«Δάσος» το παλιό αεροδρόμιο της Πόλης, μπετόν το Ελληνικό

Η Τουρκία ανακοίνωσε ότι μετατρέπει τον παλιό της αερολιμένα σε Κήπο του Έθνους, με 95% πράσινο, πρόσβαση σε όλους, νοσοκομείο για φυσικές καταστροφές και καμία οικιστική χρήση

Από τον Βασίλη Γαλούπη

Στο Ελληνικό η κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου το 2014 είχε ουσιαστικά δύο επιλογές: Είτε να το αξιοποιήσει υπέρ των πολιτών είτε να το ξεπουλήσει για να βουλώσει δημοσιονομικές τρύπες. Παραδομένο στα Μνημόνια, το ελληνικό κράτος επέλεξε την εύκολη λύση. Και προχώρησε στην οικτρή αποτυχία του ξεπουλήματος.

Η Lamda του Λάτση «έβαλε πόδι» στο Ελληνικό με μόλις 915.000.000 ευρώ για τα 6.000 στρέμματα του παραλιακού φιλέτου. Το κάθε στρέμμα δόθηκε κοψοχρονιά, στα 152.000 ευρώ, ούτε καν όσο κοστίζει ένα οικόπεδο στις πιο «κοινές» περιοχές της Αθήνας. Κι όλα αυτά σε μια από τις πιο εντυπωσιακές ακτογραμμές της Ευρώπης…

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ολοκλήρωσε ό,τι άρχισαν ΣαμαράςΒενιζέλος. Τον Ιούλιο του 2020 οι μπουλντόζες μπήκαν στο Ελληνικό παρουσία του πρωθυπουργού, μέσα σε κλίμα πανηγυριού…

Βαφτίζοντας επένδυση μια αρπαχτή, οι κυβερνήσεις Σαμαρά και Μητσοτάκη μετέφεραν την τεράστια υπεραξία του Ελληνικού σε ιδιωτικές τσέπες, χωρίς να επιτευχθεί για το Δημόσιο κανένας από τους δύο στόχους: Ούτε να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των κατοίκων της Αττικής ούτε να υπάρξει σοβαρή δημοσιονομική ανακούφιση, αφού το τίμημα γι’ αυτό ήταν σταγόνα στον ωκεανό του χρέους.

Το φιλέτο της Μεσογείου μετατρέπεται σε ένα «κλειστό», ελιτίστικο… λούνα παρκ για λίγους. Με ψευτοντιζαϊνάτους ουρανοξύστες, μπόλικο τσιμέντο για 1.400 κατοικίες, καζίνο και τουριστομάγαζα. Αισθητική Λας Βέγκας στην «αιώνια πρωτεύουσα» της Ευρώπης και του δυτικού κόσμου, την Αθήνα. Κι όλα αυτά με μηδαμινό όφελος, 915.000.000, πενιχρό ποσό, του οποίου οι «επενδυτές» ήδη κάνουν απόσβεση, αναμένοντας πια τα υπερκέρδη. Με το Δημόσιο απλά να παρακολουθεί με άδειες τσέπες.

Όχι μόνο δεν επεστράφη στον πολίτη το Ελληνικό, όπως θα έπρεπε, αλλά η «αξιοποίησή» του απέκλεισε οριστικά τον Ελληνα πολίτη. Αναδεικνύοντας και την υποκρισία για τα περί πράσινης ανάπτυξης, που δήθεν ενδιαφέρει την κυβέρνηση. Αντί για πράσινο πνεύμονα στην Αττική, οι πολίτες βλέπουν τσιμέντο και μπίζνες.

Την ίδια στιγμή τυχαίνει να βρίσκεται σε παρόμοια διαδικασία «αξιοποίησης» και το παλιό αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, στην Τουρκία. Η αντίθεση είναι, δυστυχώς, όσο η μέρα με τη νύχτα. Ακόμα και ο δακτυλοδεικτούμενος Ερντογάν, που κάνει όργια μοιράζοντας δουλειές δισεκατομμυρίων μέσω κατασκευαστικών που ελέγχονται από συγγενείς του, κατάλαβε ποιο είναι το δημόσιο συμφέρον στη συγκεκριμένη περίπτωση. Ούτε καν η Τουρκία, δηλαδή, τόλμησε να κάνει τέτοια χοντράδα, όπως οι ελληνικές κυβερνήσεις με το φιάσκο του Ελληνικού.

Όταν το νέο, τεράστιο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης άρχισε να πρωτολειτουργεί, τον Οκτώβριο του 2018, το γνωστό αεροδρόμιο της Πόλης, το «Κεμάλ Ατατούρκ», βαφτίστηκε αυτόματα «το παλιό». Στις 6 Απριλίου του 2019 το αεροδρόμιο «Ατατούρκ», το οποίο θεωρούνταν ένα από τα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια στον κόσμο, με 70.000.000 επιβάτες ετησίως, σταμάτησε επίσημα να λειτουργεί. Όλες οι εμπορικές πτήσεις μεταφέρθηκαν στο νέο εμβληματικό, διεθνές αεροδρόμιο της Τουρκίας, αξίας 12 δισ. δολαρίων. Το ζήτημα για την αξιοποίηση του παλιού αεροδρομίου είχε επίσημα ανοίξει.

Πριν από λίγες εβδομάδες, στις αρχές Μαΐου, ο Μουράτ Κουρούμ, υπουργός Περιβάλλοντος της Τουρκίας, ανακοίνωσε ότι το παλιό αεροδρόμιο θα μετατραπεί σε έναν τεράστιο χώρο πρασίνου, με το όνομα Κήπος του Έθνους (Millet Bahçesi). Θα είναι ένα πάρκο αντίστοιχο με πάρκα τύπου Χάιντ Παρκ, αλλά υπερδιπλάσιο. Για την ακρίβεια, θα γίνει το πέμπτο μεγαλύτερο αστικό πάρκο στον κόσμο και ένα από τα πιο πράσινα μέρη στη Γη, με 132.500 δέντρα. Η συνολική έκταση για τον Κήπο του Έθνους στην Κωνσταντινούπολη είναι 5.000 στρέμματα. Περίπου όσο το Ελληνικό, που είναι 6.000 στρέμματα.

Οπως ανακοινώθηκε από την κυβέρνηση Ερντογάν, στόχος είναι το πάρκο που θα γίνει στη θέση του αεροδρομίου να συμβάλει στην ποιότητα ζωής των Τούρκων, με το να είναι ανοιχτό σε όλους τους πολίτες και να μειώσει σημαντικά το αποτύπωμα άνθρακα στην Πόλη.
Η δεύτερη χρήση του θα είναι να αποτελεί τον χώρο συγκέντρωσης των πολιτών έπειτα από τυχόν καταστροφές, όπως μεγάλους σεισμούς. Για τον ίδιο λόγο θα κατασκευαστεί και ένα νοσοκομείο για περιπτώσεις καταστροφών, πανδημίες κ.λπ.

«Ο Κήπος του Εθνους θα μας βοηθήσει στον αγώνα μας ενάντια στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και θα είναι ο βασικός χώρος συγκέντρωσης της Κωνσταντινούπολης έπειτα από φυσικές καταστροφές», δήλωσε στη συνέντευξη Τύπου ο Τούρκος υπουργός Περιβάλλοντος.

Οι Τούρκοι ζύγισαν το όφελος όλων των διαθέσιμων επιλογών για την αξιοποίηση του παλιού αεροδρομίου και διάλεξαν τη δημιουργία υπεραξίας για δημόσιο σκοπό. Μιας «ολιστικής υπεραξίας», όπως θα έλεγε ο κ. Μητσοτάκης, που θα μεγιστοποιείται σταθερά για πολλές γενιές.

{{-PCOUNT-}}15{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα