Σε μείζον πρόβλημα έχει αναχθεί η κατάσταση του λιμανιού της Τήνου, με τα εκεί έργα όχι μόνο να θυμίζουν το γεφύρι της Αρτας, αλλά και να λειτουργούν επιβαρυντικά αντί θετικά! Ενδεικτική είναι η πρόσφατη περίπτωση του πλοίου «Νήσος Χίος», το οποίο κατά την προσπάθεια να δέσει στο λιμάνι της Τήνου προσέκρουσε σε βράχια λόγω των δυνατών ανέμων που έπνεαν. Σε ανακοίνωσή της με αφορμή το συγκεκριμένο περιστατικό η Πανελλήνια Ενωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού χαρακτηρίζει το λιμάνι «φάκα» και ζητεί «να ολοκληρωθούν επιτέλους οι εργασίες κατασκευής του κυματοθραύστη, ούτως ώστε, παρότι είναι άκρως επικίνδυνος, τουλάχιστον να φτάσει σε ύψος πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας». Σημειώνει ακόμη ότι «τα έργα, έτσι όπως είχαν σχεδιαστεί και εκτελούντο, δεν προσέφεραν τίποτε παρά μόνο δυσκόλευαν την κατάσταση περισσότερο και μετέτρεπαν το λιμάνι σε παγίδα και ήταν τρόπος για να ξοδεύονται χρήματα του ελληνικού λαού». Αλλά και τον περασμένο Ιανουάριο είχε προκληθεί μικρό τσουνάμι, που παρέσυρε σταθμευμένα αυτοκίνητα στη λιμενική ζώνη.
Τα έργα βελτίωσης (επέκταση του λιμενοβραχίονα κ.λπ.) του λιμανιού της Τήνου ξεκίνησαν προ 15ετίας, έχουν περάσει από 40 κύματα και σήμερα παραμένουν ημιτελή, με αποτέλεσμα να αποτελούν εστία κινδύνων. Η τελευταία εργολαβία έμεινε στη μέση, ο εργολάβος κηρύχτηκε έκπτωτος και αναζητείται διέξοδος αποπεράτωσης, η οποία όμως δεν είναι ρεαλιστικό -ιδιαίτερα με τις υπάρχουσες δυσμενείς οικονομικές συνθήκες- να προβλεφθεί για το επόμενο διάστημα.
Αυτή την περίοδο βρίσκεται στην τελική φάση η προσπάθεια απομάκρυνσης από τον μόλο τσιμεντένιων όγκων (μπλόκια), που επρόκειτο να ποντιστούν και στη θέση που βρίσκονται προκαλούν πρόβλημα. Οπως δήλωσε στη «δημοκρατία» ο δήμαρχος Τήνου Παναγιώτης Κροντηράς, μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων νομικών διαδικασιών, σήμερα υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς των τσιμεντένιων όγκων σε κατάλληλο χώρο προς φύλαξη. Εκτιμά δε ότι είναι θέμα ημερών η πραγματοποίηση του έργου απομάκρυνσης.
Αλλη μια συνέπεια της σημερινής κακής κατάστασης του λιμανιού της Τήνου είναι η… απώλεια των κρουαζιερόπλοιων, τα οποία δεν μπορούν να ελλιμενιστούν. Αξίζει να σημειωθεί ότι παλαιότερα η Τήνος, με κύριο πόλο έλξης τον Ιερό Ναό Ευαγγελίστριας, υποδεχόταν τη θερινή περίοδο κατά μέσον όρο δύο κρουαζιερόπλοια την εβδομάδα. Ο δήμαρχος Τήνου αισιοδοξεί ότι του χρόνου το καλοκαίρι, με την παράδοση της απαραίτητης προβλήτας, θα καταστεί δυνατή η επιστροφή των κρουαζιερόπλοιων, με ό,τι αυτό σημαίνει για την ανάπτυξη του τουρισμού και την εν γένει τόνωση της τοπικής οικονομίας, σε μια εποχή μάλιστα που γίνονται ανοίγματα και προς την αγορά της Ρωσίας, με προμετωπίδα τον ιστορικό Ιερό Ναό Αγίας Αικατερίνης, που χτίστηκε στο νησί από την τσαρίνα Αικατερίνη.
Δημήτρης Κυριακόπουλος