Νέο κύμα αμερικανικών επιθέσεων εναντίον του Ιράν σημειώθηκε τη νύχτα του Σαββάτου προς Κυριακή, και σε αντίποινα οι Φρουροί της Επανάστασης χτύπησαν αμερικανικές στρατιωτικές εγκαταστάσεις σε Κουβέιτ και Μπαχρέιν.
Οι δύο πλευρές αλληλοκατηγορούνται ότι παραβίασαν την εύθραυστη εκεχειρία που υπεγράφη στις 17 Ιουνίου, ενώ ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, απείλησε με την «κατάργηση» της Ισλαμικής Δημοκρατίας.
Αργά το βράδυ του Σαββάτου, αμερικανικά μαχητικά επιτέθηκαν σε δέκα στόχους στο Ιράν, σύμφωνα με ανακοίνωση του U.S. Central Command (CENTCOM). Οι επιθέσεις έπληξαν υποδομές επιτήρησης, συστήματα επικοινωνιών, θέσεις αντιαεροπορικής άμυνας, αποθήκες drones και εγκαταστάσεις ναρκοθέτησης.
Στην περιοχή Σιρίκ του νότιου Ιράν ακούστηκαν εκρήξεις, και η κρατική ραδιοτηλεόραση IRIB μετέδωσε ότι πλήγηκε πύργος τηλεπικοινωνιών, επικαλούμενη στρατιωτικές πηγές. Μεταδόθηκε επίσης ότι βλήματα έπληξαν χωριό στο νησί Κεσμ· δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής αναφορές για θύματα.
Η CENTCOM υποστήριξε πως οι αμερικανικές ενέργειες ήταν αντίποινα για επίθεση του Ιράν στο φορτηγό πλοίο Ever Lovely και τόνισε ότι η Τεχεράνη «είχε την ευκαιρία να σεβαστεί» τη συμφωνία κατάπαυσης πυρός αλλά επέλεξε να μην το κάνει. Η ανακοίνωση αναφέρει επίσης πως ιρανικές δυνάμεις επιτέθηκαν με drone-καμικάζι το δεξαμενόπλοιο Kiku, υπό σημαία Παναμά, κοντά στα Στενά του Ορμούζ, μεταφέροντας πάνω από δύο εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου.
Τις πρώτες πρωινές ώρες της Κυριακής οι Φρουροί της Επανάστασης ανακοίνωσαν ότι εκτόξευσαν πυραύλους και μη επανδρωμένα αεροσκάφη εναντίον αμερικανικών βάσεων στο Κουβέιτ και το Μπαχρέιν, χαρακτηρίζοντας τις ενέργειες ως αντίποινα στις αμερικανικές επιθέσεις. Σε ανακοίνωση που επικαλέστηκε το Press TV, οι Φρουροί ανέφεραν ότι η παραβίαση της εκεχειρίας «έρχεται σε αντίθεση με το άρθρο 1 του Μνημονίου Συνεννόησης (MoU) του Ισλαμαμπάντ» και προειδοποίησαν για «πλήρη διακοπή όλων των διπλωματικών διαδικασιών» εάν συνεχιστεί η κλιμάκωση.
Οι Φρουροί ισχυρίσθηκαν ότι κατέστρεψαν «οκτώ σημαντικές εγκαταστάσεις» των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων στη βάση Αλί αλ Σάλεμ στο Κουβέιτ και στη βάση του 5ου Στόλου στο λιμάνι Σαλμάν του Μπαχρέιν. Η ανακοίνωση προειδοποίησε πως «κάθε εχθρική επίθεση… θα λάβει αμείλικτη απάντηση».
Οι ένοπλες δυνάμεις του Κουβέιτ επιβεβαίωσαν τις επιθέσεις με ρουκέτες και drones. Στο Μπαχρέιν ήχησαν σειρήνες αεροπορικού συναγερμού και οι αρχές κάλεσαν τους κατοίκους να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους και να αναζητήσουν καταφύγια.
Στο μεταξύ, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανήρτησε στην πλατφόρμα Truth Social ότι αμερικανικά αεροσκάφη «έπληξαν αποθήκες ιρανικών πυραύλων και drones και θέσεις παράκτιων ραντάρ» μετά την παραβίαση της κατάπαυσης πυρός. Προειδοποίησε ότι «μπορεί να έρθει στιγμή που θα αναγκαστούμε να ολοκληρώσουμε στρατιωτικά το έργο που ξεκινήσαμε», προσθέτοντας πως «εάν συμβεί αυτό, η Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν δεν θα υπάρχει πλέον».
Σε άλλο μέτωπο, ο ηγέτης της Χεζμπολάχ, Ναΐμ Κάσεμ, χαρακτήρισε «μεγάλο λάθος» και «ταπεινωτική» τη συμφωνία που μεσολάβησαν οι ΗΠΑ μεταξύ Λιβάνου και Ισραήλ, καταγγέλλοντας ότι υπονομεύει την εθνική κυριαρχία του Λιβάνου. Ο πρόεδρος του Λιβάνου Ζοζέφ Αούν συνομίλησε τηλεφωνικά με τον Τραμπ και διαβεβαίωσε ότι η Βηρυτός «θα αναλάβει τις ευθύνες της» στην εφαρμογή της συμφωνίας.
Ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Μπενιαμίν Νετανιάχου χαιρέτισε τη συμφωνία ως «πλήγμα» για το Ιράν και τη Χεζμπολάχ, ενώ ο ακροδεξιός υπουργός Εθνικής Ασφαλείας Ιταμάρ Μπεν-Γκβιρ την επέκρινε ως «μέγα λάθος», υποστηρίζοντας ότι μόνο οι ισραηλινές δυνάμεις μπορούν να εξουδετερώσουν τα όπλα της Χεζμπολάχ.
