Το σχέδιο για «στάση Πατησίων»

Φιλοδοξεί να ξεπεράσει, σε αρνητική δημοσιότητα, ακόμα και τον «αμαρτωλό» ΟΣΕ. Και έτσι όπως πηγαίνει σίγουρα θα τα καταφέρει. Κάθε πέρσι και καλύτερα για το αθηναϊκό τραμ, το οποίο ξεκίνησε τη λειτουργία του σε πανηγυρικό κλίμα το 2004. Εφτά χρόνια αργότερα έχει διαψεύσει κάθε αρχική προσδοκία, δίνοντας τροφή σε όσους είχαν εναντιωθεί στην κατασκευή του.

Το αθηναϊκό τραμ συγχωνεύτηκε πέρσι με το μετρό και τον ΗΣΑΠ, στη νέα εταιρία Σταθερές Συγκοινωνίες. Αν δεν είχε συγχωνευτεί, θα έκλεινε την επόμενη ημέρα, καθώς λειτουργούσε κάτω από την απειλή της χρεοκοπίας.

Ως την τελευταία στιγμή το Δημόσιο προχωρούσε σε νέες αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου και σε νέο δανεισμό. Αλλά τι μπορεί να καταφέρει ένα συγκοινωνιακό μέσο, όταν τα ετήσια έσοδα από κάρτες και εισιτήρια δεν ξεπερνούν το 30% των δαπανών μισθοδοσίας;

Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, το τραμ διακινεί ετησίως 18.000.000 -19.000.000 επιβάτες, με τα έσοδα από τα εισιτήρια (εξαιρούνται οι κάρτες) να ανέρχονται μόλις στα 3.400.000 ευρώ, όταν το αντίστοιχο μέγεθος στην ΕΘΕΛ φτάνει τα 65.000.000 ευρώ.

Ως τις αρχές του 2011, οι συσσωρευμένες ζημιές ξεπερνούσαν τα 200.000.000 ευρώ, οι μακροπρόσθεσμες δανειακές υποχρεώσεις τα 137.000.000 ευρώ, οι βραχυπρόθεσμες τα 25.000.000 ευρώ, ενώ οι χρεωστικοί τόκοι ήταν υπερδιπλάσιοι από τον τζίρο, ο οποίος ετησίως δεν ξεπερνά τα 6.000.000 ευρώ!

Το τραμ έχει, λένε συγκοινωνιολόγοι, ως μοναδική διέξοδο ανάπτυξης την επέκταση στον Πειραιά, με τη συνεπακόλουθη αύξηση επιβατών και εσόδων. Η επέκταση στον Πειραιά θεωρείται αυτοσκοπός για την οικονομική βιωσιμότητα του μέσου, καθώς θα επιφέρει αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 25.000 ημερησίως.

Εξαιτίας των επενδύσεων που έχουν γίνει, στελέχη του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας προτείνουν την επαναλειτουργία του τραμ στην περιοχή των Πατησίων. Αλλη πρόταση υποστηρίζει τη δημιουργία δικτύου τραμ στην οδό Πανεπιστημίου, συνδέοντάς το με το Σύνταγμα. Επεκτάσεις τραμ έχουν εξαγγελθεί στο Πέραμα και στη Δραπετσώνα, αλλά δεν λαμβάνονται σοβαρά υπόψη, αφού η επέκταση του τραμ στον Πειραιά έχει καθυστερήσει τέσσερα χρόνια.

Φώτης Φωτεινός

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Αποκάλυψη-σοκ της «δημοκρατίας»: Στο φως νέο «κουκούλωμα» για το έγκλημα στα Τέμπη

Την επομένη της τραγωδίας η ΕΡΓΟΣΕ, για να καλύψει τις ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας, συνεδρίασε και έδωσε εκπρόθεσμα την 7η παράταση για την υλοποίηση...

Ποιοι μπορούν να πάρουν σύνταξη πριν από τα 62 έτη – Αναλυτικός οδηγός...

Η «δημοκρατία» παρουσιάζει έναν αναλυτικό οδηγό με όλες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται και διαφέρουν από Ταμείο σε Ταμείο   Χιλιάδες εργαζόμενοι που ασφαλίστηκαν πριν από...

Εγκύκλιος επιβάλλει τώρα εργασιακό 10ωρο με το ζόρι!

Ελάχιστα περιθώρια άρνησης θα έχουν οι εργαζόμενοι, σε περίπτωση που οι επιχειρήσεις-εργοδότες επιθυμούν να τους απασχολήσουν έως 10 ώρες την ημέρα, στο πλαίσιο της...

Η Άγκυρα απαντά με 36 ασκήσεις και S-400 στο ελληνικό βέτο!

Με συνεχείς στρατιωτικές ασκήσεις, ακόμα και τις ημέρες των Χριστουγέννων, η Τουρκία αμφισβητεί την ελληνική κυριαρχία και προκαλεί ΝΑΤΟ και Ε.Ε. Της Κύρας ΑδάμΗ...

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα του Χατζηδάκη

Ως υπουργός Εργασίας στις αρχές του 2022 έδινε διαβεβαιώσεις για «αποκλιμάκωση» και στις τιμές σε προϊόντα και υπηρεσίες. Επί τρία χρόνια οι τιμές έχουν...

Η Κατερίνα Καινούργιου ανακοίνωσε επίσημα την εγκυμοσύνη της

Η παρουσιάστρια επιβεβαίωσε για πρώτη φορά ότι περιμένει το πρώτο της παιδί, ύστερα από μήνες φημών Η ανακοίνωση μέσω Instagram Η Κατερίνα Καινούργιου επιβεβαίωσε την εγκυμοσύνη...

Σάλος με τις χυδαιότητες Δρυμιώτη: Η «Καθημερινή» απέσυρε άρθρο-λίβελο μετά το εξώδικο της...

Το επίμαχο κείμενο περιείχε φράσεις χυδαίου μίσους που ουδέποτε ειπώθηκαν από τη Λοΐζου – Αναδίπλωση της εφημερίδας μετά τη δημόσια κατακραυγή Σε αναγκαστική επανόρθωση προχώρησε...

Αεροδρόμιο Αλεξανδρούπολης: Φυγάδευσαν τον Κυριάκο για να αποφύγει τους αγρότες

Από την πίσω έξοδο και με γοργό ρυθμό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποχώρησε από το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης, φροντίζοντας να αποφύγει κάθε επαφή με τους...

Καλύτερα Χωροφύλακες παρά παπάδες

Να μη φοβόμαστε τον νομοταγή πολίτη και να καταστέλλονται με μηδενική ανοχή οι παραβατικοί. Τα όπλα είναι εργαλεία, όπως ένα μαχαίρι. Κόβεις το ψωμί,...

Λουκέτο ΕΛΤΑ: Τρίβουν τα χέρια τους οι ιδιώτες – Γιατί ευνοείται η ACS

Πώς οι εξελίξεις στα ΕΛ.ΤΑ. επηρεάζουν κυρίως την ACS και τη διαδικασία εξαγοράς της από τους Γερμανούς, καθιστώντας την… ιδιαίτερα ελκυστικήΑπανωτές αστοχίες σε βάρος...







spot_img

Ροή ειδήσεων






spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ