Χυμοί βάζουν «φρένο» στο Αλτσχάιμερ!

Διατροφικό «αντίδοτο», φρούτα-λαχανικά στο… μπλέντερ

Ηκατανάλωση χυμών φρούτων και λαχανικών μειώνει τον κίνδυνο προσβολής από τη νόσο Αλτσχάιμερ. Αμερικανοί επιστήμονες του πανεπιστημίου Vanderbilt στο Nashville των ΗΠΑ, μελετώντας την προστατευτική δράση των χυμών ως προς την εμφάνιση της νόσου, σε περισσότερους από 1.800 Aμερικανούς υπηκόους ιαπωνικής καταγωγής, για μια περίοδο 10 χρόνων, διαπίστωσαν πως όσοι από τους συμμετέχοντες έπιναν χυμούς φρούτων ή λαχανικών τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα είχαν 76% λιγότερες πιθανότητες να προσβληθούν από τη νόσο Αλτσχάιμερ σε σύγκριση με άτομα που κατανάλωναν χυμούς λιγότερο από μία φορά την εβδομάδα.

Επιπλέον, εκείνοι που έπιναν χυμούς φρούτων ή λαχανικών δύο φορές την εβδομάδα είχαν μειωμένο κίνδυνο κατά 16% σε σύγκριση με αυτούς που έπιναν χυμούς λιγότερο από μία φορά. Η μελέτη είναι η πρώτη που εξέτασε τον ρόλο των πλούσιων σε πολυφαινόλες χυμών ως προληπτικό μέτρο εναντίον της νόσου. Οπως διευκρίνισαν οι ερευνητές, οι πολυφαινόλες έχουν αντιοξειδωτική δράση και γι’ αυτό περιορίζουν τη βλάβη που προκαλεί στον ανθρώπινο εγκέφαλο η βήτα-αμυλοειδής πρωτεΐνη μέσω του υπεροξειδίου του υδρογόνου.

Τσάι, κρασί

Εκτός από τους χυμούς, ωστόσο, εντοπίζονται σε μεγάλες συγκεντρώσεις στο τσάι, στο κρασί και στις φλούδες ορισμένων φρούτων και λαχανικών.

Οι επιστήμονες αξιολόγησαν τη διατροφή των συμμετεχόντων και άλλους παράγοντες που εμπλέκονται με τη νόσο Αλτσχάιμερ, όπως το κάπνισμα, η μόρφωση, η σωματική άσκηση, η πρόσληψη λίπους από τη διατροφή κ.λπ.
Παράλληλα, για την περίοδο αυτών των δέκα χρόνων της μελέτης πραγματοποιούσαν αξιολογήσεις των πνευματικών και γνωστικών ικανοτήτων τους κάθε δύο χρόνια. Παρά το γεγονός ότι η έρευνα θεωρήθηκε σημαντική, υπόκειται σε περιορισμούς που έχουν να κάνουν με τη συγκέντρωση πολυφαινολών στο αίμα των συμμετεχόντων.

Δηλαδή, ενώ συσχετίζει την κατανάλωση χυμών φρούτων και λαχανικών με χαμηλότερο κίνδυνο για νόσο Αλτσχάιμερ, δεν υπάρχουν μετρήσεις για τη συγκέντρωση των πολυφαινολών στο αίμα των συμμετεχόντων, μετρήσεις που είναι αναγκαίες για την τεκμηρίωση του συσχετισμού.
Επίσης, θα πρέπει να διευκρινιστεί ποιοι χυμοί είναι πιο πλούσιοι στις ευεργετικές για τον εγκέφαλο ουσίες.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνικέ λαέ, στείλε τους Μητσοτάκηδες μόνιμα για διακοπές!!!

Τελικά, αν υπάρχει κάτι που λειτουργεί υποδειγματικά στην Ελλάδα του Κυριάκου Μητσοτάκη, αυτό είναι το πρόγραμμα των πρωθυπουργικών διακοπών. Ούτε γραφειοκρατία, ούτε καθυστερήσεις, ούτε...

Βουλιάζει το κράτος, βουτάει ο Μητσοτάκης

Υπάρχει κάτι σχεδόν σουρεαλιστικό στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί πλέον το περιβόητο «επιτελικό κράτος». Ανακοινώνει ένα μέτρο για να διευκολύνει τους πολίτες και,...

«Άλωση» της Αθήνας από τους Πακιστανούς

Με σφραγίδα του Δήμου Αθηναίων, την παραμονή της Παναγίας, 14 Αυγούστου, θα έχουμε «άλωση» της Αθήνας, καθώς η πλατεία Κοτζιά θα μετατραπεί ακόμη μια...

Χαλκιδική: Έτσι ξεκίνησε ο εφιάλτης – Δείτε το «σημείο μηδέν» (βίντεο)

(Ανανεωμένο) Η εικόνα από τη φωτιά στη Χαλκιδική είναι πλέον καλύτερη καθώς δεν υπάρχουν ενεργά μέτωπα, όμως το μεγάλο ερώτημα παραμένει πώς ξεκίνησε ο πύρινος...

Αντί απαντήσεων, εξώδικο πανικού από τον Χριστοδουλάκη

«Τουλάχιστον 9.000.000 ευρώ έχει εισπράξει η επιχείρηση της οικογένειας του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Μανώλη Χριστοδουλάκη από το Δημόσιο επί κυβερνήσεων του Κυριάκου Μητσοτάκη, δηλαδή...

Δίνουν εκατομμύρια σε εταιρία της οικογένειας του Μ. Χριστοδουλάκη!

Τουλάχιστον 9.000.000 ευρώ έχει εισπράξει η επιχείρηση της οικογένειας του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Μανώλη Χριστοδουλάκη από το Δημόσιο επί κυβερνήσεων του Κυριάκου Μητσοτάκη, δηλαδή...

Στο φως το παρασκήνιο της εθνικής αποτυχίας με τη Σαουδική Αραβία

Η υπογραφή της Συμφωνίας Αμυντικής Συνεργασίας Σαουδικής Αραβίας - Τουρκίας - Πακιστάν δεν θα μπορούσε, προφανώς, να αποτραπεί από καμία ελληνική κυβέρνηση.Ομως, το πρόβλημα...

Οι ασκήσεις ματαιοδοξίας του κυρίου Μητσοτάκη

Αφορμή για το σημερινό κείμενο είναι ο ατιμωτικός τρόπος που φέρθηκε η κυβέρνηση στο ιστορικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ Σταύρο Μπένο, του οποίου το όνομα...

Γιατί γελούν με την τούμπα Μητσοτάκη;

Υποτίθεται ότι τον ψήφισε περίπου το 41% των εκλογέων. Αν τον ψήφισαν, λογικά θα είναι δημοφιλής, θα τον συμπαθούν. Κι αν τον συμπαθούν, γιατί...

Ισραηλινά πυρά κατά της Τουρκίας με αιχμή την κατοχή της Κύπρου

Στα άκρα οδηγείται η διπλωματική αντιπαράθεση ανάμεσα στο Ισραήλ και την Τουρκία, με το Τελ Αβίβ να περνά στην αντεπίθεση και να θέτει ευθέως...
spot_img

Ροή ειδήσεων

Advertisement 5

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ