Σοβαρή κρίση στην Ευρώπη λόγω Κίνας: Kοντά στο λουκέτο VW, Fiat, Peugeot, BMW – Προειδοποιούν για διακοπή παραγωγής

Συναγερμός έχει σημάνει στις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις καθώς οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες εκπέμπουν SOS λέγοντας ότι θα κλείσουν οι γραμμές παραγωγής μέσα στις επόμενες ημέρες, λόγω οξείας έλλειψης ημιαγωγών από την Κίνα.

Σύμφωνα με τον Guardian, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), της οποίας μέλη είναι μεταξύ άλλων BMW, Fiat, Peugeot και Volkswagen απηύθυνε επείγουσα προειδοποίηση, με τη γενική διευθύντρια Σίγκριντ ντε Βρις να τονίζει ότι οι εταιρείες λειτουργούν πλέον με «εφεδρικά» αποθέματα που εξαντλούνται ραγδαία.

«Οι διακοπές στη λειτουργία των γραμμών συναρμολόγησης μπορεί να απέχουν μόνο λίγες ημέρες.

Καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους να διπλασιάσουν τις προσπάθειές τους για την εξεύρεση μιας διπλωματικής λύσης σε αυτή την κρίσιμη κατάσταση», δήλωσε η γενική διευθύντρια της ACEA, Σίγκριντ ντε Φρις.

Σύμφωνα με τον Guardian ένα άλλο μέλος της ACEA, η Mercedes, αναζητά πλέον παγκοσμίως εναλλακτικές πηγές για τα κρίσιμα ημιαγωγά, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της, Όλα Κάλενιους.

Η έλλειψη τσιπ προκαλεί επίσης προβλήματα στην Ιαπωνία, όπου ο επικεφαλής επιδόσεων της Nissan, Γκιγιόμ Καρτιέ, δήλωσε σε δημοσιογράφους σε έκθεση αυτοκινήτου στο Τόκιο ότι η εταιρεία έχει επάρκεια «μόνο έως την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου».

Το Πεκίνο απαγόρευσε τις εξαγωγές τσιπ

Το Πεκίνο απαγόρευσε τις εξαγωγές τσιπ της στις αρχές του μήνα, σε απάντηση στην απόφαση της ολλανδικής κυβέρνησης να αναλάβει τον έλεγχο της εταιρείας (με έδρα την Ολλανδία) στις 30 Σεπτεμβρίου και να αποπέμψει τον Κινέζο διευθύνοντα σύμβουλό της, ύστερα από προειδοποιήσεις των ΗΠΑ για θέματα ασφαλείας.

Για το ζήτημα είχε αναφερθεί έγκαιρα η dimokratia.gr (Δείτε σχετικά ΕΔΩ)

Παρότι τα περισσότερα ημιαγωγά της Nexperia παράγονται στην Ευρώπη, περίπου το 70% συσκευάζεται στην Κίνα πριν από τη διανομή.

Η κινεζική Wingtech, μητρική της Nexperia, κατηγόρησε την ολλανδική κυβέρνηση για «απερίσκεπτες ενέργειες» που διαταράσσουν την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Ευρωπαϊκές πηγές εκτιμούν ότι υπάρχει περιθώριο διευθέτησης, όμως η ACEA προειδοποιεί πως «ο χρόνος τελειώνει» και ότι τα χειρότερα αποτελέσματα της έλλειψης ενδέχεται να φανούν άμεσα.

Την περασμένη εβδομάδα, αυτοκινητοβιομηχανίες στο Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ και την Ιαπωνία —μεταξύ αυτών οι Volvo, Volkswagen, Honda και Nissan— δήλωσαν ότι η απαγόρευση εξαγωγών από τα εργοστάσια της Nexperia στην Κίνα θα μπορούσε να οδηγήσει σε διακοπή της παραγωγής.

«Ο κλάδος λειτουργεί αυτή τη στιγμή με αποθέματα ασφαλείας, αλλά αυτά εξαντλούνται ραγδαία. Από έρευνα που κάναμε στα μέλη μας αυτή την εβδομάδα, ορισμένα ήδη αναμένουν επικείμενες διακοπές στις γραμμές συναρμολόγησης», δήλωσε η ντε Φρις.

Η απαγόρευση των τσιπ της Nexperia αποτέλεσε πλήγμα για τον ευρωπαϊκό τομέα αυτοκινήτων, ο οποίος έχει ήδη πληγεί από την απόφαση του προέδρου Σι Τζινπίνγκ να επαναφέρει ελέγχους στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, στο πλαίσιο της κλιμακούμενης εμπορικής έντασης με τις ΗΠΑ.

Οι σπάνιες γαίες —ιδίως οι μαγνήτες— χρησιμοποιούνται ευρέως στη βιομηχανία αυτοκινήτων για τα παράθυρα, τις πόρτες και τα πορτμπαγκάζ, ενώ τα τσιπ είναι κρίσιμα για όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα των οχημάτων, από τα όργανα του ταμπλό έως την ανάφλεξη και τη μετάδοση.

Η ντε Φρις ανέφερε ότι, αν και υπάρχουν εναλλακτικοί προμηθευτές για τα τσιπ, μπορεί να χρειαστούν «μήνες για να δημιουργηθεί επιπλέον παραγωγική ικανότητα». Πρόσθεσε ότι «η βιομηχανία δεν διαθέτει τόσο χρόνο πριν γίνουν αισθητές οι χειρότερες συνέπειες αυτής της έλλειψης».

Στις Βρυξέλλες υψηλόβαθμη κινεζική αντιπροσωπεία

Μια υψηλόβαθμη κινεζική αντιπροσωπεία θα φτάσει στις Βρυξέλλες την Παρασκευή για συνομιλίες, αλλά υπάρχουν φόβοι ότι τα διπλωματικά μέσα που έχει χρησιμοποιήσει η ΕΕ τους τελευταίους μήνες δεν είναι τόσο αποτελεσματικά όσο η πιο σκληρή τακτική που ακολουθούν οι ΗΠΑ και η Κίνα.

«Γνωρίζουμε ότι όλα τα μέρη αυτής της διαμάχης εργάζονται σκληρά για να βρουν μια διπλωματική λύση. Ταυτόχρονα, τα μέλη μας μάς ενημερώνουν ότι οι προμήθειες εξαρτημάτων ήδη διακόπτονται λόγω της έλλειψης», είπε η ντε Φρις.

Πηγές αναφέρουν ότι η ολλανδική κυβέρνηση πιστεύει πως μπορεί να διαπραγματευτεί με την Κίνα μια λύση που θα επαναφέρει την εταιρεία σε ενιαία ολλανδο-κινεζική δομή.









spot_img

Ροή ειδήσεων







spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ