Το εξώδικο που «καίει» Καραμανλή, Ρυθμιστική Αρχή, ΟΣΕ, Hellenic Train

Για τα Τέμπη κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν γνώριζε τι έπρεπε να κάνει.

Ο παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ο ΟΣΕ και η Hellenic Train είχαν ενημερωθεί αρμοδίως και επισταμένως από τα τέλη Οκτωβρίου για τα σοβαρά ζητήματα ασφαλείας στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Στις 31 Οκτωβρίου 2022 επιδόθηκε από αρμόδιο δικαστικό επιμελητή εξώδικο της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης, που εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, προς τον ΟΣΕ, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και τη Hellenic Train. Στο εξώδικο γινόταν ρητή αναφορά στις επανειλημμένες οχλήσεις της Πανελλήνιας Ενωσης για την κακή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, την έλλειψη συντήρησης, τη μη λειτουργία των φωτοσημάτων, της τηλεδιοίκησης και του συστήματος ETCS -αν και έχει γίνει η εγκατάστασή του-, το οποίο προστατεύει τα τρένα από ανθρώπινο λάθος.

Το σωματείο ζήτησε την άμεση αποκατάσταση των προβλημάτων, που έχουν ως αποτέλεσμα την απαξίωση του σιδηροδρόμου και τη γραπτή απάντηση εντός 15 ημερών για τα μέτρα τα οποία πρόκειται να ληφθούν. Αντ’ αυτού, όπως καταγγέλθηκε χθες από τον πρόεδρο της ΠΕΠΕ κ. Γενιδούνια, δέχθηκε… εξώδικο από τον ΟΣΕ.

Σημείωναν, μεταξύ άλλων, στο εξώδικό τους οι μηχανοδηγοί:

• «Διαπιστώνουμε διαρκώς την κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, την έλλειψη συντήρησής της, τη μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης εδώ και πολλά έτη, τη μη λειτουργία του συστήματος ETCS (European Traffic Control System), του οποίου η θέση σε λειτουργία προστατεύει έναντι στο ανθρώπινο λάθος και η οποία δεν λειτούργησε ποτέ, παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές!»

• «Διαπιστώνουμε την ελλιπή περίφραξη της υποδομής, με αποτέλεσμα να είναι εύκολη η πρόσβαση σε πεζούς σε πολλά σημεία, συνεπεία της οποίας υπάρχει συνεχώς απώλεια ανθρώπινων ζωών».

• «Την εδώ και 15 έτη (!) μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας και φωτισμού εντός των σηράγγων στον προαστιακό Αθήνας (Μέγαρα), αλλά και την αδυναμία επικοινωνίας όταν ένα τρένο βρίσκεται μέσα σε αυτές!»

• «Κατόπιν των ανωτέρω, δεδομένου ότι έχουν εξαντληθεί τα όρια ανοχής των εργαζόμενων μηχανοδηγών, με την παρούσα σάς εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία και αντίθεσή μας για τα προβλήματα που ήδη έχουν διαπιστωθεί, σας καλούμε δε να προβείτε άμεσα στην αποκατάσταση των ως άνω προβλημάτων στη σιδηροδρομική υποδομή».

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων είναι μια ανεξάρτητη διοικητική Αρχή που συστάθηκε το 2010 και βάσει νόμου χαρακτηρίζεται «Εθνική Αρχή Ασφάλειας για τις σιδηροδρομικές μεταφορές». Πρόεδρος της Αρχής είναι η Ιωάννα Τσιαπαρίκου, αντιπρόεδρος ο Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος και μέλη η Θεοδώρα Παπαμιχαήλ, η Παρασκευή Γεωργίου και η Αναστασία Ασημακοπούλου.

Η κυρία Τσιαπαρίκου έκανε απλές διαπιστώσεις τον Ιανουάριο του 2023, όταν δήλωνε πως «το δίκτυο δεν είναι ορθώς συντηρημένο και το τροχαίο υλικό είναι πεπαλαιωμένο. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν βλάβες και σημειώνονται σημαντικές καθυστερήσεις».
Επίσης έκανε λόγο για ελλείψεις σε προσωπικό, κυρίως σε μηχανοδηγούς και σταθμάρχες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σταθμοί χωρίς προσωπικό.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Καραμπινάτο σκάνδαλο στις πλάτες των Αθηναίων με το κτίριο της Πατησίων 159

Τη δουλειά ανέθεσε ο Μπακογιάννης, αλλά τις τελικές υπογραφές έβαλε ο Δούκας! «Δεν μπορούσαμε να κάνουμε αλλιώς» λένε από τον Δήμο Αθηναίων Σε σκάνδαλο που...

Πώς μας κοροϊδεύουν με το ελαιόλαδο – Η λεπτομέρεια στις ετικέτες που προδίδει...

Δεν είναι όλα τα ελαιόλαδα που βλέπουμε στα ράφια των σούπερ μάρκετ αυτό που υπόσχονται. Σύμφωνα με το αμερικανικό περιοδικό Epicurious, μια μικρή αλλά...

Φτώχεια καταραμένη

Εμείς τα λέγαμε ότι υπάρχει φτώχεια, αλλά η κυρία Σακελλαροπούλου, καλοβολεμένη ούσα στον προεδρικό θώκο, δεν μας πίστευε. Αλλωστε, είχε και αγωνίες αν ο...

Ποιοι μπορούν να πάρουν σύνταξη πριν από τα 62 έτη – Αναλυτικός οδηγός...

Η «δημοκρατία» παρουσιάζει έναν αναλυτικό οδηγό με όλες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται και διαφέρουν από Ταμείο σε Ταμείο   Χιλιάδες εργαζόμενοι που ασφαλίστηκαν πριν από...

Ενοχλημένη η πρεσβεία για το απαγορευτικό Μητσοτάκη – Συνάντηση Κίμπερλι με Τασούλα

Ακούγεται απίστευτο (και ακατανόητο), αλλά οι πληροφορίες μας επιμένουν ότι είναι πραγματικό γεγονός: Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τηλεφώνησε σε υπουργούς που είχαν δηλώσει επίσημα...

Σημεία και τέρατα στο Κτηματολόγιο

Εγγραφο-φωτιά στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία από ομάδα επιστημόνων που εργάζεται στον οργανισμό κάνει λόγο για μεγάλο φαγοπότι με τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης Λερναία Υδρα θυμίζουν...

Αποκάλυψη για το πάρτι στα ΕΛ.ΤΑ.: Ο Σκλήκας διπλασίασε σε έξι μήνες τον...

Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για τη θητεία του πρώην πλέον διευθύνοντος συμβούλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων, Γρηγόρη Σκλήκα. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του dimokratia.gr, ο μισθός...

Καθετί που φοράει η υπέρκομψη Μαρέβα είναι έργο τέχνης: Σαν να δίνεις μπογιές...

* Αυτός ο Χατζηδάκης είναι ό,τι ακριβώς ονειρεύεται να γίνει κάθε δεξιός: Ενας άεργος κρατικοδίαιτος κηφήνας που βρίζει το Δημόσιο από το οποίο σιτίζεται,...

Οικογένεια Ζηρίδη: Καταδίκη και σε δεύτερο βαθμό για τα χρέη τους

Το Εφετείο μείωσε την ποινή από 22 στα 11 έτη, καθιστώντας την εξαγοράσιμη. Οι απλήρωτοι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν τον δικαστικό αγώνα τουςΠέντε χρόνια μετά το...

ΕΛΤΑ: Δεν είναι εξυγίανση. Είναι δωράκι στους ιδιώτες

της Μαρίας ΔεναξάΚαι που παραιτήθηκε ο Γρηγόρης Σκλήκας, ο CEO των ΕΛΤΑ, για να μη χρεωθεί ο «Μωυσής», άλλη μια σκόπιμη απαξίωση και στο...

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ