Κραυγή απόγνωσης από τις μονάδες εντατικής θεραπείας

Μόλις 124 κλίνες μένουν διαθέσιμες στη χώρα! Επτά θάνατοι και «θέατρο» με τα 1.152 περιστατικά χθες

Δεν έχει τέλος η διαρκής αύξηση των διασωληνωμένων, παρά την αισθητή μείωση που είχαμε χθες στα κρούσματα, τα οποία έπεσαν στα 1.152, καθώς ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας ανακοίνωσε ότι 153 ασθενείς νοσηλεύονται στις ΜΕΘ της χώρας, ενώ άλλοι επτά έχασαν τη μάχη για τη ζωή.

Ο σχετικά μικρός αριθμός κρουσμάτων, ωστόσο, δεν αφήνει περιθώρια εφησυχασμού, καθώς παραδοσιακά η Δευτέρα είναι μία ημέρα που ανακοινώνεται μειωμένος αριθμός μολύνσεων.

Η Αττική πήρε ξανά τα… ηνία από τη Θεσσαλονίκη με 362 κρούσματα έναντι 210, ενώ οριακή είναι η κατάσταση στη Δράμα (59), στη Λάρισα (53), στη Ροδόπη (42) και στα Ιωάννινα (43).

Ωστόσο, η πίεση που δέχεται το σύστημα υγείας με την καθημερινή αύξηση των διασωληνωμένων είναι μεγάλη. Μάλιστα, είναι κατειλημμένες 188 κλίνες ΜΕΘ για κορονοϊό από τις 312 που λειτουργούν σε όλη τη χώρα!

Από τα 1.152 νέα κρούσματα του νέου ιού στην επικράτεια τα 96 συνδέονται με συρροές και άλλα 33 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας.

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων από την έναρξη της πανδημίας στην Ελλάδα έφτασε τα 42.080, εκ των οποίων το 54,9% αφορά άνδρες. Από τα συνολικά κρούσματα, 4.176 (9,9%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 13.821 (32,8%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Η διάμεση ηλικία των 153 ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι τα 66 έτη, οι 35 (22,9%) είναι γυναίκες και τo 90,8% έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. Στο μεταξύ, 294 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.

Οι επτά νέοι θάνατοι ανεβάζουν τον συνολικό αριθμό των θυμάτων στη χώρα στα 642. Από αυτά, 248 (38,6%) ήταν γυναίκες, η διάμεση ηλικία των θανόντων ήταν τα 79 έτη και το 96,3% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

20 θετικοί (οι 18 ηλικιωμένοι) σε γηροκομείο του Πειραιά

Με αμείωτη ένταση συνεχίζει να «χτυπά» τα νοσοκομεία και τα γηροκομεία της χώρας ο κορονοϊός. Στη Θεσσαλονίκη, μετά τα περισσότερα από 20 κρούσματα που καταγράφηκαν στο ΑΧΕΠΑ, βρέθηκαν άλλα 12 στο Γενικό Νοσοκομείο «Γ. Γεννηματάς» και συγκεκριμένα εννέα εργαζόμενοι στο Μικροβιολογικό και τρεις στο Τμήμα Αιμοδοσίας και Λοιμώξεων.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ), η οποία γνωστοποίησε την ύπαρξη των κρουσμάτων, αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι τα τμήματα παρέμειναν χθες κλειστά και τα περιστατικά εξυπηρετήθηκαν από το Νοσοκομείο «Αγιος Δημήτριος». Στην ίδια ανακοίνωση η ΠΟΕΔΗΝ τονίζει πως, σύμφωνα με εκτιμήσεις, αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα νοσούν περισσότεροι από 350 εργαζόμενοι σε νοσοκομεία, με 108 θετικές περιπτώσεις να εντοπίζονται μόνο στην Υγειονομική Περιφέρεια Αττικής.

Ακόμα ένας στόχος του ιού είναι και τα γηροκομεία. Αργά το βράδυ της Κυριακής το Ασυλο Πενήτων Βασ. Αθανασίου Πρωθιερέως – Γηροκομείο Πειραιώς έκανε γνωστό ότι εντοπίστηκαν 20 κρούσματα, τα 18 σε ηλικιωμένους και δύο σε υπαλλήλους. Αρχικά είχαν βρεθεί θετικές δύο νοσηλεύτριες και ύστερα από τον σχετικό έλεγχο προέκυψαν τα κρούσματα στους τροφίμους. Σύμφωνα με πληροφορίες, οκτώ από τους τροφίμους έχουν μεταφερθεί σε νοσοκομεία αναφοράς, στους χώρους της δομής έχει γίνει απολύμανση, ενώ έχει αρχίσει και η ιχνηλάτηση επαφών για να διαπιστωθεί η περαιτέρω διασπορά.

Στο μεταξύ, τα κινητά κλιμάκια του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) συνεχίζουν τους ελέγχους στους πολίτες. Μετά τα rapid tests που έγιναν την Κυριακή στην πλατεία Ευτέρπης στο Μαρούσι, ανιχνεύθηκαν 14 θετικά δείγματα. Συνολικά έγιναν 850 έλεγχοι. Οι ασθενείς είναι όλοι Ελληνες, εννέα γυναίκες και πέντε άνδρες, με μέση ηλικία τα 38 έτη.

Στα Τρίκαλα, μέσα σε δέκα ημέρες, εμφανίστηκε πέμπτο κρούσμα του ιού στη Σχολή Μόνιμων Υπαξιωματικών. Σύμφωνα με τοπικά μέσα, η επιβεβαίωση προέκυψε έπειτα από τεστ που διενεργήθηκε στο πλαίσιο της συνεχούς ιχνηλάτησης, καθώς ο πρώτος σπουδαστής που νόσησε παρουσίαζε ήπια συμπτωματολογία. Ο εντοπισμός των κρουσμάτων έχει σημάνει συναγερμό στη διοίκηση της σχολής, η οποία λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για τον περιορισμό της διασποράς και την ασφάλεια σπουδαστών και στελεχών. Παράλληλα, στη θεσσαλική πόλη έβαλε λουκέτο ακόμα ένα σούπερ μάρκετ, μετά την επιβεβαίωση κρούσματος Covid-19. Το κατάστημα θα παραμείνει κλειστό προκειμένου να γίνει απολύμανση.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τουρκία: Ζήτησε επανάληψη του αγώνα με την Παραγουάη

Ο πρόωρος αποκλεισμός της Τουρκίας από το Παγκόσμιο Κύπελλο έφερε τριγμούς και έντονες αντιδράσεις στο εσωτερικό της χώρας. Η ήττα με 1-0 από την...

Το σόου με τις ταυτότητες και η παγίδα του προσωπικού αριθμού

• Μια τεχνική μεταρρύθμιση ενίοτε παύει να είναι απλώς διοικητική πράξη και μετατρέπεται σε πεδίο βαθιάς κοινωνικής και πολιτικής αντιπαράθεσης αλλά και χειραγώγησης. Η...

Μαχητικά αεροσκάφη πάνω από την Αττική!

Αν βρίσκεστε στην Αττική σήμερα, Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026, γύρω στις 10:00 το πρωί, αναμένεται να ακούσετε έντονο θόρυβο από μαχητικά αεροσκάφη. Η Πολεμική...

Aπρέπεια Μητσοτάκη σε Ξαρχάκο

Hταν περασμένες δέκα στον αύλειο χώρο στο πίσω μέρος του Κοινοβουλίου προχθές το βράδυ, με τη συναυλία του Σταύρου Ξαρχάκου, που έγινε με πρωτοβουλία...

Άργος: Άγριο «κράξιμο» παραγωγών σε Πλεύρη και Ανδριανό

Το κυβενρητικό κλιμάκιο, με επικεφαλής τον Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου Θάνο Πλεύρη και τον Υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γιάννη Ανδριανό, έφτασε στο Άργος...

Απόστολος Αποστόλου: Ο Σαμαράς χαλάει το σχέδιο «βολικής» συγκυβέρνησης

Για πολλούς πολίτες η κάθοδος του πρώην πρωθυπουργού δεν αποτελεί προσωπική φιλοδοξία, αλλά αναγκαία πολιτική παρέμβαση σε μια περίοδο όπου το πολιτικό σύστημα δείχνει...
spot_img

Ροή ειδήσεων

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ