία εμφάνισή του στην Αθήνα, ο 69χρονος χορευτής μάς επισκέπτεται ξανά, παρουσιάζοντας ένα σόλο σόου, το οποίο είναι βασισμένο στα ημερολόγια ενός άλλου θρύλου του μπαλέτου, του Ρωσοπολωνού Βάσλαβ Νιζίνσκι (1889-1950), ο οποίος διαδραμάτισε κομβικό ρόλο στην ιστορία του μοντέρνου χορού, πριν η σχιζοφρένεια ανακόψει τη σημαντική πορεία του μόλις στα 29 του χρόνια. Τα επόμενα 30 χρόνια ο σπουδαίος χορευτής θα τα περάσει μπαινοβγαίνοντας σε ψυχιατρικά ιδρύματα.

Πρεμιέρα

Η παράσταση κάνει πρεμιέρα σήμερα στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, σε μια μεγάλη και πολυδιαφημισμένη παραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών, η οποία έχει λάβει θερμές κριτικές σε όποιο μέρος του πλανήτη και αν παρουσιάστηκε. Η πρεμιέρα της έγινε το 2015, ενώ πέρυσι έκανε μια μεγάλη περιοδεία στην Ευρώπη, προτού «αλώσει» και τις αμερικανικές σκηνές τον περασμένο χειμώνα. Σε αυτό το ημερολόγιο, το οποίο ο Νιζίνσκι έγραψε στα πρώτα στάδια της ασθένειάς του, ο χορευτής ξεδιπλώνει τις σκέψεις και τους φόβους του για το πώς αυτή θα εξελιχθεί.

Ο Νιζίνσκι, αν και χορευτικά ιδιοφυής, φοβάται ότι δεν θα μπορέσει να ξαναβάλει τις πουέντ του. Μιλάει για τη σχέση του με τον Θεό, τον οποίο επικαλούνταν σε κάθε δυσκολία, και με τους ανθρώπους που τον περιτριγύριζαν, και φυσικά για τη σχέση του με την ίδια την τέχνη. «Αν δεν είχε καταλήξει στο άσυλο, ο Νιζίνσκι συγγραφέας θα γινόταν ισάξιος με τον Νιζίνσκι χορευτή» είχε πει ο Χένρι Μίλερ, αφού διάβασε το ημερολόγιό του.

Εκείνο που καθιστά την καλλιτεχνική σύμπραξη ξεχωριστή είναι ότι ο Μπαρίσνικοφ αναλαμβάνει να ενσαρκώσει τον Νιζίνσκι έπειτα από 15 προτάσεις από 15 διαφορετικούς σκηνοθέτες τα τελευταία χρόνια. Ακόμη και ο Ινγκμαρ Μπέργκμαν τού είχε ζητήσει να συνεργαστούν, προκειμένου να δραματοποιήσουν το ημερολόγιο του σημαντικότερου χορευτή μπαλέτου του 19ου αιώνα. Ομως, τι ήταν αυτό που τον έκανε να πει το «ναι» στον Αμερικανό εικονοκλάστη; «Εχω μεγάλη σιγουριά στη δουλειά του Μπομπ» είχε δηλώσει ο 69χρονος «Μίσα» σε μία παλιότερη συνέντευξή του. Δεν απομένει παρά να δούμε αν το θεατρικό αποτέλεσμα θα ικανοποιήσει, εκτός από τους δύο ταλαντούχους δημιουργούς, και το ελληνικό κοινό…

• Info: Η παράσταση «Γράμμα σε έναν άνδρα» αρχίζει σήμερα στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών (Λ. Συγγρού 107-109) και θα διαρκέσει έως τις 13 Ιουλίου. Στις 21.00.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα