Ασφυξία έως τον Φεβρουάριο

Διά πυρός και σιδήρου θα περάσουν μέχρι τον Φεβρουάριο του 2014 οι φορολογούμενοι, οι οποίοι θα κληθούν να πληρώσουν τέσσερα χαράτσια «φωτιά» συν τον φόρο εισοδήματος για το 2012, ο οποίος θα είναι ιδιαίτερα τσουχτερός. Στο πολυνομοσχέδιο ορίζεται ρητά ότι η τελευταία δόση για όλα τα «χαράτσια» θα πρέπει να καταβληθεί εντός του Φεβρουαρίου, ώστε τα έσοδα να καταγραφούν λογιστικά στον φετινό Προϋπολογισμό. Ετσι, με ψαλιδισμένα τα εισοδήματά τους, οι πολίτες θα κληθούν να πληρώσουν, από τον Ιούλιο μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2014, τέσσερις διαφορετικούς φόρους για το ίδιο ακίνητο και συγκεκριμένα:

– Εκτακτο Ειδικό Τέλος Ακινήτων του έτους 2013: Περίπου 5.000.000 νοικοκυριά θα κληθούν από τον Ιούνιο να πληρώσουν μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ το νέο χαράτσι, δηλαδή το Εκτακτο Ειδικό Τέλος Ακινήτων του 2013. Το χαράτσι θα υπολογιστεί με τους ίδιους ακριβώς συντελεστές που ίσχυσαν το 2011 και το 2012, αλλά θα μειώνεται εκ των υστέρων κατά 15%.

Το νέο χαράτσι θα είναι σημαντικά αυξημένο για τα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές εκτός συστήματος αντικειμενικών τιμών. Για τα ακίνητα των περιοχών αυτών θα υπολογίζεται με σημαντικά υψηλότερο συντελεστή ανά τετραγωνικό μέτρο, προσδιοριζόμενο με βάση τη μέση τιμή ζώνης του Δημοτικού Διαμερίσματος ή του Δήμου που υπάγεται το κάθε εκτός αντικειμενικού συστήματος ακίνητο, όταν για τα έτη 2011 και 2012 υπολογιζόταν με σταθερό συντελεστή 3 ευρώ ανά τ.μ.

– Φόρος Ακίνητης Περιουσίας του έτους 2011 και του έτους 2012: Πάνω από 500.000 φορολογούμενοι που κατέχουν κτίσματα και εντός σχεδίων πόλεων οικόπεδα συνολικής αντικειμενικής αξίας άνω των 200.000 ευρώ θα κληθούν να πληρώσουν με ένα εκκαθαριστικό τον ΦΑΠ της διετίας 2011-2012. Ο ΦΑΠ του 2011 θα υπολογιστεί με συντελεστές κλιμακούμενους από 0,2% έως και 2% επί της συνολικής αντικειμενικής αξίας των ακινήτων κάθε υπόχρεου, μετά την αφαίρεση του αφορολόγητου ποσού των 200.000 ευρώ. Η πληρωμή του φόρου θα γίνει σε 7 μηνιαίες δόσεις, με ελάχιστη δόση τα 50 ευρώ.

– Φόρος Ακίνητης Περιουσίας του έτους 2013: Περίπου 500.000 φορολογούμενοι οι οποίοι την 1η Ιανουαρίου 2013 είχαν στην κατοχή τους κτίσματα και εντός σχεδίων πόλεων οικόπεδα συνολικής αντικειμενικής αξίας άνω των 200.000 ευρώ θα κληθούν να πληρώσουν και τον Φόρο Ακίνητης Περιουσίας. Ο ΦΑΠ του 2011 θα υπολογιστεί με συντελεστές κλιμακούμενους από 0,2% έως και 2% επί της συνολικής αντικειμενικής αξίας των ακινήτων κάθε υπόχρεου, μετά την αφαίρεση του αφορολόγητου ποσού των 200.000 ευρώ. Η πληρωμή του φόρου θα γίνει σε 4 μηνιαίες δόσεις.

Advertisement 2

Παράλληλα, θα καταφτάσουν και τα ραβασάκια για τον φόρο εισοδήματος. Ο φόρος θα πρέπει να εξοφληθεί σε 3 διμηνιαίες δόσεις, εφόσον η βεβαίωσή του γίνει μέχρι τις 31.7.2013. Εάν η βεβαίωση του ποσού γίνει τους μήνες Αύγουστο ή Σεπτέμβριο, η εξόφληση πρέπει να γίνει είτε εφάπαξ είτε σε δύο διμηνιαίες δόσεις. Εάν η βεβαίωση του ποσού γίνει από τον Οκτώβριο και μετά, η εξόφληση πρέπει να γίνει υποχρεωτικά εφάπαξ.

Οι φορολογικές δηλώσεις θα πρέπει να υποβληθούν φέτος ηλεκτρονικά από όλους ανεξαιρέτως τους φορολογουμένους, μέσω διαδικτυακής εφαρμογής που πρόκειται να θέσει σε λειτουργία από τις αρχές Μαΐου η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων. Ακόμη και οι συνταξιούχοι με ετήσια εισοδήματα μέχρι 12.000 ευρώ, που μέχρι πέρυσι είχαν τη δυνατότητα να υποβάλουν τις δηλώσεις τους σε έντυπη μορφή, θα υποχρεωθούν φέτος να χρησιμοποιήσουν το ίντερνετ για να υποβάλουν τις δηλώσεις τους!

Στέλιος Κράλογλου

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μάθαν ότι πουλιόμαστε πλακώσαν κι οι Ρουμάνοι

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει στείλει εδώ και καιρό το μήνυμα ότι στα εθνικά ζητήματα μπορεί να εγείρει αξιώσεις σε βάρος της Ελλάδας οποιαδήποτε χώρα,...

Σταμάτης Κραουνάκης: «Πάγωσε» το στούντιο της ΕΡΤ μιλώντας για την οικογένεια Μητσοτάκη (βίντεο)

Έντονη αμηχανία προκλήθηκε στο πλατό της ΕΡΤ κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής συνέντευξης του Σταμάτη Κραουνάκη. Ο γνωστός μουσικοσυνθέτης, απαντώντας σε ερωτήσεις του παρουσιαστή Χρήστου...

Ξέπλυμα μαύρου χρήματος: Ερευνα στο σωματείο που ίδρυσε με τη Γάκα ο Πλεύρης

Στο στόχαστρο των Αρχών βρίσκεται η δραστηριότητα του Ελληνικού Ιατρονομικού Συμβουλίου, που είχε συσταθεί το 2012 από το ζευγάρι των προφυλακισμένων για τον θάνατο...

Βικτώρια Δέλλα: Η εντυπωσιακή εμφάνιση που άναψε φωτιές στο Instagram (φωτό)

Η Βικτώρια Δέλλα άναψε φωτιές στο Instagram. Η κόρη της αείμνηστης Γωγώς Μαστροκώστα και του Τραϊανού Δέλλα ανέβασε φωτογραφίες στον προσωπικό της λογαριασμό λίγο...

Δικαστική ήττα για Μητσοτάκη και Μπρατάκο: Μεγάλη δικαίωση της «δημοκρατίας»

Μεγάλη δικαίωση της «δημοκρατίας» αποτελεί η απόφαση του ΣτΕ στο οποίο προσέφυγε, με την οποία έγινε αποδεκτό καταρχήν πως οι υπουργικές αποφάσεις που έφεραν...

Όχι, δεν μεγαλώσαμε με Βίσση – Καρβέλα

Ο καβγάς δύο ρετρό μορφών της ελληνέζικης ντεκαντάντσιας, του Νίκου Καρβέλα και της Αννας Βίσση, ήταν ακριβώς ό,τι έλειπε από τους τηλεοπτικούς ιεραποστόλους της...

Ντόρα «χτυπάει» Μαξίμου με αιχμές για Γκίλφοϊλ

Τα σενάρια περί έξωθεν πιέσεων στη χώρα μας από τον αμερικανικό παράγοντα επιβεβαίωσε επί της ουσίας η Ντόρα Μπακογιάννη με ακόμα ένα χτύπημά της...
Advertisement 2
spot_img

Ροή ειδήσεων

Advertisement 5

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ