Η Tina Kilberg δεν είναι απλώς μια ακόμα Ελληνίδα που διαπρέπει στο εξωτερικό! Η βαφτιστήρα του Δημήτρη Παπασπηλιόπουλου, του νομικού εγκεφάλου της Φίνος Φιλμ και πρώτου ξαδέλφου του Φιλοποίμενος Φίνου, του ανθρώπου που συνέτασσε τα ιστορικά συμβόλαια της Αλίκης Βουγιουκλάκη, του Λάμπρου Κωνσταντάρα και του Κώστα Βουτσά, κουβαλά την αύρα της Φίνος στον πλανήτη Hollywood, επαναπροσδιορίζοντας τη βαριά κινηματογραφική της κληρονομιά.
- Από τον Γιάννη Αρμουτίδη
Η Τίνα Παπάδος (αυτό είναι το πραγματικό ονοματεπώνυμό της), γεννημένη και μεγαλωμένη στην Ελλάδα με σπουδές στο Entertainment Law και εξειδίκευση στα Hollywood Contracts, εκτός από την ενασχόλησή της με την υποκριτική εργάστηκε σε διεθνείς νομικές ομάδες του Καναδά και του Ηνωμένου Βασιλείου, συντάσσοντας επαγγελματικά συμβόλαια ακόμη και για τον Jean-Claude Van Damme, ενώ συνεργάστηκε και με το δικηγορικό γραφείο Brown Rudnick, που εκπροσωπούσε τον Johnny Depp στη πολύκροτη διαμάχη του με την Amber Heard!

Κάνοντας στο φετινό Φεστιβάλ των Καννών μια εντυπωσιακή εμφάνιση φορώντας βελούδινη τουαλέτα, που υπέγραφε ένας νέος Ελληνας σχεδιαστής και κρατώντας φάκελο γεμάτο σενάρια και συμβόλαια, η Τina συνάντησε παραγωγούς από Λος Αντζελες και Λονδίνο, διαπραγματεύτηκε την επόμενη ταινία της «The Last Resort» (σε σκηνοθεσία Steven Cutts, παραγωγή Michael Morris) και απέδειξε πως το επώνυμο Kilberg μπορεί να σταθεί στο διεθνές προσκήνιο.

Η ίδια, την ώρα που διεθνή media τη χαρακτηρίζουν την Ευρωπαία επαναστάτρια του Hollywood, μιλά στην «Espresso», από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, για τη συνεργασία της με τον Γιάννη Σμαραγδή για την ταινία «Καποδίστριας», αλλά και πώς καταφέρνει να συνδυάζει την υποκριτική με τα νομικά ζητήματα στην παγκόσμια βιομηχανία θεάματος. Μέσα σε όλα αυτά πιστεύει ότι ο ελληνικός κινηματογράφος μπορεί να ξαναβρεί τη θέση του διεθνώς, αν στηριχθεί με σωστό θεσμικό πλαίσιο. Και η ίδια εργάζεται γι’ αυτό, όχι μόνο ως ηθοποιός, αλλά και ως νομικός με όραμα. Ανάμεσα σε meetings στο Βανκούβερ και ταξίδια στο Λονδίνο, η Tina Kilberg προετοιμάζει τη δική της εταιρία Entertainment Law & Production Consulting, που θα λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ Ελλάδας και Χόλιγουντ.
Αναφέρει στην «Espresso»: «Το Entertainment Law δεν είναι πολυτέλεια! Είναι εργαλείο ανάπτυξης! Αν θέλουμε οι διεθνείς παραγωγές να έρθουν στην Ελλάδα, πρέπει να προσφέρουμε ασφάλεια, διαφάνεια και όραμα. Πρόκειται για μια εξειδίκευση των νομικών, για την οποία μπορείς να δομήσεις τα παχυλά συμβόλαια για ηθοποιούς, εταιρίες τηλεοπτικών παραγωγών, τηλεπαρουσιαστές και ανθρώπους της τέχνης. Η Ελλάδα και η Κύπρος διαθέτουν σπουδαία ταλέντα στο σινεμά, αλλά καμία νομική υποδομή. Θέλω να δημιουργήσω ένα δίκτυο που θα στηρίξει διεθνείς συμπαραγωγές και θα κάνει την περιοχή κινηματογραφικό κόμβο της Μεσογείου» τονίζει με στόμφο.

Κι ενώ οι περισσότεροι δικηγόροι επιλέγουν την ασφάλεια των γραφείων, εκείνη φωτογραφίζεται στα κινηματογραφικά πλατό με τη φλόγα της δημιουργού και τη σοβαρότητα της νομικού. Ενα σπάνιο μείγμα που κάνει τους ξένους να τη λατρεύουν: «ΟΚ! Δεν έχω το σώμα της Μέριλιν Μονρόε και δεν θέλω να το έχω. Δεν με ενδιαφέρει να είμαι τέλεια, αλλά αληθινή. Το Χόλιγουντ χρειάζεται γυναίκες που τολμούν να είναι ο εαυτός τους»
Η ίδια δεν ονειρεύεται να γίνει το επόμενο «πρόσωπο της χρονιάς». Θέλει να γίνει σημείο αναφοράς για μια νέα γενιά Ελληνίδων που διεκδικούν θέση στο διεθνές στερέωμα χωρίς να χάνουν την ταυτότητά τους: «Είμαι παιδί της Finos Film, αλλά δεν ανήκω στο παρελθόν. Το μέλλον μου είναι διεθνές. Ο,τι κι αν κάνω, κουβαλώ μέσα μου το ελληνικό φως» λέει συγκινημένη! Απλή, προσιτή και την ίδια στιγμή σαγηνευτική, κινείται με την ίδια ευκολία σε επαγγελματικά ραντεβού με παραγωγούς του Netflix όσο και σε καλλιτεχνικές παρέες στα Εξάρχεια, κάθε φορά που έρχεται στη Ελλάδα! «Δεν περιμένω κανέναν να μου γράψει τον ρόλο» λέει χαμογελώντας.

«Το σενάριο το γράφω εγώ. Και το σκηνοθετεί η ζωή μου». Κάπως έτσι η ζωή σκηνοθέτησε και το καλλιτεχνικό της όνομα! Βλέπετε, το επώνυμο Παπάδος στην αρχή της καριέρας της τής δημιούργησε μια σειρά από εμπόδια. Η λύση ήρθε από ένα απρόσμενο οικογενειακό πρόσωπο: τη θεία της, Ruth Kilberg, που ζει στο Λος Αντζελες. «Ευτυχώς, έχω μια πολύ καλή θεία στο L.A. από τη μεριά της μητέρας μου, η οποία μου πρότεινε να χρησιμοποιήσω το επίθετο Kilberg ως καλλιτεχνικό ψευδώνυμο» εξηγεί.
Το Kilberg. όπως αποκαλύπτει, είναι το επώνυμο της γιαγιάς της από τη μεριά της μητέρας της, μιας Ελληνογερμανίδας από τη Θεσσαλονίκη, και έτσι με αυτό η Τίνα κατάφερε να ανοίξει πόρτες που ως Παπάδος έμεναν κλειστές. «Δεν είμαι ηθοποιός γεννημένη στην Αμερική, επομένως δεν έχω τα ίδια προνόμια με τους Ελληνοαμερικανούς. Τη στιγμή που γεννιέσαι εκεί (ακόμα και με το πιο ελληνικό όνομα, όπως ο Galifianakis), μπορείς να κινηθείς ελεύθερα. Οχι, όμως, αν είσαι Ελληνας» σημειώνει με ρεαλισμό, προσθέτοντας όμως με αυτοπεποίθηση: «Αν είμαι η πρώτη Ελληνίδα που μπορεί να προοδεύσει διεθνώς στη βιομηχανία της ψυχαγωγίας, δεν φοβάμαι να είμαι η πρώτη που θα το κάνει».

Οι στόχοι της
Παρά το καλλιτεχνικό της επίθετο δεν αρνείται ποτέ την ελληνική της ταυτότητα. «Μπορεί να μην εκπροσωπώ άμεσα την ελληνική κληρονομιά δουλεύοντας με μη ελληνικό επώνυμο, αλλά, αν μπορώ να ανοίξω τον δρόμο για μελλοντικούς Ελληνες ηθοποιούς, θα το κάνω με χαρά. Ενα πράγμα που λείπει από τη Βόρεια Αμερική είναι η απουσία Ελλήνων στη μεγάλη οθόνη. Η ειρωνεία είναι ότι οι Ελληνες ήταν εκείνοι που εφηύραν το επάγγελμα του ηθοποιού» τονίζει και στη συνέχεια μας μιλά για τη συνεργασία της με τον Γιάννη Σμαραγδή στην ταινία «Καποδίστριας», ενσαρκώνοντας τον ρόλο της δασκάλας.
«Ο Σμαραγδής είναι ποιητής πίσω από την κάμερα. Του είπα κάποτε: «Αν ο Θεός είχε επάγγελμα, θα ήταν σκηνοθέτης». Αυτή η φράση τού άρεσε και μας την έλεγε συχνά».
Εχοντας συνεργαστεί με ηθοποιούς όπως η Myanna Buring («The Witcher / Twilight»), η Silvia Presente («Outlander») και η Saffron Burrows («You» – Netflix), και ενώ προετοιμάζεται και για μεγάλου μήκους ταινία, σε σκηνοθεσία του Steven Cutts και παραγωγή του Michael Morris, μας λέει κλείνοντας: «Είμαι παιδί της Finos Film, αλλά δεν ανήκω στο παρελθόν. Το μέλλον μου είναι διεθνές. Ο,τι κι αν κάνω, όμως, κουβαλώ μέσα μου το ελληνικό φως».
Πηγή: Εφημερίδα Espresso


