Χορτοφάγοι που τρώνε ψάρι ζουν πιο πολύ!

Η φυτοφαγική διατροφή χαρίζει χρόνια ζωής, και μάλιστα ωφελεί ακόμα περισσότερο τους άνδρες, σύμφωνα με νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα που υποστηρίζει ότι οι φυτοφάγοι διατρέχουν κατά μέσο όρο 12% μικρότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου σε σχέση με τους κρεατοφάγους.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Μάικλ Ορλιχ, του πανεπιστημίου Λόμα Λίντα της Καλιφόρνιας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό του Αμερικανικού Ιατρικού Συλλόγου («JAMA Internal Medicine»), μελέτησαν τις περιπτώσεις περισσότερων από 73.000 ανθρώπων, όλοι μέλη της Εκκλησίας των Αντβεντιστών της Εβδομης Μέρας.

Η μελέτη χώρισε τους φυτοφάγους σε τέσσερις κατηγορίες. Σε αυτούς που δεν τρώνε καθόλου ζωικά προϊόντα, αυτούς που τρώνε γαλακτοκομικά και αβγά, εκείνους που τρώνε επίσης ψάρια, καθώς και αυτούς που είναι είναι ημιφυτοφάγοι επειδή τρώνε κρέας το πολύ μία φορά την εβδομάδα.

Στη διάρκεια μιας εξαετίας, απεβίωσαν 2.570 άτομα από τα 73.308 που συμμετείχαν στην έρευνα και τα περισσότερα ήταν λάτρεις του κρέατος. Πρωταθλητές της μακροζωίας αναδείχτηκαν οι φυτοφάγοι που τρώνε και ψάρι (μείωση κινδύνου πρόωρου θανάτου κατά 19%), ακολουθούμενοι κατά σειρά από τους αυστηρούς φυτοφάγους (μείωση κινδύνου 15%), όσους τρώνε και γαλακτοκομικά και όσους τρώνε σπάνια κρέας. Μάλιστα, οι άνδρες φυτοφάγοι είχαν μεγαλύτερο όφελος από τις γυναίκες.

Τον συσχετισμό της φυτοφαγίας με τον μειωμένο κίνδυνο για χρόνιες παθήσεις όπως ο διαβήτης τύπου 2, η παχυσαρκία, το μεταβολικό σύνδρομο και η υπέρταση, έχουν αποδείξει προηγούμενες έρευνες. Αυτό ίσως οφείλεται και στο γεγονός ότι όσοι είναι φυτοφάγοι συνήθως ακολουθούν πιο υγιεινό τρόπο ζωής απ’ ό,τι οι υπόλοιποι, με σωματική άσκηση, αποφυγή καπνίσματος και αλκοόλ και έλεγχο του πάχους. Πάντως, προηγούμενη ευρωπαϊκή έρευνα του 2009 (μελέτη EPIC Οξφόρδης) δεν είχε βρει διαφορές στη θνησιμότητα μεταξύ φυτοφάγων και μη, ίσως επειδή οι Ευρωπαίοι γενικά διατρέφονται πιο υγιεινά από τους Αμερικανούς.

Δεύτερη μελέτη

Επιπλέον, μια δεύτερη μελέτη από ερευνητές του πανεπιστημίου Τζον Χόπκινς των ΗΠΑ, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό επιδημιολογίας «American Journal of Epidemiology», συμπέρανε ότι ο συνδυασμός τακτικής σωματικής άσκησης, μεσογειακής διατροφής, αποφυγής καπνίσματος και ελέγχου του βάρους μειώνει τον κίνδυνο για στεφανιαία νόσο. Οσοι υιοθέτησαν όλα τα παραπάνω είχαν σε διάστημα 7,5 ετών κατά 80% μικρότερη θνησιμότητα σε σχέση με όσους δεν τήρησαν κανέναν από αυτούς τους παράγοντες υγιεινής συμπεριφοράς.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πραξικόπημα μέσα στον Αύγουστο ετοιμάζουν θείος και ανιψιός

Η συνενοχή στο σκάνδαλο των υποκλοπών έφερε κοντά και πάλι Μητσοτάκη και Δημητριάδη, που παίζουν τα ρέστα τους για να γλιτώσουν τη φυλακή -...

Σαλαμίνα: Ομαδικός ξυλοδαρμός 30χρονης από Τούρκους στο λιμάνι

Σκηνές τρόμου εκτυλίχθηκαν στη Χερσαία Ζώνη Λιμένα της Σαλαμίνας, όπου μια 30χρονη Ελληνίδα έπεσε θύμα άγριας επίθεσης από τέσσερις Τούρκους. Το περιστατικό σημειώθηκε τις...

Καρδίτσα: 10ετής κάθειρξη σε τραπεζική υπάλληλο για «τρύπα» 500.000 ευρώ

Βαριά καμπάνα κάθειρξης δέκα ετών επέβαλε το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Λάρισας σε πρώην υπάλληλο τραπεζικού υποκαταστήματος στην Καρδίτσα, η οποία βρέθηκε στο επίκεντρο μιας...

Σύζυγος του «υπαρχηγού» η καλλονή γυμνάστρια

Κεραυνός εν αιθρία από την αποκάλυψη ότι η εντυπωσιακή Μάντη Περσάκη είναι παντρεμένη με ένα από τα ανώτερα μέλη της οργάνωσης, τον Αχιλλέα Κεραμίδα Την...

Ασυλία Βελόπουλου στον Δημητριάδη

Το κόμμα του δεν συναίνεσε να κληθεί στην Επιτροπή Θεσμών, ώστε να απολογηθεί για τις υποκλοπές Σε νούμερο ένα δεκανίκι της Νέας Δημοκρατίας έχει μετατραπεί...

Διόδια: Ποιοι περνούν δωρεάν και πώς ακριβώς το εξασφαλίζουν

Η διέλευση από τους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους συνεπάγεται υποχρεωτική καταβολή διοδίων, ωστόσο το θεσμικό πλαίσιο προβλέπει σημαντικές εξαιρέσεις. Ενώ το αυξημένο κόστος πιέζει τους οδηγούς,...

Συντάξεις: Ποια είναι τα όρια σήμερα – Η αλλαγή στην επόμενη 5ετία

Ποια όρια ισχύουν σήμερα στις συντάξειςΚαμία αλλαγή στα όρια ηλικίας για σύνταξη δεν έρχεται την επόμενη πενταετία. Η κυβέρνηση θωρακίζει το υφιστάμενο πλαίσιο έως...

Τρικλοποδιά του ΔΣΑ στην Καρυστιανού

Πρωτοφανής αναδίπλωση του διοικητικού συμβουλίου του Δικηγορικού Συλλόγου της Αθήνας, που αναίρεσε την απόφασή του να παραχωρήσει αίθουσα για την εκδήλωση που έχει προγραμματίσει...

Οι προκλήσεις των συγγενών του Μητσοτάκη συνεχίζονται

Τι περιμένετε από την ξαδέρφη του ΜητσοτάκηΗ νεοδημοκράτισσα Ρουμπίνα Μαρκοπούλου, Ιδρύτρια και Πρόεδρος του Ελληνοπακιστανικού Επιμελητηρίου Εμπορίου και Βιομηχανίας, σε αναμνηστική φωτογραφία με τον...

Νικόλ Πασινιάν, ο προδότης του έθνους του

Ο πρωθυπουργός της Αρμενίας αποδέχθηκε την εθνική ήττα, σφράγισε την απώλεια του Ναγκόρνο-Καραμπάχ κι άνοιξε τον δρόμο για μια πρωτοφανή αναθεώρηση των παραδοσιακών εθνικών...
spot_img

Ροή ειδήσεων


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ