«Υπολογίζουν το κόστος αλλά όχι την ασφάλεια»

Αλλεπάλληλες οι ανακοινώσεις από όλο το φάσμα των ειδικοτήτων των σιδηροδρομικών, που αναδείκνυαν την εγκληματική έλλειψη μέτρων

Κανένας από τους κυβερνώντες και τους ιθύνοντες δεν μπορούν να ισχυριστούν πως δεν γνώριζαν την κατάσταση που επικρατούσε στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

  • Από τον Νίκο Τσακανίκα

Το τελευταίο διάστημα αλλεπάλληλες ήταν οι ανακοινώσεις από όλο το φάσμα των ειδικοτήτων των σιδηροδρομικών που αναδείκνυαν τα πολλαπλά προβλήματα στην κίνηση των συρμών από την παντελή, εγκληματική έλλειψη μέτρων ασφαλείας. Με βάση αυτές τις καταγγελίες έβγαινε αβίαστα το συμπέρασμα πως ήταν θέμα χρόνου να συμβεί το μοιραίο… Και οι υπεύθυνοι όχι μόνο τα ήξεραν, όχι μόνο τα έβλεπαν, αλλά κώφευαν εκκωφαντικά κι έκλειναν τα μάτια προκλητικά.

Είναι χαρακτηριστικό πως τον Απρίλιο του 2022 ο πρόεδρος της επιτροπής ETCS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών) στην ΕΡΓΟΣΕ -αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο- Χρήστος Κατσιούλης παραιτήθηκε, αποκαλύπτοντας την κατάσταση διάλυσης των σιδηροδρομικών γραμμών. Στην επιστολή που απέστειλε στη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ στις 27 Απριλίου 2022 ο Χρήστος Κατσιούλης σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι στο παρελθόν είχε ενημερώσει τη διοίκηση της εταιρίας «για όλα τα τεχνικά θέματα που προκάλεσαν και προκαλούν αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην υλοποίηση των συμβάσεων ανάταξης της σηματοδότησης 717/14 και ETCS επί γραμμής 10005/07».

Η πλέον χαρακτηριστική και συνάμα προφητική καταγγελία ήταν από τη Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Σιδηροδρομικών (ΔΕΣΚ), με αφορμή δύο ατυχήματα προ ημερών και αφορούσαν τις αμαξοστοιχίες 51 και 61, αντίστοιχα. Εγραφε χαρακτηριστικά στις 7 Φεβρουαρίου: «Οσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και στην ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό. Είναι πλέον εξοργιστικό αυτά να αποτελούν σχεδόν καθημερινό φαινόμενο και να μην παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο, να μη δρομολογείται καμία βελτίωση στην υποδομή και λειτουργία, να μην ελέγχονται οι εμπλεκόμενοι φορείς και να μην αναζητούνται ευθύνες.

(…) Οπως οι προηγούμενες κυβερνήσεις, έτσι και η σημερινή έχει άλλες προτεραιότητες και όχι την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών. Αντιλαμβάνονται την ασφάλεια ως κόστος. Το υπουργείο βρίσκει λεφτά για τις διάφορες εργολαβίες, αλλά για να ολοκληρωθούν επιτέλους οι σιδηροδρομικές υποδομές και τα συστήματα ασφαλούς κυκλοφορίας ΟΧΙ. Διάφοροι φορείς, ΟΣΕ και Hellenic Train, αλληλο-μεταφέρουν τις ευθύνες τους, αλλά κανείς στο τέλος δεν φταίει… Φταίνε τα φαινόμενα που είναι έντονα και πλημμυρίζει η γραμμή, φταίνε οι φωτιές που άφησαν καμένους κορμούς, φταίει το χιόνι, φταίνε οι άλλοι, φταίμε λίγο και εμείς, φταίει και ο Χατζηπετρής… ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΚΟΡΟΪΔΙΑ. Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα, κάνοντας διαπιστώσεις».

Στο ίδιο μήκος κύματος και το εξώδικο των μηχανοδηγών τον Νοέμβριο του 2022, στο οποίο επισήμαναν τα προβλήματα που έχουν αυξήσει τους εκτροχιασμούς των συρμών και ζητούσαν την άμεση λήψη μέτρων από τον ΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών.

Το εξώδικο κατατέθηκε στους αρμοδίους από την Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ), ενώ κοινοποιήθηκε ταυτόχρονα στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και τη Hellenic Train, την πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που εκτελεί τα δρομολόγια.

Οι εργαζόμενοι επισημαίνουν αρχικά ότι, «παρά τις διαρκείς διαμαρτυρίες μας και πρωτίστως τις συνεχείς εκκλήσεις μας προς αποκατάσταση των εντεινόμενων προβλημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου», επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι που είχαν εκφράσει για πρόκληση τραυματισμών. Αναφέρονται, δηλαδή, στο ατύχημα που συνέβη στις 25 Οκτωβρίου, όταν αμαξοστοιχία του προαστιακού στο δρομολόγιο Αθήνα – Χαλκίδα προσέκρουσε λίγο πριν από τις Αχαρνές σε ηλεκτροφόρο υψηλής τάσης καλώδιο που κρεμόταν, με συνέπεια ο μηχανοδηγός να τραυματιστεί και να νοσηλευτεί. Το εξώδικο στη συνέχεια απαριθμεί το πλήθος των προβλημάτων που προκαλούν «η κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής και η έλλειψη συντήρησης».


Ντροπή! Αναζητούσαν 73 σταθμάρχες για πρόσληψη, αλλά μόνο για έξι μήνες

Ερωτήματα εγείρει η ανάρτηση στη Δι@ύγεια χθες, λίγες ώρες μετά το αδιανόητο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, από τον ΟΣΕ, για μια απόφαση που πάρθηκε στις 16 Φεβρουαρίου και αφορούσε τη διαδικασία πρόσληψης 73 ατόμων στην ειδικότητα του σταθμάρχη.

Σε αυτή την ανάρτηση, μεταξύ άλλων, σημειώνονται τα εξής: «Εγκρίνει: 1. Την ανάθεση παροχής Υπηρεσιών της ειδικότητας του Σταθμάρχη σε εξωτερικούς συνεργάτες, 73 άτομα, για χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών (ήτοι από 1/4/2023 μέχρι και 30/9/2023), οι οποίοι θα απασχοληθούν σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο, σύμφωνα με τις ανάγκες του Οργανισμού. 2. Το κόστος απασχόλησής τους εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο ποσό των επτακοσίων ογδόντα τριών χιλιάδων (783.000,00) ευρώ πλέον ΦΠΑ, ήτοι 970.920,00 ευρώ. 3. Εξουσιοδοτεί τον Διευθύνοντα Σύμβουλο όπως προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την υλοποίηση της απόφασης αυτής».

Ωστόσο, πέρα από τη χρονική συγκυρία της ανάρτησης, προκαλούν μεγάλη απορία τα εξής: Τα 73 άτομα που αναμένεται να προσληφθούν για τη θέση του σταθμάρχη θα αρχίσουν από την 1η Απριλίου και θα ολοκληρώσουν τις υπηρεσίες τους στις 30 Σεπτεμβρίου. Καταρχάς, οι σταθμάρχες δεν βρίσκονται έτσι απλά, στα… πανέρια. Πρέπει να έχουν γνώσεις, προϋπηρεσία και πιστοποίηση. Οι μόνοι που διαθέτουν αυτές τις προϋποθέσεις είναι όσοι είναι εν ενεργεία, οι συνταξιούχοι και όσοι ενδεχομένως απομακρύνθηκαν λόγω ακαταλληλότητας.

Από ποια από τις παραπάνω κατηγορίες θα γίνουν οι προσλήψεις; Αν πρόκειται για καινούργιους εργαζομένους, πότε θα προλάβει να τους εκπαιδεύσει και πότε θα τους αναθέσει καθήκοντα; Και τι μπορεί να προσφέρει κανείς μόλις για έξι μήνες, όταν αποδεδειγμένα οι ελλείψεις σε μόνιμο προσωπικό στον ΟΣΕ είναι τραγικές. Σήμερα έχει περίπου 770 εργαζομένους, όταν στο ΦΕΚ που υπογράφει το αρμόδιο υπουργείο και αναφέρεται στο οργανόγραμμα της επιχείρησης γίνεται λόγος για 2.300.

Και κάτι τελευταίο, αλλά εξίσου προβληματικό. Είναι βέβαιο πως οι προσλήψεις αυτές θα γίνουν όχι με διαγωνισμό, αλλά με ανάθεση σε ιδιωτική εταιρία, καθώς στο αρχικό ποσό των 783.000 ευρώ προστίθεται ΦΠΑ ύψους 187.920 ευρώ (δηλαδή παροχή υπηρεσιών), κάτι που παραπέμπει ευθέως στην παραπάνω διαπίστωση.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Κοροϊδία για 500.000 συνταξιούχους – Άλλο ένα επικοινωνιακό παραμύθι της κυβέρνησης

Ενώ προσδοκούσαν τη στήριξη, δεν την έλαβαν ποτέ λόγω των αυστηρών κριτηρίων Πήγαν, είδαν και απήλθαν… Το επίδομα των 250 ευρώ που παρουσιάστηκε ως μία...

Ο Αλμπέρτο Μποτία αποθέωσε τη Φουρέιρα για το μοναδικό show της

Στο πλευρό της συζύγου του βρέθηκε ο Αλμπέρτο Μποτία το Σάββατο το βράδυ και απόλαυσε την Ελένη Φουρέιρα να τα... δίνει όλα πάνω στη...

Μεγάλοι όγκοι πνεύμονα: Νεότερα δεδομένα στη ριζική αντιμετώπιση

Ο καρκίνος του πνεύμονα εξακολουθεί να αποτελεί την πρώτη αιτία κακοήθειας στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο της νόσου, διακρίνεται μια ιδιαίτερη κατηγορία, οι λεγόμενοι «μεγάλοι...

ΗΠΑ: Οικόσιτο ελάφι σκότωσε 64χρονη που το φρόντιζε

Η Τζόντι Πρόγκερ, αφοσιωμένη στη φροντίδα των ζώων έχασε τη ζωή της με τραγικό τρόπο, όταν ένα από τα ελάφια που φιλοξενούσε στη φάρμα...

Πολύ γνωστός ο 57χρονος δικηγόρος που συνελήφθη για τους πλαστούς πίνακες – Υπήρξε...

Γνωστός σε διάφορους κύκλους είναι ο συλληφθείς δικηγόρος της υπόθεσης των πλαστών πινάκων και μάλιστα είχε πρωτοστατήσει και σε ένα κίνημα που είχε εμφανιστεί...

Η «αμερικανιά» του Τσίπρα

Ο πρώην πρωθυπουργός με επικοινωνιακά τεχνάσματα «made in USA» στρώνει το χαλί της επιστροφής του στην ενεργό πολιτική Παρακολουθώντας από απόσταση την πολυήμερη πολεμική που...

Απειλεί ευθέως την Ελλάδα ο Τούρκος υπουργός Άμυνας

Η κυβέρνηση σιωπά στην τουρκική πρόκληση Το πράγμα έχει παραγίνει με την Τουρκία, τόσο πολύ που δεν εξηγείται πια λογικά. Μοιάζει περισσότερο σαν να έχουμε......

«Ξέρετε ποιος είμαι εγώ;» – Συνελήφθη γιος γνωστού πολιτικού μετά από καταδίωξη θρίλερ...

Γιος γνωστού πολιτικού συνελήφθη από την Αστυνομία μετά από απίστευτη καταδίωξη στη Νέα Ερυθραία το απόγευμα της Τρίτης 27 Νοεμβρίου με το Mega να...

Δεν είναι άλλη μια μέρα στο γραφείο

Ολες οι Ενοπλες Δυνάμεις είναι ένας ιδεαλιστικός θεσμός, το να θυσιαστείς είναι υπερβατικό, ξεπερνάει τα υπηρεσιακά καθήκοντα αυτών οι οποίοι, όσο άξιοι και να...

Το πραγματικό «πουτιναριό»

Ποιος θα απολογηθεί ότι η Ελλάδα έστελνε πρόθυμα όπλα με τα οποία μπορεί και να δολοφονήθηκαν Ελληνες ομογενείς στη Μαριούπολη από τα τάγματα του...
Advertisement 1



















spot_img

Ροή ειδήσεων




spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ