Πώς χάρισαν 50.000.000 € τον χρόνο στους Ιταλούς βαπτίζοντας άγονη τη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκ

Τα μισά έσοδα που έχει ετησίως η Hellenic Train είναι από την κρατική επιδότηση

Ο… κλαίοντας Κώστας Αχ. Καραμανλής θέλει, ορεξάτος και πάλι, να διεκδικήσει ξανά την ψήφο του ελληνικού λαού, μετατρέποντας σε κακόγουστη φάρσα την πρόσφατη… συντετριμμένη παραίτησή του κι ενώ επίκεινται εκλογές. Ο Μητσοτάκης, που δεν έχει στο DNA του ούτε κύτταρο πολιτικής ευθιξίας, θα τον συμπεριλάβει φυσικά.

  • Από τον Βασίλη Γαλούπη

Και οι δυο, όμως, θα πρέπει να εξηγήσουν τη σύμβαση που πέρασαν από τη Βουλή τον Ιούλιο 2022, μάλιστα με αναδρομική ισχύ από τον Ιανουάριο εκείνης της χρονιάς. Το πρώτο μέρος των συγκλονιστικών αποκαλύψεων για την εγκληματική σύμβαση διαβάσατε χθες στη «δημοκρατία». Υπάρχει και συνέχεια, όμως. Αυτή τη φορά, με έναν όρο μπανανίας και διασπάθισης του δημόσιου χρήματος.

Ο Καραμανλής άλλαξε την αρχική σύμβαση του Νοεμβρίου 2020, που φέραμε χθες στο φως, και το 2022 πέρασε από τη Βουλή την αδιανόητη χρηματοδότηση από το δημόσιο ταμείο της Hellenic Train με 50.000.000 ευρώ τον χρόνο, μετατρέποντας τη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε επιδοτούμενη και «άγονη γραμμή».

Πρόκειται για αδιανόητες καταστάσεις που δεν θα τολμούσαν να υπογράψουν κυβερνήσεις σε καμία χώρα του πρώτου, δεύτερου και τρίτου κόσμου. Οποιοσδήποτε έβαζε την υπογραφή του σε τέτοιον όρο σπατάλης του χρήματος των φορολογουμένων υπέρ κάποιων Ιταλών δήθεν επενδυτών, που δέχονται να κυκλοφορούν τα τρένα-καρμανιόλες τους σε ράγες χωρίς καμία δικλίδα ασφαλείας, θα ερχόταν αντιμέτωπος με τη Δικαιοσύνη. Και, φυσικά, κάτι τέτοιο δεν θα περνούσε ποτέ από τη Βουλή. Συγκεκριμένα, στη σύμβαση μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ηellenic Train, που τέθηκε εν ισχύι στις 30/11/2020, υπήρχε ο εξής όρος: «Στο πλαίσιο της επιβολής Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας, το υπουργείο αναλαμβάνει την υποχρέωση να αποζημιώσει τον πάροχο για το αρνητικό αποτέλεσμα που προκαλεί η παροχή των “υπηρεσιών”, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας, με συνολικό ποσό που κατά κανόνα δεν υπερβαίνει τα 50.000.000 ευρώ ετησίως. Το υπουργείο έχει τη δυνατότητα, εφόσον το αποφασίσει και για λόγους διαφύλαξης του εύρους και της προσιτότητας των “υπηρεσιών”, να καταβάλει μεγαλύτερο ποσό ετήσιας αποζημίωσης σε ειδικές περιπτώσεις».

Οπως αναφέρεται στην αρχική σύμβαση, «το ύψος της αποζημίωσης που το υπουργείο οφείλει να καταβάλει στον πάροχο αντιστοιχεί στο αρνητικό οικονομικό αποτέλεσμα που επιτυγχάνει ο πάροχος από την παροχή κάθε μίας εκ των “υπηρεσιών” προσαυξημένο έτσι ώστε ο πάροχος να καλύπτει τις ζημίες στις οποίες υπόκειται», ενώ υπάρχει παραπομπή στο Παράρτημα Δ. Εκεί γίνεται ο υπολογισμός για τον τρόπο της αποζημίωσης από το Ελληνικό Δημόσιο.

Το συγκεκριμένο άρθρο αφορά τις άγονες γραμμές και την «υποχρέωση παροχής Δημόσιας Υπηρεσίας επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών (στο εξής “οι υπηρεσίες”), οι οποίες είναι αναγκαίες από άποψη γενικού οικονομικού και κοινωνικού συμφέροντος, αλλά δεν μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο οικονομικής εκμετάλλευσης». Ετσι, όπως αναφέρεται στη σύμβαση, «οι “υπηρεσίες” αυτές ανατίθενται έναντι αποζημίωσης, η οποία υπολογίζεται σύμφωνα με τους όρους της παρούσας».

Στη σύμβαση του Ιουλίου 2022, όμως, έχουν αλλάξει όλα. Εκεί πλέον, αναφέρεται στο άρθρο 10 ότι «το Ελληνικό Δημόσιο θα καταβάλλει ετησίως στον πάροχο ποσό 50.000.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ ως αποζημίωση για τη λειτουργία της σύμβασης». Σημειώνει ότι «το ποσό αυτό και τα έσοδα από την εκτέλεση των υπηρεσιών θα αποτελούν τα συνολικά έσοδα για την κάλυψη των συνολικών εξόδων που απαιτούνται για την εκτέλεση των υπηρεσιών του Παραρτήματος Α».

Το ποσό της αρχικής σύμβασης του 2020 ήταν 50.000.000 δίχως αναφορά σε ΦΠΑ, κάτι που σημαίνει ότι συμπεριλαμβανόταν. Το 2022, τα 50.000.000 είχαν αυξηθεί, αφού το Δημόσιο καλείται να επιβαρυνθεί και με τον ΦΠΑ. Το χειρότερο, όμως, είναι ότι δεν πρόκειται πλέον για άγονες γραμμές, αλλά για το σύνολο των δρομολογίων της σύμβασης, που πλέον επιδοτούνται με ποσό έως και 50.000.000 ετησίως από την τσέπη των φορολογουμένων, στην υγειά του Καραμανλή και όσων υπουργών ακόμη υπογράφουν το ΦΕΚ της ντροπής.

Στο Παράρτημα Α υπάρχουν τα δρομολόγια που επιδοτούνται από τον Ελληνα φορολογούμενο. Πρώτα πρώτα, στη λίστα δεσπόζουν τα δύο δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη, που πήραν στον λαιμό τους τουλάχιστον 57 ανθρώπους πριν από μία εβδομάδα. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη δίνει 50.000.000 στους Ιταλούς, η Hellenic Train τσεπώνει τα λεφτά των ιθαγενών, όμως ούτε η κυβέρνηση ούτε οι… επενδυτές φρόντισαν το παραμικρό για την ασφάλεια των δικτύων.

Oι ισολογισμοί

Με ποιο δικαίωμα η κυβέρνηση Μητσοτάκη βάφτισε «άγονη γραμμή» το κεντρικό δρομολόγιο Αθήνας – Θεσσαλονίκης; Το οποίο όχι μόνο επιδοτείται από το κράτος, αλλά παρέχει και τα περισσότερα έσοδα από εισιτήρια στη Hellenic Train. Σύμφωνα με τους ισολογισμούς, η κρατική επιδότηση για τις άγονες γραμμές, που δεν είναι άγονες φυσικά, αποτελεί και την κυριότερη πηγή εσόδων της εταιρίας, σε ποσοστό που αγγίζει το 50%.
Πρόκειται για ξεκάθαρη διασπάθιση δημόσιου χρήματος από την ελληνική κυβέρνηση και όσους υπουργούς συνυπέγραψαν αυτή τη βρόμικη σύμβαση μπανανίας με μια εταιρία που όχι μόνο δεν επενδύει τίποτα, αλλά την πληρώνουμε από το υστέρημά μας για να κάνει δρομολόγια θανάτου με τις νεκροφόρες της.

Δείτε επίσης: Ολόκληρη η σύμβαση σκάνδαλο! Θυσίασαν τις ζωές για να γλιτώσουν εκατομμύρια οι Ιταλοί

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το μεγάλο κόλπο με τα αιγοπρόβατα (Μέρος Β): Πώς τα καρτέλ του γάλακτος...

Στήνουν πάρτι οι γαλακτοβιομηχανίες και οι εισαγωγείς που φέρνουν πάμφθηνα αλλά αμφιβόλου ποιότητας κρέατα και γαλακτοκομικά από τρίτες χώρεςΠριν στεγνώσει το μελάνι από...

Εντοπίστηκαν ψεύτικα στοιχεία στο κρατικό πόρισμα για τα Τέμπη – Μήνυση συγγενή

Ο πατέρας του 23χρονου Αγγελου Τηλκερίδη θέλει να κάτσουν στο σκαμνί οι Βασιλάκος - Μπατζόπουλος Σε μήνυση κατά των διορισμένων κρατικών πραγματογνωμόνων Απόστολου Βασιλάκου και...

Ο Στουρνάρας χτίζει προφίλ, το ΑΠΕ γκρεμίζει την αξιοπιστία

➜ Εμείς σας το έχουμε γράψει εδώ και καιρό. Ο διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας οικοδομεί προσεκτικά ένα συναινετικό προφίλ, που έχει...

Μελίνα Νικολαΐδη – Νίκος Οικονομόπουλος: Μια νέα φιλία αρχίζει!

Έχουν έρθει κοντά και στηρίζουν ο ένας τον άλλον Ενας νέος άντρας έχει μπει στη ζωή της Μελίνας Νικολαΐδη εδώ και λίγο καιρό που της...

Ναζιστική φωλιά στην… αυλή του Μαξίμου

Η σκοτεινή δράση ομάδας τρολ του διαδικτύου που προωθεί φιλοχιτλερικές απόψεις εκθειάζοντας τις σφαγές που διέπραξαν οι δυνάμεις Κατοχής στην Κρήτη, στα Καλάβρυτα, στο...

Ελληνική επιβάρυνση με το δάνειο Ουκρανίας

Σε αντίθεση με την καθησυχαστική διαβεβαίωση περί έλλειψης συνεπειών, η κυβέρνηση έχει ενημερωθεί από την Κομισιόν και τη Eurostat ότι το κόστος των τόκων...

Τζο Μπάιντεν: Χαμός στο διαδίκτυο με τη χριστουγεννιάτικη φωτογραφία του – «Πού κρύφτηκε;»

Ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ ευχήθηκε με οικογενειακή φωτογραφία, αλλά οι χρήστες ψάχνουν να τον βρουν στο κάδρο Οι χριστουγεννιάτικες ευχές του Τζο Μπάιντεν Ο πρώην...

Τρόμος στη Θεσσαλονίκη: Βόμβα ισοπέδωσε υποκατάστημα τράπεζας στον Εύοσμο

Ισχυρή έκρηξη σημειώθηκε τα ξημερώματα, ανήμερα των Χριστουγέννων, σε υποκατάστημα τράπεζας στον Εύοσμος, προκαλώντας εκτεταμένες υλικές ζημιές και έντονη αναστάτωση στους κατοίκους της περιοχής.Το...

Ρεβεγιόν στη Νέα Υόρκη για 8 υπουργούς – Εορταστική καλοπέραση με χρήματα των...

Μαζική απόβαση κυβερνητικών στελεχών παραμονές Χριστουγέννων με το ευγενές πρόσχημα των υπηρεσιακών αναγκών - Ενώ η κοινωνία στενάζει από την ακρίβεια και την αβεβαιότητα,...

Στο μάτι τώρα και τα ΚΤΕΛ!

Η κυβέρνηση, μετά τους αγρότες, μετά τους ιδιοκτήτες ταξί, μετά τον ΟΣΕ, μετά τα ΕΛ.ΤΑ., τώρα μελετά να διαλύσει και τα ΚΤΕΛ, με πρόσχημα...

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ