Τα τελευταία κάποια χρόνια η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου, δηλαδή των πλοίων που έχουν αναρτημένη την ελληνική σημαία, αδυνατεί να ξεπεράσει περίπου τα 1.800-1.850. Αν και ο αριθμός αυτός είναι βελτιωμένος σε σχέση με προηγούμενα έτη, παραμένει μικρός συγκριτικά με τις άλλες σημαίες που προτιμούν οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές.
Χώρες όπως ο Παναμάς, η Λιβερία και τα νησιά Μάρσαλ προτιμώνται κατά κόρον (sic). Τώρα βλέπουμε, όμως, και μία άλλη, ευρωπαϊκή αυτή τη φορά, χώρα -κάθε άλλο δηλαδή πάρα σημαία ευκαιρίας-, την Πορτογαλία, να έχει φτιάξει σοβαρό ανταγωνιστικό νηολόγιο και να προσελκύει όλο και περισσότερους πλοιοκτήτες.
Πρόκειται για το International Shipping Register of Madeira που πλέον αριθμεί 140 πλοία υπό ελληνική διαχείριση, που αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 10% του συνολικού στόλου της Madeira. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται σημαντικοί παίκτες ελληνικών συμφερόντων, όπως οι Star Bulk Carriers, ο Ομιλος Vafias, η Chartworld (Κολλάκης) και η Goldenport (Δράγνης).
Από τη στήλη «Παρασπονδίες» της «δημοκρατίας»


