Τροφές ιδανικές για δείπνο

Πόσο επικίνδυνο για το σωματικό βάρος, και την υγεία γενικότερα, είναι το βραδινό φαγητό; Η άποψη που επικρατεί θέλει την κατανάλωση φαγητού κατά τις βραδινές ώρες να ευθύνεται για την παχυσαρκία και την κακή ποιότητα ύπνου, όμως σύμφωνα με επιστήμονες του αμερικανικού πανεπιστημίου Νορθγουέστερν σημασία έχει και ποιες τροφές καταναλώνονται.

Οπως αναφέρει η μελέτη, η κατανάλωση φαγητού μετά τις 8 το βράδυ αυξάνει τις πιθανότητες παχυσαρκίας αλλά και της εμφάνισης δυσκολιών στον ύπνο. Μάλιστα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι εκείνοι που δεν παρουσιάζουν έλλειψη ύπνου ακολουθούν μια πιο ισορροπημένη διατροφή και έχουν φυσιολογικό βάρος.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, όσοι δεν μπορούν να αποφύγουν το βραδινό φαγητό θα πρέπει να αποφεύγουν τις τροφές που περιέχουν τυραμίνη, μια ουσία που παράγεται φυσικά από τη διάσπαση ορισμένων τύπων πρωτεΐνης, συμβάλλει στη ρύθμιση της πίεσης του αίματος και διώχνει τον ύπνο για τουλάχιστον δύο ώρες! Η τυραμίνη περιέχεται στο επεξεργασμένο κρέας, τα πολύ ώριμα τυριά, τη σάλτσα σόγιας, την μπίρα, το συκώτι, τα παστά, τα καπνιστά, την μπανάνα, τη σοκολάτα, τα αλλαντικά και τις σούπες σε σκόνη.

Επίσης, θα πρέπει να αποφεύγονται τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και λιπαρά, επειδή ο οργανισμός χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να τις διασπάσει. Ωστόσο, αν καταναλώνονται σε μικρή ποσότητα (κάτω από 200 θερμίδες), μπορεί να ενισχύσουν την ποιότητα του ύπνου και όχι τον αριθμό των κιλών που συσσωρεύονται γύρω από τη μέση.

Στις τροφές αυτές ανήκουν η γαλοπούλα και το γάλα που περιέχουν υψηλά επίπεδα τρυπτοφάνης, η οποία μετατρέπεται σε σεροτονίνη και μελατονίνη, δύο νευροδιαβιβαστές που συμβάλλουν στην καλή ποιότητα του ύπνου.

Κατάλληλες τροφές για το βράδυ είναι επίσης εκείνες που περιέχουν μαγνήσιο, κάλιο και ασβέστιο, καθώς και το γάλα με μέλι, επειδή η γλυκόζη που περιέχει το μέλι χωνεύεται εύκολα.

Ωστόσο, τα παραπάνω ισχύουν λιγότερο για τους εφήβους, οι οποίοι καταναλώνουν περισσότερο φαγητό από τους ενήλικες, αλλά καλό είναι να σταματούν μία ώρα πριν από τον ύπνο.

Αλεξάνδρα Χυδηριώτη

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πραξικόπημα μέσα στον Αύγουστο ετοιμάζουν θείος και ανιψιός

Η συνενοχή στο σκάνδαλο των υποκλοπών έφερε κοντά και πάλι Μητσοτάκη και Δημητριάδη, που παίζουν τα ρέστα τους για να γλιτώσουν τη φυλακή -...

Σαλαμίνα: Ομαδικός ξυλοδαρμός 30χρονης από Τούρκους στο λιμάνι

Σκηνές τρόμου εκτυλίχθηκαν στη Χερσαία Ζώνη Λιμένα της Σαλαμίνας, όπου μια 30χρονη Ελληνίδα έπεσε θύμα άγριας επίθεσης από τέσσερις Τούρκους. Το περιστατικό σημειώθηκε τις...

Καρδίτσα: 10ετής κάθειρξη σε τραπεζική υπάλληλο για «τρύπα» 500.000 ευρώ

Βαριά καμπάνα κάθειρξης δέκα ετών επέβαλε το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Λάρισας σε πρώην υπάλληλο τραπεζικού υποκαταστήματος στην Καρδίτσα, η οποία βρέθηκε στο επίκεντρο μιας...

Σύζυγος του «υπαρχηγού» η καλλονή γυμνάστρια

Κεραυνός εν αιθρία από την αποκάλυψη ότι η εντυπωσιακή Μάντη Περσάκη είναι παντρεμένη με ένα από τα ανώτερα μέλη της οργάνωσης, τον Αχιλλέα Κεραμίδα Την...

Ασυλία Βελόπουλου στον Δημητριάδη

Το κόμμα του δεν συναίνεσε να κληθεί στην Επιτροπή Θεσμών, ώστε να απολογηθεί για τις υποκλοπές Σε νούμερο ένα δεκανίκι της Νέας Δημοκρατίας έχει μετατραπεί...

Διόδια: Ποιοι περνούν δωρεάν και πώς ακριβώς το εξασφαλίζουν

Η διέλευση από τους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους συνεπάγεται υποχρεωτική καταβολή διοδίων, ωστόσο το θεσμικό πλαίσιο προβλέπει σημαντικές εξαιρέσεις. Ενώ το αυξημένο κόστος πιέζει τους οδηγούς,...

Συντάξεις: Ποια είναι τα όρια σήμερα – Η αλλαγή στην επόμενη 5ετία

Ποια όρια ισχύουν σήμερα στις συντάξειςΚαμία αλλαγή στα όρια ηλικίας για σύνταξη δεν έρχεται την επόμενη πενταετία. Η κυβέρνηση θωρακίζει το υφιστάμενο πλαίσιο έως...

Τρικλοποδιά του ΔΣΑ στην Καρυστιανού

Πρωτοφανής αναδίπλωση του διοικητικού συμβουλίου του Δικηγορικού Συλλόγου της Αθήνας, που αναίρεσε την απόφασή του να παραχωρήσει αίθουσα για την εκδήλωση που έχει προγραμματίσει...

Οι προκλήσεις των συγγενών του Μητσοτάκη συνεχίζονται

Τι περιμένετε από την ξαδέρφη του ΜητσοτάκηΗ νεοδημοκράτισσα Ρουμπίνα Μαρκοπούλου, Ιδρύτρια και Πρόεδρος του Ελληνοπακιστανικού Επιμελητηρίου Εμπορίου και Βιομηχανίας, σε αναμνηστική φωτογραφία με τον...

Νικόλ Πασινιάν, ο προδότης του έθνους του

Ο πρωθυπουργός της Αρμενίας αποδέχθηκε την εθνική ήττα, σφράγισε την απώλεια του Ναγκόρνο-Καραμπάχ κι άνοιξε τον δρόμο για μια πρωτοφανή αναθεώρηση των παραδοσιακών εθνικών...
spot_img

Ροή ειδήσεων

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ