Μια έπαυλη υψηλής αισθητικής με άμμο από τις Μαλδίβες στην παραλία της και κλεισμένη μέσα σε ένα τεράστιο κτήμα, ένα ζευγάρι από τα πιο γνωστά στην υψηλή αθηναϊκή κοινωνία και 70.000.000 ευρώ πρωταγωνιστούν στην πώληση της εξοχικής κατοικίας του Γιώργου και της Ηρώς Κόβα στο Πόρτο Χέλι.
Από την πρώτη στιγμή που βγήκε στο σφυρί η τεράστια έκταση με την ονομασία «Ελιές», το τίμημα ήταν ιδιαίτερα υψηλό, τόσο ώστε να αποκλείονται από το παιχνίδι όλοι σχεδόν οι Ελληνες αγοραστές, αφού ακόμα και οικογένειες που διαθέτουν αυτά τα χρήματα πολύ δύσκολα θα προχωρούσαν στην αγορά του εν μέσω κρίσης.
Τα τελευταία εικοσιτετράωρα, πάντως, οι φήμες κάνουν λόγο για ενδιαφέρον του εφοπλιστή κ. Γιώργου Προκοπίου, ο οποίος θεωρείται από τους καλύτερους παίχτες σε ό,τι έχει να κάνει με το real estate και με άφθονη ρευστότητα.
Είναι ο άνθρωπος που αγόρασε πριν από λίγα χρόνια την περίφημη Villa Christina στο Πορτοφίνο αντί 15.000.000 ευρώ, αφήνοντας ηττημένο διεκδικητή στην απόκτηση του ακινήτου τον τότε Ιταλό πρωθυπουργό Σίλβιο Μπερλουσκόνι.
Εάν το ενδιαφέρον του δεν είναι φιλολογικό, τότε η κατοικία Κόβα θα γνωρίσει έτερες στιγμές δόξας στα χέρια του νέου της ιδιοκτήτη, εκτός αν τον προλάβει ο Ρόμαν Αμπράμοβιτς, που ακούστηκε κι αυτός ότι ενδιαφέρεται να «χτυπήσει» το συγκεκριμένο σπίτι.
Μόνο που, όπως επισημαίνει μεσίτης της περιοχής, «ο Αμπράμοβιτς ή οποιοσδήποτε άλλος δώσει 70.000.000 δεν θα θέλει να βλέπει σίγουρα τα θαλάσσια ταξί να περνάνε εκατό μέτρα από την παραλία του, γεμάτα κόσμο για την Κόστα ή τις Σπέτσες. Αυτό είναι και το μόνο αρνητικό στοιχείο πώλησης του σπιτιού», επισημαίνει με νόημα, «το οποίο θα πουληθεί αργά ή γρήγορα, γιατί είναι μοναδικό όπως και η τοποθεσία όπου βρίσκεται».
Οι επενδύσεις
Οι τυχεροί που πετούν συχνά με ελικόπτερο πάνω από το Πόρτο Χέλι είχαν διακρίνει εδώ και χρόνια τη διαφορά της παραλίας που δεσπόζει κάτω από την έπαυλη του Γιώργου και της Ηρώς Κόβα από τις παρακείμενες.
Η άμμος της ήταν άσπρη, σαν αυτή που υπάρχει στις αμμουδιές της Καραϊβικής ή τις Μαλδίβες, κάτι που -όπως μαθεύτηκε- μόνο τυχαίο δεν ήταν.
Η σκεπασμένη με άσπρη άμμο που ήρθε κατευθείαν από τις Μαλδίβες ιδιωτική παραλία, για να ικανοποιήσει -σύμφωνα με τα όσα ακούστηκαν- την αισθητική της κυρίας Κόβα, έδωσε αυτό το κάτι παραπάνω στην εκπληκτική βίλα του ζεύγους.
Η βίλα βγήκε προς πώληση, έπειτα από άτυχες επενδυτικές κινήσεις, όπως αυτή στην περίφημη πυραμίδα του Μέιντοφ, με τα τοξικά ομόλογα, στην οποία είχαν παίξει και άλλοι Ελληνες εκτός από τον κ. Κόβα.
Σχεδόν κάθε χρόνο την Κυριακή του Πάσχα αλλά και το καλοκαίρι κατέφτασαν στην ονειρική έπαυλη οι «υψηλοί» καλεσμένοι του επιχειρηματία κ. Γιώργου Κόβα και της συζύγου του Ηρώς, όλως παραδόξως χωρίς την παρουσία φωτογράφων.
Το ζευγάρι που προέκυψε εδώ και δεκαετίες στην ελληνική κοσμική πραγματικότητα κυκλοφορούσε συχνότατα και με την ίδια άνεση σε πάρτι, επιδείξεις κοσμημάτων αλλά και στο Μέγαρο Μουσικής.
Για το χατίρι της, αφού δεν ήθελε με τίποτα την αυθεντική άμμο που είχε η παραλία, ο σύζυγός της ναύλωσε, σύμφωνα με τα όσα αφέθηκαν να διαρρεύσουν, καράβι για να φέρει την πολυπόθητη άμμο από το διάσημο νησιωτικό σύμπλεγμα.
Ανάμεσα στους προσκεκλημένους του ζεύγους συχνή ήταν η παρουσία δύο πρώην εστεμμένων, που απολάμβαναν όχι μόνο την παραλία, αλλά και τη φιλία του πάλαι ποτέ εφοπλιστή κ. Κόβα, που «εγκατέλειψε» -όχι τελείως- τα καράβια και τα ξυραφάκια, για να ασχοληθεί με τα λάστιχα και τα βαριά μηχανήματα.
Η παρουσία του τέως βασιλιά της Ελλάδας Κωνσταντίνου και της συζύγου του Αννας-Μαρίας μαζί με τον πρίγκιπα της Γιουγκοσλαβίας Αλέξανδρο και την πριγκίπισσα Αικατερίνη έδινε τη νότα του απαραίτητου glam στο γλέντι ενός ζευγαριού που «οργώνει» κυριολεκτικά τα τελευταία χρόνια με τις εξόδους του τα κοσμικά δρώμενα.
Τα ξυραφάκια Astor
Η κυρία Ηρώ Κόβα διακατέχεται από μια αίσθηση ανωτερότητας, την οποία αφήνει να διαχέεται με στιλ, σημειώνουν κάποιοι που την ξέρουν καλά.
Η λεπτή της ειρωνεία ταιριάζει γάντι με το στιλ της όταν εισέρχεται σε κάποιο κοσμικό event και πολλοί απορούν βλέποντάς τη σε εκδηλώσεις όπου κάποτε δεν θα πατούσε το πόδι της.
Για τη γυναίκα που η μαγειρική, όπως παραδέχεται η ίδια, παραμένει μια άγνωστη λέξη, είναι επίσης αδιανόητο να βγει για ψώνια ή βόλτα χωρίς τον σοφέρ της, την ίδια στιγμή που δηλώνει: «Ενα πράγμα με κάνει πάντα να κλαίω, η αρρώστια και η κακοτυχία ενός παιδιού».
Γόνος μιας από τις γνωστότερες οικογένειες της Αθήνας, μεγάλωσε από μικρή με όλες τις ανέσεις, αφού ο πατέρας της Τάκης Βετόπουλος ήταν ιδιοκτήτης των διάσημων (τη δεκαετία του ’60) ξυραφιών Astor.
Οι σπουδές της κυρίας Κόβα με αντικείμενο τη διοίκηση επιχειρήσεων δεν της χρειάστηκαν μόνο για την απασχόλησή της στην οικογενειακή επιχείρηση, η οποία αποδείχτηκε πολύ μικρή για τις φιλοδοξίες της.
Η αγάπη της για τη μόδα την ώθησε στο να ιδρύσει τη δική της εταιρία εισαγωγής γυναικείων και ανδρικών ενδυμάτων, ενώ στην προσωπική της ζωή ο άνδρας που κέρδισε για πρώτη φορά την καρδιά της ήταν ο εφοπλιστής Νίκος Βερνίκος.
Ο γάμος τους κράτησε μόλις ενάμιση χρόνο και σε ένα ταξίδι στο Λονδίνο λίγο μετά το διαζύγιό της έμελλε να γνωρίσει τον κ. Κόβα, άντρα της ζωής της.
Το ειδύλλιό τους τους ανέβασε γρήγορα στα σκαλιά της εκκλησίας και η ευτυχία τους ολοκληρώθηκε με τη γέννηση των δύο κοριτσιών τους, που μεγάλωσαν για κάποια χρόνια στη βρετανική πρωτεύουσα.
Ο θάνατος του πατέρα της σηματοδότησε την επιστροφή του ζευγαριού στην Ελλάδα, ενώ ο σύζυγός της, σύμφωνα με τα λεγόμενα της κυρίας Κόβα, άφησε τα καράβια για να ασχοληθεί με τη διοίκηση της οικογενειακής επιχείρησης, η οποία βρίσκεται σήμερα κάτω από την ομπρέλα της πολυεθνικής Bic.
Στην Ελλάδα η κυρία Κόβα, εκτός από το να μεγαλώνει -με τη βοήθεια νταντάδων και δασκάλων- τη Νατάσα και την Ιζαμπέλα ανέλαβε ξανά δράση στον χώρο της μόδας, βρίσκοντας μάλιστα και συνέταιρο, την κυρία Βαρβάρα Βερνίκου, η οποία παντρεύτηκε τον πρώτο της σύζυγο.
Η μεγαλύτερη επιτυχία της ήταν η συμμετοχή της στην εταιρία που έφερε τα ρούχα του Ralph Lauren στη χώρα μας, τα οποία φορούσε μόνο σε χαλαρές στιγμές της ζωής της, κυρίως το καλοκαίρι.
Η γκαρνταρόμπα της φιλοξενεί haute couture κομμάτια αξίας δεκάδων χιλιάδων ευρώ που έχουν τις υπογραφές διάσημων οίκων, όπως είναι ο Gucci, η Channel, ο Valentino, ενώ εκατοντάδες είναι οι τσάντες και τα ζευγάρια παπουτσιών που διαθέτει.
Το Μπάκιγχαμ
Τα τελευταία χρόνια το ζεύγος εμφανίζεται σχεδόν παντού, κάτι που δεν είναι και το καλύτερο για τον κύριο Γιώργο Κόβα, ο οποίος δεν τρελαίνεται με τα φλας, έχοντας διατηρήσει -λένε γνωστοί του- τη συμπεριφορά του εφοπλιστή. Δυστυχώς αναγκάζεται να ακολουθεί ασθμαίνοντας τη σύζυγό του σε κοσμικά events, αφού η κυρία Κόβα βγαίνει συχνότατα έξω.
Οταν βρίσκεται στη Γενεύη αγοράζει τα αγαπημένα του πούρα από το διάσημο μαγαζί του Gerard, τα κοστούμια του είναι όλα σχεδόν από την Αγγλία και sur mesure, κομμένα και ραμμένα δηλαδή στα μέτρα του, ενώ οι «άσπονδοι» φίλοι του έχουν να λένε για τη λατρεία του στο ποτό.
Από τα αγαπημένα του στέκια για επαγγελματικές συναντήσεις είναι το Passaj, μέσα στο City Link, ενώ παρότι άφησε τη ναυτιλία, εξακολουθεί να είναι «βαρύς» και απρόσιτος με όσους δεν γνωρίζει πολύ καλά.
Οι επαγγελματικές δραστηριότητες του κυρίου Κόβα επικεντρώνονται τα τελευταία χρόνια στον όμιλο εταιριών ΕΛΤΡΑΚ και σε επενδυτικές επιχειρήσεις, ενώ οι πληροφορίες από οικονομικούς κύκλους κάνουν λόγο και για συμμετοχή του σε διάφορες δραστηριότητες της Eurobank.
Διατηρεί άριστες σχέσεις με την οικογένεια Λάτση, αλλά και με το ελληνικό lobby του Λονδίνου, ενώ στους στενούς του φίλους συγκαταλέγεται ο εφοπλιστής Παναγιώτης Λαιμός.
Με τη σύζυγό του έχουν προσκληθεί αρκετές φορές στα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ για δείπνο με τη βασιλική οικογένεια αλλά και στη θερινή κατοικία του πρίγκιπα Καρόλου, αφού φυσικά πρώτα κατέθεσαν τον φιλανθρωπικό τους οβολό.
Το ζεύγος Κόβα ήταν ανάμεσα στους λίγους αλλά εκλεκτούς καλεσμένους που είχαν λάβει πρόσκληση για το καθιστό δείπνο που δόθηκε στην έπαυλη όπου ξεκουράζεται ο Κωνσταντίνος τα καλοκαίρια, με αφορμή τα εξηκοστά γενέθλια της Αννας-Μαρίας.
Τα ονειρικά ταξίδια για σαφάρι και η παρέλαση στη Νέα Υόρκη
Το ζευγάρι ταξίδευε πολύ συχνά μέχρι πρότινος, πραγματοποιώντας ονειρικά ταξίδια για σαφάρι στη Κένυα ή απλά για να παρακολουθήσει την παρέλαση της 25ης Μαρτίου στη Νέα Υόρκη, προφανώς επειδή είναι must να λείπεις εκείνες τις μέρες από την Αθήνα.
Η φιλανθρωπική δραστηριότητα της κυρίας Ηρώς Κόβα, η οποία είναι εξέχον μέλος της ΕΛΕΠΑΠ, δεν την εμποδίζει καθόλου από το να οργανώνει «κλειστά» δείπνα στην κατοικία του ζεύγους στο Παλαιό Ψυχικό, για καλούς φίλους υπό το φως των κεριών πάντα, όπου η σαμπάνια ρέει άφθονη.
Αυτά όμως δεν μπορούν να συγκριθούν με τον μυθικό χορό που παρέθεσαν ο Γιώργος και η Ηρώ Κόβα για 600 περίπου άτομα τον Οκτώβριο του 2000 στο περίφημο Cipriani’s της Νέας Υόρκης. Αφορμή ο γάμος της μεγάλης τους κόρης Νατάσας -σπούδασε στο Harvard και εργάζεται στην ΕΛΤΡΑΚ- με τον δικηγόρο του Διεθνούς Δικαίου Ryan Kneiss, που συγκέντρωσε συγγενείς και φίλους της οικογένειας και των παιδιών μέσα σε ένα φαντασμαγορικό σκηνικό.
Από τους καλεσμένους δεν θα μπορούσε να λείπει ο Παύλος με τη σύζυγό του Μαρί Σαντάλ.
Ο εφοπλιστής κύριος Γιώργος Λιβανός χόρεψε με την ψυχή του όπως και όλοι οι καλεσμένοι, οι οποίοι πάντως πριν περάσουν την πόρτα του Cipriani’s έκαναν επιδρομή στους διάσημους οίκους της Madison Avenue, «σηκώνοντας» Gucci, Prada, Hermes και Luis Vuitton συνολάκια σε χρόνο dt.
Η βραδιά κόστισε στο ζεύγος, σύμφωνα με όσα ακούστηκαν, πάνω από 500.000 δολάρια, σαφώς λιγότερα από τα γλέντια στις «Ελιές», το τεράστιο κτήμα του ζευγαριού στο Πόρτο Χέλι, που εκτείνεται σε μια έκταση δεκάδων στρεμμάτων και διαθέτει όλες τις ανέσεις.
Εκεί παντρεύτηκε η δεύτερη κόρη τους κυρία Ιζαμπέλα Κόβα -έχει σπουδάσει στο Tafts και εργάζεται ως ιστορικός Τέχνης-τον επιχειρηματία Νικόλα Λιαναντωνάκη.
Η κατοικία στο Ψυχικό με το ιδιωτικό γυμναστήριο, τον υπέροχο κήπο και τα γλυπτά του Μιτεράι, βοηθάει την κυρία Κόβα να ξεχνιέται γράφοντας ποιήματα, συνήθως σατιρικά, όταν θέλει να ξεδώσει και να ξεφύγει για λίγο από το «βαρύ» της πρόγραμμα, ειδικά από τότε που έγινε γιαγιά.
Ενα απ’ αυτά τα… περιπαιχτικά, λένε κάποιοι, διάβασε την ημέρα του γάμου της δεύτερης κόρης της, το οποίο είχε αποδέκτη τον γαμπρό της, προκαλώντας ποικίλα σχόλια, τα οποία φυσικά την άφησαν παγερά αδιάφορη.
Διονύσης Θανάσουλας