Το εξώδικο που «καίει» Καραμανλή, Ρυθμιστική Αρχή, ΟΣΕ, Hellenic Train

Για τα Τέμπη κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν γνώριζε τι έπρεπε να κάνει.

Ο παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ο ΟΣΕ και η Hellenic Train είχαν ενημερωθεί αρμοδίως και επισταμένως από τα τέλη Οκτωβρίου για τα σοβαρά ζητήματα ασφαλείας στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Στις 31 Οκτωβρίου 2022 επιδόθηκε από αρμόδιο δικαστικό επιμελητή εξώδικο της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης, που εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, προς τον ΟΣΕ, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και τη Hellenic Train. Στο εξώδικο γινόταν ρητή αναφορά στις επανειλημμένες οχλήσεις της Πανελλήνιας Ενωσης για την κακή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, την έλλειψη συντήρησης, τη μη λειτουργία των φωτοσημάτων, της τηλεδιοίκησης και του συστήματος ETCS -αν και έχει γίνει η εγκατάστασή του-, το οποίο προστατεύει τα τρένα από ανθρώπινο λάθος.

Το σωματείο ζήτησε την άμεση αποκατάσταση των προβλημάτων, που έχουν ως αποτέλεσμα την απαξίωση του σιδηροδρόμου και τη γραπτή απάντηση εντός 15 ημερών για τα μέτρα τα οποία πρόκειται να ληφθούν. Αντ’ αυτού, όπως καταγγέλθηκε χθες από τον πρόεδρο της ΠΕΠΕ κ. Γενιδούνια, δέχθηκε… εξώδικο από τον ΟΣΕ.

Σημείωναν, μεταξύ άλλων, στο εξώδικό τους οι μηχανοδηγοί:

• «Διαπιστώνουμε διαρκώς την κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, την έλλειψη συντήρησής της, τη μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης εδώ και πολλά έτη, τη μη λειτουργία του συστήματος ETCS (European Traffic Control System), του οποίου η θέση σε λειτουργία προστατεύει έναντι στο ανθρώπινο λάθος και η οποία δεν λειτούργησε ποτέ, παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές!»

• «Διαπιστώνουμε την ελλιπή περίφραξη της υποδομής, με αποτέλεσμα να είναι εύκολη η πρόσβαση σε πεζούς σε πολλά σημεία, συνεπεία της οποίας υπάρχει συνεχώς απώλεια ανθρώπινων ζωών».

• «Την εδώ και 15 έτη (!) μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας και φωτισμού εντός των σηράγγων στον προαστιακό Αθήνας (Μέγαρα), αλλά και την αδυναμία επικοινωνίας όταν ένα τρένο βρίσκεται μέσα σε αυτές!»

• «Κατόπιν των ανωτέρω, δεδομένου ότι έχουν εξαντληθεί τα όρια ανοχής των εργαζόμενων μηχανοδηγών, με την παρούσα σάς εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία και αντίθεσή μας για τα προβλήματα που ήδη έχουν διαπιστωθεί, σας καλούμε δε να προβείτε άμεσα στην αποκατάσταση των ως άνω προβλημάτων στη σιδηροδρομική υποδομή».

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων είναι μια ανεξάρτητη διοικητική Αρχή που συστάθηκε το 2010 και βάσει νόμου χαρακτηρίζεται «Εθνική Αρχή Ασφάλειας για τις σιδηροδρομικές μεταφορές». Πρόεδρος της Αρχής είναι η Ιωάννα Τσιαπαρίκου, αντιπρόεδρος ο Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος και μέλη η Θεοδώρα Παπαμιχαήλ, η Παρασκευή Γεωργίου και η Αναστασία Ασημακοπούλου.

Η κυρία Τσιαπαρίκου έκανε απλές διαπιστώσεις τον Ιανουάριο του 2023, όταν δήλωνε πως «το δίκτυο δεν είναι ορθώς συντηρημένο και το τροχαίο υλικό είναι πεπαλαιωμένο. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν βλάβες και σημειώνονται σημαντικές καθυστερήσεις».
Επίσης έκανε λόγο για ελλείψεις σε προσωπικό, κυρίως σε μηχανοδηγούς και σταθμάρχες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σταθμοί χωρίς προσωπικό.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα