Εθνική καρμανιόλα

Αν αναρωτιέστε ποιος είναι ο χειρότερος, ο πιο επικίνδυνος εθνικός οδικός άξονας της Ευρώπης, δεν χρειάζεται να ψάξετε ιδιαίτερα. Η εθνική (κατ’ ευφημισμόν προφανώς) οδός Πατρών – Κορίνθου κατέχει τη θλιβερή πρωτιά, βάσει της υψηλής επικινδυνότητάς της και της εν γένει εικόνας της, ενώ, όπως φαίνεται, την αρνητική αυτή θέση θα διατηρεί για αρκετά ακόμη χρόνια. Κι αν υπήρχε πρόβλεψη σχετικής κατηγορίας στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες, μόνο κάποιοι δρόμοι της Αφρικής θα της αμφισβητούσαν τη θέση σε αυτό!

Εκατοντάδες νεκροί και πολύ περισσότεροι τραυματίες σχηματίζουν τη μακρά λίστα των θυμάτων στα χιλιάδες τροχαία, κατά τα περίπου 40 χρόνια λειτουργίας του δρόμου. Και τα 125 χιλιόμετρα της Εθνικής Πατρών – Κορίνθου κρύβουν κινδύνους λόγω κυρίως της απουσίας διαχωριστικού στο 90% του δρόμου και της στενότητάς του, ενώ μερικά χαρακτηρίζονται καρμανιόλες! Ο μεγάλος αριθμός φορτηγών που κινείται καθημερινά, καθώς αυτή η οδική αρτηρία συνδέει την Αθήνα με όλη τη δυτική Ελλάδα (συμπεριλαμβανομένου του λιμανιού της Πάτρας, που αποτελεί την πύλη της Ελλάδας προς τη δυτική και κεντρική Ευρώπη), επιβαρύνει τον κυκλοφοριακό φόρτο.

Δυστυχώς, η αισιοδοξία -μετά την υπογραφή σύμβασης παραχώρησης το 2007- για κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου σκιάζεται από τις αρνητικές εξελίξεις που ακολούθησαν.

Η κοινοπραξία Ολυμπία Οδός, αφού εκτέλεσε κάποια έργα, τους τελευταίους μήνες έχει «παγώσει» ουσιαστικά τις εργασίες, επικαλούμενη οικονομική στενότητα εξαιτίας της κρίσης. Εργοτάξια κλείνουν και εργάτες της εταιρίας απολύονται συνεχώς, με το μέλλον του οδικού άξονα να είναι αβέβαιο. Στο τραπέζι έχει τεθεί και εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο «κουρέματος» του έργου. Δηλαδή, αντί για τα συνολικά 365 χιλιόμετρα (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα), ο παραχωρησιούχος να κατασκευάσει το τμήμα έως την Πάτρα, τη συνέχεια έως τον Πύργο να την αναλάβει το Δημόσιο (σ.σ.: φέξε μου και γλίστρησα…) και η κατασκευή του υπολοίπου έως την Τσακώνα να ανασταλεί, μετά και την αναθεωρημένη μελέτη κόστους/οφέλους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, το κομμάτι Πατρών – Κορίνθου της Ολυμπίας Οδού θα πρέπει παραδοθεί στο τέλος του τρέχοντος έτους (σ.σ.: πράγμα απίθανο).

Η κατάσταση σήμερα στην Εθνική Πατρών – Κορίνθου είναι τραγική. Απ’ το κακό πήγε στο χειρότερο. Κι αυτό γιατί με τα ημιτελή έργα περιορίστηκε το πλάτος του διαθέσιμου για κυκλοφορία οδοστρώματος στο μισό! Ετσι η κίνηση στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής γίνεται σε δρόμο που μετά δυσκολίας χωράει μια νταλίκα ανά κατεύθυνση! Τα οχήματα κινούνται το ένα πίσω από το άλλο με ταχύτητες 60-70 χιλιομέτρων την ώρα και η απόσταση πλέον καλύπτεται σε ένα δίωρο στην καλύτερη περίπτωση. Οταν δε υπάρχει αυξημένη κυκλοφορία, όπως σε περιόδους αργιών, σχηματίζονται ουρές χιλιομέτρων! Εδώ η έκφραση «τριτοκοσμικές συνθήκες» είναι λίγη…

Πληρώνουμε ακριβά για μια επικίνδυνη περιπέτεια

Το μόνο που δεν «κουρεύεται» στην Ολυμπία Οδό, αντιθέτως… αβγαταίνει, είναι τα διόδια, γίνονται δεν γίνονται έργα. Οσοι κινούνται στην Πατρών – Κορίνθου υποχρεώνονται να καταβάλλουν 3,10 ευρώ στο πήγαινε και άλλα τόσα στο έλα (σταθμοί υπάρχουν στο Κιάτο και το Ρίο). Είναι αυτό που λέμε «πλήρωσε για να ταλαιπωρηθείς και να ζήσεις μια επικίνδυνη περιπέτεια»…

Μάλιστα, το υπουργείο Υποδομών φρόντισε πρόσφατα να δικαιολογήσει την καταβολή διοδίων, απαντώντας στις διαμαρτυρίες ως εξής: «Οι συμβάσεις παραχώρησης, παρόλο που δεν εκτελούνται εργασίες κατασκευής, είναι σε ισχύ, ως εκ τούτου οι παραχωρησιούχοι εξακολουθούν να έχουν την ευθύνη της λειτουργίας των αυτοκινητοδρόμων». Για την ιστορία, αναφέρουμε ότι η σύμβαση παραχώρησης ισχύει για 32 χρόνια, που σημαίνει, με τη λογική αυτή, ότι η κατασκευάστρια εταιρία μπορεί να εισπράττει διόδια για άλλα 27 χρόνια χωρίς να παραδίδει αυτοκινητόδρομο!

Δημήτρης Κυριακόπουλος

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ποιοι μπορούν να πάρουν σύνταξη πριν από τα 62 έτη – Αναλυτικός οδηγός...

Η «δημοκρατία» παρουσιάζει έναν αναλυτικό οδηγό με όλες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται και διαφέρουν από Ταμείο σε Ταμείο   Χιλιάδες εργαζόμενοι που ασφαλίστηκαν πριν από...

Η Άγκυρα απαντά με 36 ασκήσεις και S-400 στο ελληνικό βέτο!

Με συνεχείς στρατιωτικές ασκήσεις, ακόμα και τις ημέρες των Χριστουγέννων, η Τουρκία αμφισβητεί την ελληνική κυριαρχία και προκαλεί ΝΑΤΟ και Ε.Ε. Της Κύρας ΑδάμΗ...

Η Κατερίνα Καινούργιου ανακοίνωσε επίσημα την εγκυμοσύνη της

Η παρουσιάστρια επιβεβαίωσε για πρώτη φορά ότι περιμένει το πρώτο της παιδί, ύστερα από μήνες φημών Η ανακοίνωση μέσω Instagram Η Κατερίνα Καινούργιου επιβεβαίωσε την εγκυμοσύνη...

Πώς μας κοροϊδεύουν με το ελαιόλαδο – Η λεπτομέρεια στις ετικέτες που προδίδει...

Δεν είναι όλα τα ελαιόλαδα που βλέπουμε στα ράφια των σούπερ μάρκετ αυτό που υπόσχονται. Σύμφωνα με το αμερικανικό περιοδικό Epicurious, μια μικρή αλλά...

Εγκύκλιος επιβάλλει τώρα εργασιακό 10ωρο με το ζόρι!

Ελάχιστα περιθώρια άρνησης θα έχουν οι εργαζόμενοι, σε περίπτωση που οι επιχειρήσεις-εργοδότες επιθυμούν να τους απασχολήσουν έως 10 ώρες την ημέρα, στο πλαίσιο της...

Καλύτερα Χωροφύλακες παρά παπάδες

Να μη φοβόμαστε τον νομοταγή πολίτη και να καταστέλλονται με μηδενική ανοχή οι παραβατικοί. Τα όπλα είναι εργαλεία, όπως ένα μαχαίρι. Κόβεις το ψωμί,...

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα του Χατζηδάκη

Ως υπουργός Εργασίας στις αρχές του 2022 έδινε διαβεβαιώσεις για «αποκλιμάκωση» και στις τιμές σε προϊόντα και υπηρεσίες. Επί τρία χρόνια οι τιμές έχουν...

Ο αλβανικός ανθελληνισμός επιβραβεύεται από την Ε.Ε.

«Πρωτοφανή πρόοδο» στην πορεία για την ένταξη στην Ε.Ε. έχει κάνει η Αλβανία! Αυτή η διαπίστωση δεν δημοσιεύτηκε σε κάποιο ευτελές, «κίτρινο» έντυπο της...

Η δημόσια εικόνα του ζεύγους Μητσοτάκη

Αν κάτι εξακολουθώ να... θαυμάζω στην οικογένεια Μητσοτάκη, είναι πόσο πολύ έχουν φροντίσει να εξασφαλίσουν διάσπαρτους θύλακες που φτιασιδώνουν τη δημόσια εικόνα τους.Του...

Tι δεν μπορεί να γράψει ο Τσίπρας

Τα ανίερα deals τρόικας - συμφερόντων με φωτογραφικές ρυθμίσεις και η διεφθαρμένη λέξη «μεταρρύθμιση» Του Μανώλη ΚοττάκηΤα εγκληματικά λάθη του ΣΥΡΙΖΑ στο πρώτο οκτάμηνο...







Advertisement 3
spot_img

Ροή ειδήσεων






spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ