Την… ξεχασμένη δρομολόγηση υδροπλάνων, που αν υλοποιηθεί αναμένεται να αλλάξει τα συγκοινωνιακά δεδομένα στη Δυτική Ελλάδα, επιδιώκει να επαναφέρει στο προσκήνιο η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων. Στο πνεύμα αυτό ο αντιπεριφερειάρχης Κέρκυρας Χρήστος Σκούρτης απέστειλε επιστολή στον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστή Χατζηδάκη, ζητώντας την επίσπευση των διαδικασιών για την ψήφιση του νομοσχεδίου που αφορά τη δρομολόγηση των υδροπλάνων. Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα καθοριστεί το νομοθετικό πλαίσιο για τη δημιουργία των υδατοδρομίων, που είναι απαραίτητη προϋπόθεση λειτουργίας γραμμών υδροπλάνων.
Στο κείμενο ο κ. Σκούρτης μεταφέρει τον έντονο προβληματισμό του «σχετικά με την καθυστέρηση ψήφισης του νομοσχεδίου, το οποίο θα καθορίζει τις διαδικασίες για τη δημιουργία και κατασκευή υδατοδρομίων προσθαλάσσωσης των υδροπλάνων».
Χαρακτηριστικά αναφέρει: «Αν και οι προκάτοχοί σας μάς είχαν διαβεβαιώσει ότι η υπόθεση του νομοθετικού πλαισίου προχωρά και πολύ σύντομα θα ψηφισθεί από το ελληνικό Κοινοβούλιο, έχει περάσει ενάμισης χρόνος και μέχρι σήμερα, δυστυχώς, δεν έχουμε δει έμπρακτα βήματα προόδου, παρά μόνο υποσχέσεις οι οποίες δεν έχουν υλοποιηθεί».
Μάλιστα, ο αντιπεριφερειάρχης αφήνει σαφείς αιχμές σχετικά με τον ρόλο που έχουν διαδραματίσει ισχυρά συμφέροντα, «τα οποία ενδεχομένως λειτουργούν ανασταλτικά στην ψήφιση του συγκεκριμένου νομοθετικού πλαισίου.
Ο ίδιος τονίζει για τη θέση των υδροπλάνων στον συγκοινωνιακό χάρτη: «Επιχειρησιακά τα υδροπλάνα, ως μέσο μεταφοράς, είναι συμβατά με το ανάγλυφο της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και στο χρονικό διάστημα που κατά το παρελθόν λειτούργησαν στην περιοχή μας είχαν αποδώσει μέγιστα οφέλη στην τοπική κοινωνία, επιλύοντας το σημαντικότερο πρόβλημα, που είναι η συγκοινωνιακή διασύνδεση.
Δυστυχώς, εξαιτίας της ολιγωρίας ψήφισης συγκεκριμένου θεσμικού πλαισίου, το οποίο να ορίζει τη λειτουργία των υδροπλάνων, ο επενδυτής αποχώρησε.
Οι γεωγραφικές ιδιαιτερότητες των Ιονίων Νησιών, οι οποίες δημιουργούν δυσχέρειες στην εύκολη διασύνδεση μεταξύ τους, λειτουργούν ανασταλτικά τόσο στην ανάπτυξη του τουριστικού μας προορισμού όσο και στην ίδια την ενότητα της περιφέρειάς μας και βεβαίως στην καθημερινότητα των συμπολιτών μας. Εχουμε τη πεποίθηση ότι οι δυσκολίες αυτές θα αρθούν σε μεγάλο βαθμό, με την επαναλειτουργία των υδροπλάνων».
Επίσης, σημειώνει ότι «η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων είναι ο μοναδικός εταίρος, από ελληνικής πλευράς, στο δίκτυο υδροπλάνων λεκάνης της Αδριατικής, στο πλαίσιο του προγράμματος διασυνοριακής συνεργασίας Ipa Adriatic».
Στόχος του προγράμματος είναι η δημιουργία υποδομών στις θαλάσσιες περιοχές των εταίρων, έτσι ώστε στη συνέχεια να εξευρεθεί επενδυτής, ο οποίος να αναλάβει τη λειτουργία της θαλάσσιας αερογραμμής. Το παράδοξο είναι ότι οι άλλοι εταίροι (Ιταλία, Κροατία, Αλβανία, Μαυροβούνιο, Βοσνία – Ερζεγοβίνη) περιμένουν από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, ως τη μοναδική στην οποία έχουν λειτουργήσει τα υδροπλάνα κατά το παρελθόν, να τους καθοδηγήσει σε σχέση με το νέο νομικό καθεστώς, κάτι που φυσικά δεν μπορεί ακόμη να κάνει.
Ετσι προστίθεται άλλη μια υπόθεση ασυνέπειας της Ελλάδας σε ευρωπαϊκό επίπεδο!
Δημήτρης Κυριακόπουλος