Οι οδηγοί ταξί ξεσπούν για «σχέδιο παράδοσης στις πολυεθνικές»
Σε 48ωρη απεργία προχωρούν από σήμερα Τετάρτη έως και αύριο Πέμπτη οι οδηγοί ταξί, με το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) να καταγγέλλει ότι η κυβέρνηση προχωρά σε αποφάσεις που αφορούν τον κλάδο χωρίς διάλογο.
Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, «το υπουργείο δεν δέχεται να μιλήσει μαζί μας», επισημαίνοντας ότι «τα τελευταία έξι χρόνια η κυβέρνηση προχωρά σε νομοθετικές πρωτοβουλίες χωρίς να συζητά μαζί μας».
Πομπή διαμαρτυρίας στο κέντρο της Αθήνας
Στο πλαίσιο της κινητοποίησης, οι αυτοκινητιστές θα πραγματοποιήσουν πομπή διαμαρτυρίας σήμερα στις 10:00, με αφετηρία την οδό Σπύρου Πάτση. Ο κ. Λυμπερόπουλος ανέφερε πως «δυστυχώς για άλλη μια φορά, κάτω από συνθήκες τραγικού άγχους, που έχει σήμερα ο κλάδος, το Υπουργείο δεν δέχεται να μιλήσει μαζί μας».
Κατά τον ίδιο, «αυτή τη στιγμή εξελίσσεται ένα σχέδιο να περάσει η μεταφορά που κάνει το ταξί σε όλο τον ιδιωτικό τομέα, στις μεγάλες εταιρείες ΙΧ, στις εφαρμογές».
Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ κατηγόρησε επίσης την κυβέρνηση ότι επιλέγει να συνομιλεί «με μια ομερτά κομματικών στελεχών που έχουν ιδρύσει και καταγγέλλουν κάθε απεργία που κάνει το συνδικάτο», τονίζοντας ότι ο επίσημος εκπρόσωπος των αυτοκινητιστών παραμένει αποκλεισμένος από τον θεσμικό διάλογο.
Τα αιτήματα του ΣΑΤΑ
Ο κλάδος ζητά άμεσες παρεμβάσεις σε πέντε βασικούς άξονες:
1. Ηλεκτροκίνηση:
«Άμεση απόφαση παράτασης της υποχρεωτικής ταξινόμησης αμιγώς ηλεκτρικών Ε.Δ.Χ. Ταξί από 1-1-2026. Η υποχρέωση αυτή να μετατεθεί οριζόντια για το 2035.»
2. Κοινή Υπουργική Απόφαση Κυρανάκη – Κεφαλογιάννη:
«Άμεση απόσυρση της ΚΥΑ 134328/20-8-2025 (ΦΕΚ Β΄ 4564).»
3. Φορολογικό:
«Δίκαιη φορολόγηση με βάση τα βιβλία και στοιχεία (Κ.Β.Σ.) – Αφορολόγητο όριο στις 12.000 ευρώ.»
4. Λεωφορειολωρίδες:
«Ελεύθερη διέλευση των έμφορτων Ε.Δ.Χ. Ταξί στις Ειδικές Λωρίδες Κυκλοφορίας χωρίς διαχωρισμούς.»
5. Πειρατεία – Υποκλοπή Μεταφορικού Έργου – Πολυεθνικές:
«Υπεράσπιση του ν.4530/2018 που διαχωρίζει το μεταφορικό έργο των ΕΔΧ Ταξί σε σύγκριση με τα ενοικιαζόμενα Ε.Ι.Χ. με οδηγό και διόρθωση του όπου απαιτείται.»
«Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό.»
«Η ελάχιστη χρέωση για τη χρήση των ενοικιαζόμενων Ε.Ι.Χ. με οδηγό να διαμορφωθεί στα 150 ευρώ για όλη τη χώρα και η ελάχιστη μίσθωση να είναι τρεις ώρες για όλη την ελληνική επικράτεια.»
Κλίμα έντασης και αναμονή αντιδράσεων
Η 48ωρη κινητοποίηση αναμένεται να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στις μετακινήσεις, ειδικά στα αστικά κέντρα. Οι οδηγοί δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις πιέσεις μέχρι να ανοίξει δίαυλος επικοινωνίας με το Υπουργείο, ενώ αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο νέων κινητοποιήσεων, αν δεν υπάρξει ανταπόκριση στα αιτήματά τους.


