Κόντρες των επιστημόνων για το αλάτι!

Ερευνα άναψε φωτιές για την επιτρεπόμενη κατανάλωση 

Μια νέα μελέτη από ομάδα επιστημόνων Βιοστατιστικής και Κλινικής Επιδημιολογίας επιχειρεί να ανατρέψει όσα έως σήμερα ήταν αποδεκτά από την ιατρική κοινότητα αναφορικά με την κατανάλωση αλατιού σε σχέση με την υπέρταση, την πιθανότητα καρδιοπάθειας, εγκεφαλικού και πρόωρου θανάτου. Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Αντριου Μέντε του πανεπιστημίου ΜακΜάστερ του Καναδά, υποστηρίζουν ότι, αφενός, ο κίνδυνος από την πρόσληψη υψηλής ποσότητας νατρίου είναι μεγάλος αποκλειστικά για τους υπερτασικούς και, αφετέρου, ότι υπάρχει ένα όριο κάτω από το οποίο η μείωση της πρόσληψης νατρίου γίνεται «επισφαλής και δυνητικά επικίνδυνη».

Κατά τη νέα μελέτη, η υψηλή κατανάλωση αλατιού, πάνω από 6 γραμμάρια την ημέρα, μπορεί να είναι πρόβλημα μόνο για τους υπερτασικούς και ο κίνδυνος αφορά έναν στους 10 ανθρώπους παγκοσμίως. Σημειώνεται ότι οι γιατροί συνιστούν η ημερήσια πρόσληψη νατρίου να μην ξεπερνά τα 2,3 γραμμάρια για την αποτροπή προβλημάτων υπέρτασης, όριο που η μελέτη χαρακτηρίζει «εξαιρετικά χαμηλό». Ακόμη πιο «αιρετικό» συμπέρασμα των επιστημόνων ήταν ότι η μέτρια κατανάλωση αλατιού είναι λιγότερο επικίνδυνη από τη χαμηλή κατανάλωση! Οσοι δεν έχουν υπέρταση και τρώνε λίγο αλάτι (κάτω από 3 γραμμάρια ημερησίως) έχουν 11% μεγαλύτερο κίνδυνο σοβαρού καρδιαγγειακού επεισοδίου έναντι όσων καταναλώνουν μέτρια ημερήσια ποσότητα (4-5 γραμμάρια).

«Κακή επιστήμη»

Παρότι η μελέτη στηρίχθηκε σε δεδομένα άλλων ερευνών, με δείγμα 133.118 ανθρώπων από 49 χώρες με μέση ηλικία τα 55 έτη, εκ των οποίων οι 63.559 ήταν υπερτασικοί και άλλοι τόσοι χωρίς προβλήματα υπέρτασης, τα συμπεράσματά της αμφισβητήθηκαν αμέσως από τον επικεφαλής του Κέντρου Διατροφής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, καθηγητή Φραντσέσκο Καπούκιο.

Μάλιστα κατήγγειλε το περιοδικό «Lancet», όπου δημοσίευσαν τη μελέτη, χαρακτηρίζοντάς τη «τόσο κακή επιστήμη». Επέκρινε ακόμη και τη μεθοδολογία της, που στηρίχθηκε στη μέτρηση της ποσότητας νατρίου αποκλειστικά στα πρωινά ούρα. Ο καθηγητής Μοριακής Φαρμακολογίας Εόιν Ο’Μπράιεν του Δουβλίνου, για να υπερασπιστεί τη δημοσίευση της μελέτης στο «Lancet» υποστηρίζει ότι «αμφισβητεί το προφανές δόγμα» και ότι πρέπει «να αποδεχθούμε την επιστημονική αβεβαιότητα».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πραξικόπημα μέσα στον Αύγουστο ετοιμάζουν θείος και ανιψιός

Η συνενοχή στο σκάνδαλο των υποκλοπών έφερε κοντά και πάλι Μητσοτάκη και Δημητριάδη, που παίζουν τα ρέστα τους για να γλιτώσουν τη φυλακή -...

Σαλαμίνα: Ομαδικός ξυλοδαρμός 30χρονης από Τούρκους στο λιμάνι

Σκηνές τρόμου εκτυλίχθηκαν στη Χερσαία Ζώνη Λιμένα της Σαλαμίνας, όπου μια 30χρονη Ελληνίδα έπεσε θύμα άγριας επίθεσης από τέσσερις Τούρκους. Το περιστατικό σημειώθηκε τις...

Καρδίτσα: 10ετής κάθειρξη σε τραπεζική υπάλληλο για «τρύπα» 500.000 ευρώ

Βαριά καμπάνα κάθειρξης δέκα ετών επέβαλε το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Λάρισας σε πρώην υπάλληλο τραπεζικού υποκαταστήματος στην Καρδίτσα, η οποία βρέθηκε στο επίκεντρο μιας...

Σύζυγος του «υπαρχηγού» η καλλονή γυμνάστρια

Κεραυνός εν αιθρία από την αποκάλυψη ότι η εντυπωσιακή Μάντη Περσάκη είναι παντρεμένη με ένα από τα ανώτερα μέλη της οργάνωσης, τον Αχιλλέα Κεραμίδα Την...

Ασυλία Βελόπουλου στον Δημητριάδη

Το κόμμα του δεν συναίνεσε να κληθεί στην Επιτροπή Θεσμών, ώστε να απολογηθεί για τις υποκλοπές Σε νούμερο ένα δεκανίκι της Νέας Δημοκρατίας έχει μετατραπεί...

Διόδια: Ποιοι περνούν δωρεάν και πώς ακριβώς το εξασφαλίζουν

Η διέλευση από τους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους συνεπάγεται υποχρεωτική καταβολή διοδίων, ωστόσο το θεσμικό πλαίσιο προβλέπει σημαντικές εξαιρέσεις. Ενώ το αυξημένο κόστος πιέζει τους οδηγούς,...

Συντάξεις: Ποια είναι τα όρια σήμερα – Η αλλαγή στην επόμενη 5ετία

Ποια όρια ισχύουν σήμερα στις συντάξειςΚαμία αλλαγή στα όρια ηλικίας για σύνταξη δεν έρχεται την επόμενη πενταετία. Η κυβέρνηση θωρακίζει το υφιστάμενο πλαίσιο έως...

Τρικλοποδιά του ΔΣΑ στην Καρυστιανού

Πρωτοφανής αναδίπλωση του διοικητικού συμβουλίου του Δικηγορικού Συλλόγου της Αθήνας, που αναίρεσε την απόφασή του να παραχωρήσει αίθουσα για την εκδήλωση που έχει προγραμματίσει...

Οι προκλήσεις των συγγενών του Μητσοτάκη συνεχίζονται

Τι περιμένετε από την ξαδέρφη του ΜητσοτάκηΗ νεοδημοκράτισσα Ρουμπίνα Μαρκοπούλου, Ιδρύτρια και Πρόεδρος του Ελληνοπακιστανικού Επιμελητηρίου Εμπορίου και Βιομηχανίας, σε αναμνηστική φωτογραφία με τον...

Νικόλ Πασινιάν, ο προδότης του έθνους του

Ο πρωθυπουργός της Αρμενίας αποδέχθηκε την εθνική ήττα, σφράγισε την απώλεια του Ναγκόρνο-Καραμπάχ κι άνοιξε τον δρόμο για μια πρωτοφανή αναθεώρηση των παραδοσιακών εθνικών...
spot_img

Ροή ειδήσεων


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ