Ανεβαίνουν και πάλι στις ράγες τα τρένα – «κειμήλια»

Χιλιάδες παρατημένα βαγόνια, επιβατηγά και εμπορικά, ατμομηχανές, ντιζελάμαξες και σκευοφόροι που γεμίζουν ατέλειωτα χιλιόμετρα στα «νεκροταφεία» τρένων ανά την Ελλάδα αποτελούν εδώ και δεκαετίες «φιλέτα» για επιτηδείους, που θησαυρίζουν αποξηλώνοντας οτιδήποτε πολύτιμο βρίσκουν στα παρατημένα κουφάρια.
Ενα μικρό κομμάτι αυτού του ανεκμετάλλευτου θησαυρού θα προσπαθήσει να αξιοποιήσει το προσεχές διάστημα το ελληνικό κράτος με την αναπαλαίωση και τη λειτουργία τρένων – κειμηλίων, που αναμένεται να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των τουριστών.

Το σκάνδαλο της μη αξιοποίησης χιλιάδων βαγονιών και μηχανών είχε αναδείξει η εφημερίδα «δημοκρατία» τον Νοέμβριο του 2013, έπειτα από αυτοψία στο «νεκροταφείο» τρένων στους Λαχανόκηπους της Νέας Ιωνίας, όπου επιτήδειοι δρουν ανενόχλητοι εδώ και δεκαετίες και κλέβουν από τα παρατημένα τρένα.
Σε απόσταση λίγων μόλις μέτρων από τα σάπια βαγόνια περνούν τα σύγχρονα, αθόρυβα τρένα από τις ράγες, δημιουργώντας ένα φοβερό κοντράστ σε μια εικόνα εγκατάλειψης ενός φορέα που παλεύει να σωθεί από τα χρέη. Τα ακινητοποιημένα βαγόνια μπορούν να εκποιηθούν ως έχουν αλλά και ως «σκραπ». Τα βαγόνια διαλύονται και στέλνονται στο χαλυβουργείο, ενώ ένας ελάχιστος αριθμός, περίπου 3%, από τα βαγόνια που αποσύρονται μετατρέπεται από επιχειρηματίες σε εξοχικές κατοικίες, γραφεία ή αποθήκες.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Εταιρίας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού του ΟΣΕ Στέφανο Αγιάσογλου, ήδη δρομολογείται από το υπουργείο Τουρισμού η αξιοποίηση δύο βασιλικών βαγονιών που βρίσκονται στον Βόλο και θα μεταφερθούν στην Πελοπόννησο, ώστε να χρησιμοποιηθούν στο εκεί μετρικό δίκτυο, ενώ κάποια βαγόνια του «Οριεντ Εξπρές» θα αξιοποιηθούν στο δίκτυο κανονικού εύρους.

Η αξιοποίηση των παλιών, αρχοντικών βαγονιών και ατμομηχανών αναμένεται να ζωντανέψει όμορφες μνήμες και εικόνες από το παρελθόν του σιδηροδρόμου για την τουριστική ανάδειξη του μουσειακού τροχαίου υλικού. Στην Ελλάδα, σε αντίθεση με άλλες χώρες, η αξιοποίηση αυτού του σπουδαίου τροχαίου υλικού γίνεται με τεράστια καθυστέρηση, παρότι υπάρχουν μοναδικές σε ομορφιά διαδρομές σε όλο το σιδηροδρομικό μας δίκτυο, οι οποίες, συνδυασμένες με τον αρχαιολογικό πλούτο, θα μπορούσαν να αποφέρουν σημαντικά κέρδη στην οικονομία της χώρας.

Αριστείδης Μάτιος

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα