Ελληνικές πρωτιές! Στους τηλεοπτικούς καθοδικούς αλλά και δοκιμαστικούς σωλήνες διεξάγονται ποικίλα πειράματα παραγωγής εντυπώσεων και καλλιέργειας πεποιθήσεων
Eλληνόφωνη τηλεόραση με μεσημεριανό πρόσημο: Εκεί που περιμένεις να δεις τα συνηθισμένα ξεμαλλιάσματα, τα βλέπεις. Μια μοντέλα εναντίον της άλλης. Κράμερ εναντίον Κράμερ. Πέρασε το πεντάλεπτο της μοντέλας. Αλλάζει πλάνο. Παρόμοιο μοντάζ. Μουσική επένδυση που θυμίζει Μπένι Χιλ. Κομμωτής που μπέρδεψε τη βούρτσα με τη Λούτσα εξαπολύει τα ροζουλίνια λεκτικά βέλη του κατά παντός υπευθύνου. Μια σταρλετοκακομοίρα που την πέταξαν από ριάλιτι αποκαλύπτει. Τι αποκαλύπτει; Ελα, ντε, κανείς δεν καταλαβαίνει, αλλά αυτή είχε κάθε διάθεση να αποκαλύψει.
Τέτοια συνέβαιναν επί έτη πολλά στην ημεδαπή τραγικωμωδία της τηλεοράσεως και θα συμβαίνουν μέχρι να φύγει η πρώτη ελληνική επανδρωμένη αποστολή για τον πλανήτη Αρη, την οποία θα πραγματοποιήσει η διαστημική υπηρεσία που ίδρυσε ο υπουργός Παππάς. Ομως, σαν κάτι να έχει αλλάξει. Τι δουλειά έχει ο Αργύρης Ντινόπουλος ανάμεσα σε δύο συνταγές (ταραμοσαλάτα και γεμιστό καλαμάρι με φάβα); Γιατί η Τατιάνα Στεφανίδου μιλάει για την κόντρα Μητσοτάκη – Τσίπρα στη Βουλή και την πείνα στη Βενεζουέλα; Τι συνέβη και η Χριστίνα Λαμπίρη καταγίνεται με τον Ακη Τσοχατζόπουλο και τη Βίκυ Σταμάτη; Από πού κι ως πού έγινε η εισπήδηση της πολιτικής μέσα στα τάνγκα, τις δωδεκάποντες γόβες και τα κατσαρολικά τηλεοπτικών εκπομπών;
Μια εκδοχή είναι ότι η πολιτική «πουλάει» ως θέμα και ένα ενθετάκι με Ντινόπουλο δίπλα στους ταραμάδες είναι εμπνευσμένη ιδέα. Μια άλλη, όμως, εκδοχή δαχτυλοδείχνει προς το ένστικτο της αυτοσυντήρησης, που αν δεν κυβερνά, τουλάχιστον επηρεάζει τα πρόσωπα και τα σύνολα. Το υπάρχον σύστημα έχει νιώσει τον κλυδωνισμό της αμφισβήτησης. Brexit, Τραμπ, Λεπέν, Βίλντερς και λοιποί συγγενείς συμβολίζουν μια νέα εποχή, στην οποία δεν θα περνούν τα παλιά κόλπα. Οι τηλεθεατές του lifestyle αφέθηκαν πολιτικά ακαθοδήγητοι, ψάχτηκαν από μόνοι τους στο διαδίκτυο και το έριξαν στα… σκληρά πολιτικά κόμματα. Οπότε, το καλύτερο αντίμετρο είναι να γίνουν ενέσεις πολιτικής ενημέρωσης και άποψης παντού. Ακόμα και στα δελτία καιρού, στις εκπομπές για τα μποστάνια και την καλλιέργεια σαλιγκαριών.
Πάντως, ό,τι κι αν ισχύει, νίκησε η… ενημέρωση.
Παναγιώτης Λιάκος