Μια καθοριστική διπλωματική εξέλιξη φέρνει το τέλος της πολύμηνης ομηρείας για χιλιάδες ναυτικούς, καθώς ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) ανακοίνωσε την έναρξη μιας ευρείας κλίμακας επιχείρησης για την απομάκρυνση περισσότερων από 11.000 ατόμων. Η εξέλιξη αυτή κατέστη δυνατή μετά την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας ανάμεσα στις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ιράν, το οποίο βάζει φρένο στην κρίση που είχε παραλύσει την περιοχή.
Ο γενικός γραμματέας του IMO, Arsenio Dominguez, διευκρίνισε ότι το σχέδιο εκκένωσης θα υλοποιηθεί με τη στενή σύμπραξη της Τεχεράνης, του Ομάν, των υπόλοιπων παράκτιων κρατών, της Ουάσιγκτον, καθώς και της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας. Όπως εξήγησε ο ίδιος, οι εμπλεκόμενες πλευρές έχουν παράσχει τις απαιτούμενες εγγυήσεις για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, γεγονός που επιτρέπει τον σταδιακό επαναπατρισμό των εγκλωβισμένων πληρωμάτων και την ομαλοποίηση της κίνησης στα Στενά του Ορμούζ.
Ο Dominguez εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συμφωνία, τονίζοντας ότι αποτελεί ένα θεμελιώδες βήμα για τη σταθερότητα στις θάλασσες και την παύση των επιθέσεων κατά του εμπορικού στόλου. Παράλληλα, απέδωσε τιμές στους 14 ναυτικούς που έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια των εχθροπραξιών, υπογραμμίζοντας ότι η θυσία τους για το διεθνές εμπόριο θα μείνει ανεξίτηλη.
Σε κάθε περίπτωση, ο IMO ξεκαθαρίζει ότι η απόλυτη προτεραιότητά του παραμένει η προστασία των εργαζομένων στη θάλασσα και η απρόσκοπτη τροφοδοσία της παγκόσμιας αγοράς μέσω των κρίσιμων αυτών θαλάσσιων διόδων.
