Αυξάνουν τα διόδια αντί να τα μειώσουν

Στον δικό τους φαντασιακό κόσμο φαίνεται ότι βρίσκονται οι εταιρίες εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων. Την ώρα που χιλιάδες μισθωτοί και συνταξιούχοι επιβαρύνονται με νέα χαράτσια, την ώρα που η βενζίνη τραβάει την ανιούσα, όλες οι εταιρίες εκμετάλλευσης των οδικών αξόνων αυξάνουν τα διόδια!

Τι κι αν έχουν σταματήσει τα έργα, τι κι αν αυτά «καρκινοβατούν», οι εργολάβοι τον χαβά τους. Ως αιτία οι κοινοπραξίες προβάλλουν τις συμβατικές υποχρεώσεις από τις συμβάσεις παραχώρησης, παραβλέποντας το γεγονός ότι τα έργα έχουν ανασταλεί εδώ και 1-1,5 χρόνο, αλλά συνεχίσουν να εισπράττουν διόδια! Μοναδική εξαίρεση αποτελεί ο Μορέας, ο οποίος κατασκευάζεται κανονικά.

Τα διόδια αυξάνονται από 5 έως 10 λεπτά σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους, με ισχύ από αύριο 1η Φεβρουαρίου. Αυξήσεις κατά 30 λεπτά έχουμε και στη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου. Πλέον το κόστος για τη διαδρομή από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη αυξάνεται κατά 0,90 ευρώ, ενώ η διαδρομή Αθήνα – Τρίπολη – Καλαμάτα θα στοιχίζει 0,60 ευρώ ακριβότερα.

Ο άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη χωρίζεται στα τμήματα από την Αθήνα μέχρι την Τραγάνα, το οποίο εκμεταλλεύεται η Νέα Οδός, και στο τμήμα από την Πελασγία (Μαλιακός) μέχρι το Κλειδί στο Αιγίνιο Πιερίας, το οποίο εκμεταλλεύεται η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου. Συνυπολογίζοντας το κόστος 2,4 ευρώ των διοδίων στα Μάλγαρα, το ταξίδι μετ’ επιστροφής στη Θεσσαλονίκη αυξάνεται από 42,5 σε 43,4 ευρώ, αύξηση 2,1%.

Οι οδηγοί που θα κάνουν το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα θα επιβαρυνθούν με 10 λεπτά στα διόδια Ελευσίνας, όπου το κόστος αυξάνεται από 3,1 σε 3,2 ευρώ, καθώς το κόστος διέλευσης στους σταθμούς από την Κόρινθο έως την Πάτρα παραμένει σταθερό. Ομως όσοι επιθυμούν να περάσουν στο Ρίο θα πρέπει να συνυπολογίζουν την αύξηση κατά 0,3 ευρώ στα διόδια της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου, από 12,9 σε 13,2 ευρώ.

Αντίθετα, στη διαδρομή προς Καλαμάτα, μέσω Τρίπολης, η διαδρομή μετ’ επιστροφής θα στοιχίζει 0,6 ευρώ ακριβότερα για τα Ι.Χ., καθώς πέρα από τα διόδια Ελευσίνας οι τιμές αυξάνονται κατά 10 λεπτά στους σταθμούς Νεστάνης (από 2,3 σε 2,4 ευρώ) και Σπαθοβουνίου (από 2,4 σε 2,5 ευρώ), ενώ στη Γέφυρα Μάναρη το κόστος παραμένει σταθερό στα 1,9 ευρώ. Τα διόδια για το ταξίδι Αθήνα – Καλαμάτα μετ’ επιστροφής θα στοιχίζουν 20 ευρώ, από 19,4 ευρώ, δηλαδή αύξηση 3%.

Υπενθυμίζεται ότι τα συνολικά έσοδα Δημοσίου και ιδιωτών από τους 5 οδικούς άξονες, σε βάθος 30ετίας, έχουν προϋπολογιστεί στα 60 δισ. ευρώ! Η πρόβλεψη των εσόδων έγινε το 2007, λαμβάνοντας υπόψη τις οικονομικές συνθήκες της περιόδου, οι οποίες έχουν διαψευσθεί.

Σύμφωνα με τις παραδοχές του 2007, τα έσοδα του Δημοσίου από τις 30ετείς συμβάσεις παραχώρησης θα προσέγγιζαν τα 20 δισ., ενώ των παραχωρησιούχων τα 40 δισ.

Φώτης Φωτεινός

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}
Advertisement 3

Κορυφαίες Ειδήσεις

Advertisement 4