Ποιοι θα φοιτούν στα δωρεάν μεταπτυχιακά

Υπ. Παιδείας: Οι δικαιούχοι και τα δικαιολογητικά που χρειάζονταιΟι τεχνικές λεπτομέρειες σχετικά με το ποιοι θα μπορούν να φοιτούν δωρεάν στα μεταπτυχιακά και ποια δικαιολογητικά θα χρειαστούν καθορίστηκαν χθες, με απόφαση του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ (3387 Β/10-8-2018). Πλέον, ο νόμος καθορίζει ότι το 30% των φοιτητών δεν θα καταβάλλει δίδακτρα στα μεταπτυχιακά, με βάση οικονομικά κριτήρια. 

Δικαιούχοι της απαλλαγής από τα τέλη φοίτησης στα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ), όπως αναφέρει η σχετική απόφαση, θα είναι οι φοιτητές των οποίων το ατομικό εισόδημα -εφόσον διαθέτουν ίδιο εισόδημα- και το οικογενειακό διαθέσιμο ισοδύναμο εισόδημα δεν υπερβαίνουν αυτοτελώς το μεν ατομικό το 100%, το δε οικογενειακό το 70% του εθνικού διάμεσου διαθέσιμου ισοδύναμου εισοδήματος, σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα κάθε φορά δημοσιευμένα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.

Οπως προβλέπει ο σχετικός νόμος (4485/2017(Α΄ 114), οι φοιτητές που θα απαλλάσσονται από τα τέλη φοίτησης δεν θα ξεπερνούν το ποσοστό του 30% του συνολικού αριθμού των φοιτητών που εισάγονται στο ΠΜΣ. Στην περίπτωση που οι δικαιούχοι υπερβαίνουν το ποσοστό αυτό, θα επιλέγονται με σειρά κατάταξης (έως το 30%), ξεκινώντας από αυτούς που έχουν το μικρότερο εισόδημα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η χρήση του δικαιώματος φοίτησης χωρίς την καταβολή διδάκτρων μπορεί να γίνει μόνο μία φορά, ενώ όσοι λαμβάνουν υποτροφία από άλλη πηγή δεν δικαιούνται να απαλλαγούν.

Η αίτηση απαλλαγής από τα τέλη φοίτησης θα υποβάλλεται μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής των φοιτητών στο μεταπτυχιακό. Η εξέταση των αιτήσεων θα πραγματοποιείται από ειδική επιτροπή επιλογής. Κάθε φοιτητής που δικαιούται απαλλαγή θα πρέπει να υποβάλλει σχετική αίτηση, η οποία θα συνοδεύεται από αντίγραφα των δηλώσεων Ε1 και των εκκαθαριστικών (συμπεριλαμβανομένου του εκκαθαριστικού ΕΝΦΙΑ) του αιτούντος και του/της συζύγου, εάν είναι έγγαμος/η, και των γονέων του, σε περίπτωση που ο αιτών είναι εξαρτώμενο μέλος του τελευταίου φορολογικού έτους για το οποίο, κατά τον χρόνο της επιλογής στο ΠΜΣ, έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση φόρου.

Σε περίπτωση διαζευγμένων γονέων, θα πρέπει να προσκομίσει το Ε1 και το εκκαθαριστικό του γονέα στον οποίο ο αιτών είναι καταχωρισμένος ως εξαρτώμενο μέλος ή ήταν καταχωρισμένος πριν από την υποβολή φορολογικής δήλωσης αυτοτελώς.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο Σαμαράς τελειώνει τον Μητσοτάκη!!!

Μάλλον θα πρέπει να εγκαταλείψει πάραυτα το μέγαρο Μαξίμου ο Μητσοτάκης κατόπιν του νέου σφυροκοπήματος από τον Σαμαρά.Με τον πρώην πρωθυπουργό να φανερώνει περίτρανα...

Στο Ειδικό Δικαστήριο ο Μητσοτάκης

➜ Από αξιόπιστη πηγή μάθαμε ότι ο πρώην υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Χρήστος Τριαντόπουλος ζήτησε κατά τη συνεδρίαση του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου που αποφάσισε την...

Γιατί δεν πέφτει ο Ζελένσκι

Με ρωτούν όλο και συχνότερα φίλοι και αναγνώστες πώς είναι δυνατόν έπειτα από όλα όσα συμβαίνουν να παραμένει ο Ζελένσκι στο τιμόνι της Ουκρανίας. Οι...

Σαμαράς σε Μητσοτάκη: Έχεις τελειώσει!!! (βίντεο)

Συνεχίζει ακατάπαυστα το σκληρό ροκ κατά του μητσοτακικού καθεστώτος ο Αντώνης Σαμαράς.Όπως γράφαμε χθες, η υιοθέτηση σκληρότατης ρητορικής πλέον από τον Σαμαρά με αφορμή...

Αμήχανο το Μαξίμου για την απουσία Καραμανλή από το… μητσοτακικό πάρτι

Στην Πειραιώς επιχειρούν ακόμα μία φορά να μετατρέψουν τις ηχηρές απουσίες της μεθαυριανής γενέθλιας φιέστας της Ν.Δ. σε επικοινωνιακό υπερθέαμα.Μπροστά στην επιδεικτική απουσία του...

Οταν η Ελλάδα εξευτελίζεται από τους διπλωμάτες της

Η Ελλάδα, ως εγγυήτρια δύναμη της Κυπριακής Δημοκρατίας βάσει της Συνθήκης Εγγυήσεως του 1960, έχει τις εξής βασικές υποχρεώσεις έναντι της Κυπριακής Δημοκρατίας, όπως...

Οργια με απευθείας αναθέσεις σε… ξενοδοχείο ημιδιαμονής

Τουλάχιστον 24 συμβάσεις με το Δημόσιο, εκ των οποίων οι 22 με απευθείας ανάθεση, συνολικού ύψους 898.367,60 ευρώ, έχει υπογράψει η εταιρία DIMKA IKE,...
spot_img

Ροή ειδήσεων

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ