Ακινητοποιήθηκε δύο φορές η αμαξοστοιχία IC51 – Οργή επιβατών και ερωτήματα για την ασφάλεια και την αξιοπιστία του δικτύου
Σχεδόν τρία χρόνια μετά την τραγωδία των Τεμπών, τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο παραμένουν δραματικά, με το σημερινό περιστατικό να επιβεβαιώνει ότι η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη εξακολουθεί να μην είναι λειτουργική
Η αμαξοστοιχία IC 51 της Hellenic Train, που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα με 150 επιβάτες, ακινητοποιήθηκε δύο φορές μέσα σε λίγες ώρες. Αρχικά σταμάτησε στην Κατερίνη λόγω τεχνικής βλάβης, η οποία αντιμετωπίστηκε προσωρινά από το προσωπικό της εταιρείας, επιτρέποντας την επανεκκίνηση. Ωστόσο, λίγο αργότερα, στις 8:10 το πρωί, η αμαξοστοιχία έμεινε ξανά στη Λεπτοκαρυά, προκαλώντας αγανάκτηση και αναστάτωση στους επιβάτες.
Εφεδρική μηχανή από Λάρισα – 143 λεπτά καθυστέρηση
Από τη Λάρισα αναχώρησε εφεδρική μηχανή για να αντικαταστήσει τη βλάβη, ενώ στο σημείο επενέβη προσωπικό του Διαχειριστή Υποδομής για να ρυθμίσει την κυκλοφορία, καθώς το συμβάν σημειώθηκε σε μονή γραμμή, στο τμήμα Λιτόχωρο – Νέοι Πόροι, όπου εκτελούνται έργα αναβάθμισης.
Η αμαξοστοιχία αναχώρησε τελικά με 143 λεπτά καθυστέρηση, ενώ οκτώ επιβάτες επέλεξαν να συνεχίσουν το ταξίδι τους με λεωφορείο που δρομολογήθηκε εκτάκτως από τη Hellenic Train.
Η ακινητοποίηση της IC51 προκάλεσε ντόμινο καθυστερήσεων, επηρεάζοντας τα δρομολόγια 1592 (Λάρισα – Θεσσαλονίκη) και 1593 (Θεσσαλονίκη – Λάρισα). Η πρώτη παρέμεινε στους Νέους Πόρους για 69 λεπτά, ενώ η δεύτερη στο Λιτόχωρο για 45 λεπτά.
Αποζημιώσεις επιβατών
Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 2021/782, οι επιβάτες δικαιούνται:
25% επιστροφή της αξίας του εισιτηρίου για καθυστέρηση 60–119 λεπτών.
50% επιστροφή για καθυστέρηση 120 λεπτών και άνω.
Η αποζημίωση καταβάλλεται είτε μέσω των εκδοτηρίων, είτε ηλεκτρονικά μέσω της φόρμας αιτημάτων της εταιρείας.


