Χωρίς ταξί παραμένει η χώρα έως τα ξημερώματα της Πέμπτης 4 Δεκεμβρίου, λόγω της 48ωρης πανελλαδικής απεργίας των οδηγών, η οποία έχει ήδη προκαλέσει σημαντικές αναταράξεις στις μετακινήσεις πολιτών και τουριστών.
Η κινητοποίηση, που ξεκίνησε χθες, συνοδεύεται από σειρά δυναμικών δράσεων, ενώ η ένταση κλιμακώνεται με τους επαγγελματίες του κλάδου να δηλώνουν αποφασισμένοι να παραμείνουν στον δρόμο μέχρι να δοθούν λύσεις στα αιτήματά τους.
Πορεία στο κέντρο της Αθήνας – Σκηνές έξω από το υπουργείο Μεταφορών
Την πρώτη ημέρα της απεργίας, οδηγοί ταξί πραγματοποίησαν πορεία με τα οχήματά τους στο κέντρο της Αθήνας, συγκεντρώνοντας το ενδιαφέρον και προκαλώντας κυκλοφοριακό κομφούζιο. Η διαμαρτυρία κατέληξε έξω από το υπουργείο Μεταφορών, όπου μερίδα των συγκεντρωμένων έστησε σκηνές, στέλνοντας ξεκάθαρο μήνυμα ότι δεν πρόκειται να υποχωρήσουν.
Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, σε δηλώσεις του, προειδοποίησε ανοιχτά:
«Εφόσον δεν υπάρξει συνάντηση με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, υπάρχει πιθανότητα απεργίας διαρκείας».
Κύμα κινητοποιήσεων σε όλη τη χώρα – Νέες πορείες σήμερα
Πέρα από την Αθήνα, μεγάλες συγκεντρώσεις και πορείες διαμαρτυρίας πραγματοποιήθηκαν στη Θεσσαλονίκη και σε άλλες μεγάλες πόλεις, αναδεικνύοντας το πανελλαδικό εύρος της κινητοποίησης.
Για σήμερα το πρωί, οι ιδιοκτήτες ταξί της Θεσσαλονίκης έχουν προγραμματίσει:
- Συγκέντρωση στον σταθμό των ΚΤΕΛ «Μακεδονία», με τα επαγγελματικά τους οχήματα
- Μηχανοκίνητη πορεία προς το μπλόκο των αγροτών στα διόδια των Μαλγάρων, σε ένδειξη αλληλεγγύης στους αγρότες που επίσης βρίσκονται σε κινητοποιήσεις
Τα αιτήματα των οδηγών ταξί – Τι ζητούν από το Υπουργείο Μεταφορών
Οι ιδιοκτήτες ταξί έχουν καταθέσει συγκεκριμένο και εκτενές πλαίσιο διεκδικήσεων, ζητώντας από την κυβέρνηση να επιλύσει χρονίζοντα και νέα προβλήματα του κλάδου:
1. Παράταση της υποχρέωσης ηλεκτροκίνησης έως το 2035.
Ο κλάδος ζητά περισσότερο χρόνο μετάβασης, υποστηρίζοντας ότι το κόστος αγοράς και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων είναι απαγορευτικό.
2. Αντιμετώπιση αθέμιτου ανταγωνισμού από πολυεθνικές εφαρμογές.
Οι οδηγοί καταγγέλλουν ότι οι ψηφιακές πλατφόρμες λειτουργούν με αδιαφανείς όρους που πλήττουν τα εισοδήματά τους.
3. Άμεση πάταξη της υποκλοπής έργου από Ε.Ι.Χ. οχήματα.
Ζητείται εντατικοποίηση ελέγχων και αυστηροποίηση του πλαισίου.
4. Αύξηση χρονοχρέωσης και ελάχιστου μισθώματος πανελλαδικά.
Ο κλάδος υποστηρίζει ότι οι σημερινές τιμές δεν ανταποκρίνονται στο λειτουργικό κόστος.
5. Επαναδιαπραγμάτευση για την είσοδο έμφορτων ταξί στις ειδικές λωρίδες.
Η δυνατότητα χρήσης λεωφορειολωρίδων θεωρείται κομβική για τη λειτουργικότητα και τον χρόνο εξυπηρέτησης.
6. Υλοποίηση των εκκρεμοτήτων του ερανιστικού νομοσχεδίου.
Απαιτείται άμεση προώθηση ρυθμίσεων που παραμένουν σε εκκρεμότητα.
7. Αναπροσαρμογή τιμολογίου.
Οι οδηγοί θεωρούν απαραίτητη τη συνολική αναθεώρηση των τιμών στη βάση του αυξημένου κόστους διαβίωσης.
8. Δίκαιη φορολογική μεταχείριση.
Ζητούν φορολογικές παρεμβάσεις που θα ανακουφίσουν τον κλάδο από τα επιβαρυντικά βάρη.
Οι οδηγοί επισημαίνουν ότι αναμένουν συνάντηση με το Υπουργείο, στην οποία θα συμμετάσχουν το Προεδρείο και οι επικεφαλής των παρατάξεων, προκειμένου να συζητηθούν αναλυτικά τα αιτήματα και να αναζητηθεί λύση.



