Tα παιδιά που τρώνε φυστίκια από μωρά δεν παθαίνουν αλλεργία

Η μελέτη δείχνει ότι υπάρχει δραστική μείωση κατά τουλάχιστον 80% στην αλλεργία από φυστίκια, αν ο οργανισμός ενός μικρού παιδιού εκτεθεί έγκαιρα σε αυτά. Η «αιρετική» έρευνα είναι η μεγαλύτερη του είδους της και η πρώτη που δείχνει ότι η πρώιμη κατανάλωση συγκεκριμένων τροφών είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να προστατευτεί κανείς από αλλεργίες, Έρχεται έτσι να ανατρέψει τις έως τώρα ιατρικές συμβουλές ότι τα μωρά δεν πρέπει να εκτίθενται σε φυστίκια, γιατί κινδυνεύει η ζωή τους. Όμως, άλλοι επιστήμονες συστήνουν προσοχή στους γονείς και επεσήμαναν πως είναι ακόμη πρόωρο να συστήσει κανείς στους γονείς να ταΐζουν μόνοι τους στο σπίτι τους με φυστίκια τα μωρά τους, προτού συνεννοηθούν με τον παιδίατρο ή κάποιο ειδικό αλλεργιολόγο.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Γκίντεον Λακ, επικεφαλής του Τμήματος Παιδιατρικής Αλλεργιολογίας του Βασιλικού Κολλεγίου (King’s College) του Λονδίνου, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο έγκριτο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό “New England Journal of Medicine”, σύμφωνα με τα πρακτορεία Ρόιτερς και Γαλλικό, το BBC και το “Science”, πραγματοποίησαν στο Νοσοκομείο Παίδων «Εβελίνα» της βρετανικής πρωτεύουσας μια τυχαιοποιημένη κλινική δοκιμή σε 640 παιδιά ηλικίας τεσσάρων έως 11 μηνών. Όλα τα παιδιά ανήκαν σε ομάδα υψηλού κινδύνου για αλλεργία στα φυστίκια, καθώς ήδη είχαν σοβαρό έκζεμα ή αλλεργία στα αυγά.

Τα μισά παιδάκια έτρωγαν τροφές που περιείχαν φυστίκι (σε μορφή πουρέ), τρεις ή περισσότερες φορές την εβδομάδα, ενώ τα υπόλοιπα δεν έφαγαν καθόλου φυστίκι, εωσότου γίνουν πέντε ετών. Η έρευνα έδειξε ότι λιγότερο από το 1% των παιδιών της πρώτης ομάδας που είχαν φάει φυστίκι από μωρά, εκδήλωσαν τελικά αλλεργία, όταν έγιναν πέντε ετών, έναντι ποσοστού 17,3% των παιδιών στη δεύτερη ομάδα, που είχε αποφύγει το φυστίκι.
Για «μια σημαντική κλινική εξέλιξη που έρχεται σε σύγκρουση με τις προηγούμενες ιατρικές οδηγίες», έκανε λόγο ο Γκίντεον Λακ και πρότεινε ότι «χρειάζονται νέες συστάσεις, για να μειωθεί το ποσοστό της αλλεργίας που έχουν τα παιδιά στα φυστίκια». Όπως είπε, «η σκόπιμη αποφυγή των φυστικιών κατά το πρώτο έτος της ζωής τίθεται πλέον εν αμφιβόλω ως στρατηγική πρόληψης των αλλεργιών».

Οι αλλεργίες σε διάφορα τρόφιμα έχουν αυξηθεί κατά τις τελευταίες δεκαετίες παγκοσμίως και ειδικότερα η αλλεργία στα φυστίκια αφορά πλέον το 1% έως 3% των παιδιών στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ και σε άλλες ανεπτυγμένες χώρες. Τα φυστίκια προκαλούν σοβαρές αλλεργικές αντιδράσεις σχεδόν στο 1% των παιδιών. Η συγκεκριμένη αλλεργία -που προκαλείται από μια συγκεκριμένη πρωτεΐνη στα φυστίκια- εμφανίζεται νωρίς στη ζωή και σπάνια ένας ενήλικος απαλλάσσεται από αυτή στην υπόλοιπη ζωή του. Τα συμπτώματά της περιλαμβάνουν δύσπνοια, μείωση της αρτηριακής πίεσης, πρήξιμο της γλώσσας, των ματιών ή του προσώπου, πόνους στο στομάχι, ναυτία, εμετούς, δερματικά εξανθήματα, φλεγμονή και, σε μερικές περιπτώσεις, θάνατο. Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι τα παιδιά κάτω των πέντε ετών δεν πρέπει να τρώνε ολόκληρα φυστίκια σε μορφή ξηρού καρπού, επειδή κινδυνεύουν να πνιγούν. Αντίθετα, μπορούν να τρώνε φυστίκι σε άλλες μορφές (φυστικοβούτυρο, πουρές κ.α.).

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Σαλαμίνα: Ομαδικός ξυλοδαρμός 30χρονης από Τούρκους στο λιμάνι

Σκηνές τρόμου εκτυλίχθηκαν στη Χερσαία Ζώνη Λιμένα της Σαλαμίνας, όπου μια 30χρονη Ελληνίδα έπεσε θύμα άγριας επίθεσης από τέσσερις Τούρκους. Το περιστατικό σημειώθηκε τις...

Αύριο, η πρώτη μεγάλη εκδήλωση της «Ελπίδας για τη Δημοκρατία»

Το επόμενο πολιτικό βήμα πραγματοποιεί το κόμμα της Μαρίας Καρυστιανού, «Ελπίδα για τη Δημοκρατία», που προχωρά στην πρώτη του θεματική εκδήλωση, ανοίγοντας τη δημόσια...

Η μπλε κουκκίδα που έρχεται στα κινητά μας: Τι σημαίνει και γιατί την...

Φαίνεται πως οι χρήστες των Google Pixel έχουν ήδη παρατηρήσει μια καινούργια μπλε κουκκίδα στο πάνω μέρος της οθόνης τους μετά την τελευταία ενημέρωση....

Αποποίηση προνομίων

Διαβάζω σε απογευματινή φιλοκυβερνητική εφημερίδα: «Εάν ο Αντώνης Σαμαράς είναι τόσο ιδεαλιστής και πατριώτης, λέγοντάς μας ότι ένας πολιτικός που νοιάζεται για τον τόπο...

Σύζυγος του «υπαρχηγού» η καλλονή γυμνάστρια

Κεραυνός εν αιθρία από την αποκάλυψη ότι η εντυπωσιακή Μάντη Περσάκη είναι παντρεμένη με ένα από τα ανώτερα μέλη της οργάνωσης, τον Αχιλλέα Κεραμίδα Την...

Ασυλία Βελόπουλου στον Δημητριάδη

Το κόμμα του δεν συναίνεσε να κληθεί στην Επιτροπή Θεσμών, ώστε να απολογηθεί για τις υποκλοπές Σε νούμερο ένα δεκανίκι της Νέας Δημοκρατίας έχει μετατραπεί...

Έπεσε το Facebook και το Messenger – Πρόβλημα και με το Instagram

Διακοπές στη λειτουργία των Facebook, Messenger και Instagram καταγράφονται από το απόγευμαΟι χρήστες του Facebook και του Messenger αντιμετωπίζουν εδώ και αρκετή ώρα σοβαρές...

H Αγαπηδάκη αρνείται να απαντήσει για τα 69 εκατ. € στη UNICEF

«Κωφεύει» στις ερωτήσεις της «δημοκρατίας» για τα 69.003.631,25 ευρώ που δόθηκαν από το Ταμείο Ανάκαμψης για δύο προγράμματα με επίκεντρο -δήθεν- τα παιδιά Απαξιώνει τη...

Η κυβέρνηση των υποδίκων συνεχίζει ακάθεκτη τη σκανδαλώδη δράση της

Γραμματείς και Φαρισαίοι του Μαξίμου Ο βασικός κανόνας ανόδου και επιβίωσης για τους «αρίστους» της διακυβέρνησης Μητσοτάκη είναι, από το 2019 μέχρι σήμερα, ότι οι...

Σκάνδαλο στις πολεοδομίες: «Τηλεφώνημα Μπακογιάννη για τον Μινέσχο»

Τι αποκαλύπτει στη «δημοκρατία» ο γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Γρηγόρης Ζαφειρόπουλος για τον γ.γ. στο υπουργείο Περιβάλλοντος Ευθύμιο Μπακογιάννη «Προφανώς είναι κάτι που με στενοχωρεί και με...
spot_img

Ροή ειδήσεων

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ