«Ο Καραμανλής άφησε τυφλά τα αεροδρόμια»

Οι αερολιμενικοί καταγγέλλουν ότι ο παραιτηθείς υπουργός κατάργησε τις αρμόδιες Αρχές για τον έλεγχο της εφαρμογής των κανόνων ασφαλείας

Σήμα κινδύνου εκπέμπουν οι αερολιμενικοί για την ασφάλεια των ελληνικών αεροδρομίων, μία εβδομάδα μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα, καταγγέλλοντας για αδιαφορία τον παραιτηθέντα υπουργό Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή.

«Δυστυχώς, η εικόνα απαξίωσης και πλημμελούς εφαρμογής πολιτικών ασφαλείας στον σιδηρόδρομο δεν είναι η μοναδική. Η πραγματικότητα είναι ότι εδώ και χρόνια αντίστοιχη παράλληλη πορεία ακολουθείται και στον χώρο των αερομεταφορών. Μετά τις ιδιωτικοποιήσεις των μεγαλύτερων αεροδρομίων της χώρας, το ελληνικό κράτος αποφάσισε ότι ουσιαστικά δεν χρειάζεται κανενός είδους in situ εποπτεία για τα πλείστα ζητήματα ασφαλείας που ανακύπτουν σε όλα τα αεροδρόμια» καταγγέλλει σε ανακοίνωσή του ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών.

«Ο πρώην υπουργός κύριος Καραμανλής κατάργησε όλες τις αεροπορικές Αρχές σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, τα όργανα του κράτους δηλαδή που θα έλεγχαν την εφαρμογή κανόνων ασφαλείας στα αεροδρόμια και της εθνικής και ευρωπαϊκής αεροπορικής νομοθεσίας. Η απουσία κρατικού ελεγκτικού μηχανισμού στα αεροδρόμια είναι αντίθετη με την ασφάλεια του πολίτη, των αερομεταφορών και γενικότερα του δημόσιου συμφέροντος» τονίζουν οι αερολιμενικοί.

Οπως λένε, η επίβλεψη της ασφάλειας και της νομιμότητας στα αεροδρόμια γίνεται από ένα γραφείο στην Αθήνα που ονομάστηκε Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ). Ανάλογο «γραφείο» υπήρχε από τον ΟΣΕ στην οδό Καρόλου για τη ρύθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών έχει ενημερώσει εγγράφως τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Παναγιώτη Πικραμμένο, τον νέο υπουργό Μεταφορών Γιώργο Γεραπετρίτη, τους βουλευτές όλων των πολιτικών κομμάτων και τη διοίκηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ενώ καταγγέλλουν πως επί τέσσερα χρόνια ο τέως υπουργός Κ. Καραμανλής δεν δέχτηκε να συζητήσουν το θέμα.

«Δεν τον απασχολούσαν καθόλου τα ζητήματα ασφάλειας των αερολιμένων; Ηταν όλα έτοιμα και προσχεδιασμένα και τόσο καλά φτιαγμένα που δεν επιδέχονταν βελτίωση. Ο ιδιώτης πρέπει να δρα ανεξέλεγκτα, χωρίς υποχρεώσεις. Θυμίζει κάτι αυτή η τακτική;» διερωτώνται οι αερολιμενικοί.

Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνουν ότι στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης έχουν θεσπιστεί οι απαραίτητες περιφερειακές εποπτικές μονάδες μέσα στα αεροδρόμια. «Είναι κατεπείγουσας σημασίας το έργο της ΑΠΑ να γίνει ουσιαστικό με την επέκταση της εποπτείας της εντός των αεροδρομίων και όχι εξ αποστάσεως. Οι κρατικές αεροπορικές Αρχές των αεροδρομίων είναι ουσιώδες τμήμα της, χωρίς αυτό δεν νοείται πραγματική εποπτεία. Αν θέλουμε επιτέλους να μιλάμε σοβαρά για πολιτική ασφάλειας στις μεταφορές, πρέπει να αναθεωρηθεί άμεσα η δομή της ΑΠΑ.

Η χαλαρή απομακρυσμένη και ανεπαρκώς στελεχωμένη εποπτεία δεν είναι υπεύθυνος τρόπος σκέψης και σε καμία περίπτωση δεν θα ωφελήσει κράτος – πολίτες – εταιρίες. Αν έχουμε συμβάντα ασφαλείας στα αεροδρόμια, η ζημιά θα είναι ανυπολόγιστη, όχι μόνο για τις αερομεταφορές της χώρας μας αλλά και για την ήδη εύθραυστη οικονομία μας και δεν αποσβένεται εύκολα. Πόσο μάλλον εάν τα συμβάντα είναι και θανατηφόρα» καταλήγει η ανακοίνωση των εργαζομένων, εκπέμποντας δραματικό SOS για την ασφάλεια των ελληνικών αεροδρομίων και πτήσεων.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα