H Βιομηχανική Περιοχή Τρίπολης συμπληρώνει 30 χρόνια λειτουργίας, καθώς ήταν η πρώτη που συστάθηκε στην Πελοπόννησο, από την ΕΤΒΑ.
Σήμερα έχει εγκατεστημένες επιχειρήσεις στο 85% της έκτασής της -συνολικά είναι 1.200 στρέμματα-, όμως λειτουργούν γύρω στις 100 μονάδες, από τις 125 που ήταν στην καλύτερη περίοδο. Δηλαδή και η ΒΙ.ΠΕ.
Τρίπολης πληρώνει την οικονομική κρίση, ενώ και μεγάλες μονάδες της, με εκατοντάδες εργαζομένους, όπως η Ηλιόσφαιρα, που κατασκευάζει πρωτοποριακά φωτοβολταϊκά panels (πρόκειται για επένδυση δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ), αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες. Η φθίνουσα πορεία αποτυπώνεται και στον συνολικό αριθμό των εργαζομένων, που από 2.400 στις καλές εποχές, έχει περιοριστεί στους 800-850!
Οι εναπομείνασες επιχειρήσεις δίνουν σκληρό αγώνα επιβίωσης. Στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της ΒΙ.ΠΕ.
συμπεριλαμβάνονται η θέση της (η Εθνική οδός Αθήνας – Τρίπολης περνάει μπροστά της) και οι αξιόλογες υποδομές της. Στον αντίποδα, διαπιστώνονται ελλείψεις στην αποκομιδή των απορριμμάτων από τα δημοτικά συνεργεία, αλλά στη φύλαξη, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται αρκετά κρούσματα κλοπών σε εγκατεστημένες μονάδες, ενώ το νερό των υφιστάμενων γεωτρήσεων θεωρείται ακριβό. Αυτά τα λειτουργικά προβλήματα επιδιώκει να λύσει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Βιομηχανικής Περιοχής Τρίπολης (ΣΕΒΙΠΕΤ), μέσω ενός σχήματος που θα αναλάβει τη διαχείριση της Βιομηχανικής Περιοχής. Ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος του ΣΕΒΙΠΕΤ Ανδρέας Σύριος και Γιώργος Δημητρόπουλος είπαν στη «δημοκρατία» ότι πιστεύουν πως μια εταιρία από τις επιχειρήσεις -επιτρέπεται από την νομοθεσία- θα είναι αποτελεσματικότερη στη διαχείριση από την ΕΤΒΑ, βελτιώνοντας τις υπηρεσίες. «Οι παρεχόμενες σήμερα υπηρεσίες είναι υποβαθμισμένες σε σχέση με όσα πληρώνουμε» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Γιώργος Δημητρόπουλος, σημειώνοντας πάντως ότι η οικονομική κρίση πήγε πίσω την πρωτοβουλία ίδρυσης του φορέα διαχείρισης της ΒΙ.ΠΕ. Τρίπολης.
Γενικότερα, ο αντιπρόεδρος του ΣΕΒΙΠΕΤ δεν κρύβει τη δυσαρέσκεια των επιχειρηματιών της Βιομηχανικής Περιοχής Τρίπολης γιατί δεν υιοθετούνται από τους αρμόδιους κρατικούς και πολιτικούς παράγοντες οι αναπτυξιακές προτάσεις τους. Χαρακτηριστικά αναφέρει εκείνη για νέα χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής από την Αθήνα, ώστε να διέρχεται από τη ΒΙ.ΠΕ., γεγονός που θα μείωνε ουσιαστικά το κόστος των μεταφορών. Τελικά επελέγη να εκσυγχρονιστεί η παλιά γραμμή, που όμως, επειδή περνάει από πολλά χωριά, κάνει τη διαδρομή χρονοβόρα και σήμερα είναι σε αχρηστία! Ο ίδιος αναφέρεται και στην πρόταση δημιουργίας σταθμού φυσικού αερίου στη ΒΙ.ΠΕ. Τρίπολης, για τον οποίο υπάρχει ενδιαφέρον.
Οι κύριοι Σύριος και Δημητρόπουλος σημειώνουν ότι η μεταποίηση της Αρκαδίας χαρακτηρίζεται από μικρές μονάδες και εστιάζεται στα παραδοσιακά προϊόντα, με βάση την αγροτοκτηνοτροφική παραγωγή της περιοχής. «Για να αναπτυχθουν ο μεταποιητικός τομέας και οι εξαγωγές χρειάζεται αφενός να εξασφαλιστεί η απαραίτητη, ποσοτικά και ποιοτικά πρώτη ύλη, που προϋποθέτει σύγχρονες καλλιέργειες, ώστε να είναι ανταγωνιστικό το προϊόν, και αφετέρου να υπάρξει προώθηση στις αγορές. Και στα δύο ο νομός υστερεί, μολονότι έχει τις δυνατότητες» τονίζει ο Γιώργος Δημητρόπουλος.
Δημήτρης Κυριακόπουλος


