Μπάχαλο στα σχολεία της Αττικής – Δεν υπάρχουν δάσκαλοι και το Υπουργείο συστήνει… υπομονή

Αντιδράσεις για τα συνεχιζόμενα κενά σε εκπαιδευτικούς – Μπάχαλο στα σχολεία της Αττικής

Περισσότερο από έναν μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, πολλά σχολεία σε όλη τη χώρα εξακολουθούν να υπολειτουργούν, με τα κενά σε δασκάλους και καθηγητές να παραμένουν. Αντί λύσεων, το Υπουργείο Παιδείας συνιστά στους γονείς «λίγη υπομονή».

Η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη παραδέχθηκε ότι φέτος οι πιστώσεις για προσλήψεις ήταν μειωμένες, υποστηρίζοντας ωστόσο πως «έχουν γίνει προσπάθειες εξάντλησης του ωραρίου όλων των εκπαιδευτικών». Υποσχέθηκε δε πως μέσα στον Οκτώβριο θα καλυφθούν τα περισσότερα κενά.

«Δεν είναι εύκολο, διεκδικούμε πιστώσεις από τα συναρμόδια υπουργεία», ανέφερε, προσθέτοντας ότι οι δύο πρώτες φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών έγιναν «νωρίτερα από ποτέ». Παράλληλα δεσμεύτηκε ότι «το σύστημα θα μάθει να λειτουργεί έγκαιρα» την επόμενη χρονιά.

Αναταραχή στη Δυτική Αθήνα – «Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο»

Ιδιαίτερα οξυμένη είναι η κατάσταση στα σχολεία της Δυτικής Αθήνας, όπου εκπαιδευτικοί και γονείς κάνουν λόγο για σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και υποστελεχωμένα ολοήμερα.

Ο αιρετός στο ΠΥΣΠΕ Γ’ Αθήνας Αντώνης Γκάγκας, που επισκέφθηκε σχολεία στο Περιστέρι μαζί με τη βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Νάντια Γιαννακοπούλου, περιέγραψε με μελανά χρώματα την εικόνα:
«Το πρωινό πρόγραμμα και τα ολοήμερα υπολειτουργούν. Οι γονείς είναι σε απόγνωση, πολλοί παίρνουν άδειες άνευ αποδοχών για να μείνουν με τα παιδιά τους. Οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί τρέχουν σε πέντε σχολεία ο καθένας. Η κατάσταση έχει φτάσει στο όριο».

Ο ίδιος κατηγόρησε ανοιχτά την κυβέρνηση ότι υπονομεύει τη δημόσια εκπαίδευση προς όφελος της ιδιωτικής:
«Η κυβέρνηση είναι υπεύθυνη για την απαράδεκτη εικόνα που επικρατεί στα σχολεία της Δυτικής Αθήνας. Ο στόχος της είναι προφανής – να ενισχύσει την ιδιωτική παιδεία σε βάρος της δημόσιας. Φτάνει πια!».

Επικαλούνται «χρηστή διαχείριση» στα ολοήμερα

Η υπουργός, αναφερόμενη στα ολοήμερα σχολεία, τόνισε ότι «οφείλουμε να ελέγχουμε τη λειτουργία τους». Υποστήριξε ότι υπάρχουν περιπτώσεις όπου «τα ολοήμερα ξεκινούν με μαθητές αλλά μέσα στη χρονιά δεν έχουν μαθητικό δυναμικό, ενώ ο δάσκαλος παραμένει εκεί», επισημαίνοντας πως χρειάζεται «χρηστή διαχείριση των πόρων».

Ωστόσο, για τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, το πρόβλημα δεν είναι η διαχείριση αλλά η έλλειψη πόρων. Οι συνεχείς καθυστερήσεις στις προσλήψεις αναπληρωτών και η υποχρηματοδότηση οδηγούν σχολεία να λειτουργούν οριακά, με συγχωνεύσεις τμημάτων και απώλειες διδακτικών ωρών.

Τροπολογία για προσλήψεις αναπληρωτών

Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση επιχειρεί να καλύψει τα κενά με νέα τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, που ψηφίστηκε στη Βουλή. Η ρύθμιση προβλέπει την εξασφάλιση των απαραίτητων πιστώσεων για προσλήψεις αναπληρωτών, ωρομίσθιων, ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού για τη σχολική χρονιά 2025-2026.

Η κίνηση αυτή έρχεται ως συνέχεια των προηγούμενων φάσεων προσλήψεων, οι οποίες, όπως φαίνεται, δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες. Πολλοί εκπαιδευτικοί κάνουν λόγο για πρόχειρες λύσεις, χωρίς μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και σταθερότητα για τη δημόσια εκπαίδευση.












spot_img

Ροή ειδήσεων

spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ