«Με τηλεδιοίκηση η τραγωδία θα είχε αποφευχθεί»

Το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών θα είχε αποφευχθεί, εάν ήταν σε λειτουργία το σύστημα τηλεδιοίκησης, καθώς και εάν υπήρχε επαρκές προσωπικό, κατέθεσε στην εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη ο Δημήτρης Ρέππας, προκαλώντας την ενόχληση της Νέας Δημοκρατίας, η οποία μέσω κύκλων της καταφέρθηκε εναντίον του.

«Εάν υπήρχε η τηλεδιοίκηση, που σταμάτησε το 2019 στη Λάρισα, θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα, γιατί αυτόματα θα λειτουργούσε το σύστημα πέδησης και θα ακινητοποιούνταν οι συρμοί» ανέφερε ο μάρτυρας, ο οποίος διατέλεσε υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων την περίοδο 2009-2011, σημειώνοντας σε κάθε περίπτωση τον σημαντικό ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα. Ειδικά όσον αφορά τον σταθμάρχη της Λάρισας, υποστήριξε πως «η επιλογή του δεν έγινε με αξιοκρατικά κριτήρια, όπως προκύπτει και εκ του αποτελέσματος».

Επίσης υπερασπίστηκε τη δική του θητεία, καταθέτοντας πως την περίοδο εκείνη σε κάθε αμαξοστοιχία υπήρχε εκτός από τον μηχανοδηγό και ο προϊστάμενος αμαξοστοιχίας. Ερωτηθείς δε για τη μείωση προσωπικού επί ημερών του -από 5.151 παρέμειναν 2.800-, υποστήριξε πως το προσωπικό ασφαλείας έμεινε ελαφρώς μειωμένο, όπως ανέφερε, λόγω της κατάργησης μιας γραμμής.

Επίθεση από Ν.Δ.

Αμέσως μετά την κατάθεσή του κύκλοι της Νέας Δημοκρατίας επιτέθηκαν με σφοδρότητα στον πρώην υπουργό του ΠΑΣΟΚ, κατηγορώντας τον πως εμφανίστηκε «χωρίς ίχνος αυτοκριτικής», καθώς, όπως καταγγέλλουν, «ξέχασε» ότι ο ίδιος ως πολιτικός προϊστάμενος του ΟΣΕ δεν προχώρησε κανένα έργο για την προώθηση του επίμαχου συστήματος της τηλεδιοίκησης.

«Με προκλητικό τρόπο ο κ. Ρέππας υπερασπίστηκε με πάθος τη θητεία του και την κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου, αφήνοντας ωστόσο αναπάντητο το ερώτημα γιατί δεν έκανε τίποτα ώστε να προωθήσει τα έργα, ύψους 200.000.000 ευρώ, της περιόδου 1985-2000, τα οποία δεν παραδόθηκαν, υποστηρίζοντας πως σε εκείνη την περίπτωση οι επεκτάσεις συμβάσεων ήταν δικαιολογημένες» υποστηρίζουν οι πηγές της πλειοψηφίας, σχολιάζοντας στο ίδιο οξύ ύφος πως «ο αρχιτέκτονας την εξαθλίωσης του ΟΣΕ, που μείωσε κατά 50% την περίοδο 2010-11 το προσωπικό σιδηροδρόμου, τα βρήκε όλα καλώς καμωμένα, πάρα το γεγονός πως από 5.151 εργαζομένους ο οργανισμός βρέθηκε με μόλις 2.350».

«Μίλησε με μισόλογα, αποκάλυψε πως επί ΣΥΡΙΖΑ καταργήθηκε ο προϊστάμενος ασφαλείας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και προέταξε τον ανθρώπινο παράγοντα ως υπεύθυνο για τα ατυχήματα, προκαλώντας ακόμη μία αντίφαση», σύμφωνα με τις ίδιες πηγές. Αλγεινή εντύπωση πάντως και οργή στους συγγενείς των θυμάτων προκάλεσε η απαράδεκτη αναφορά του προέδρου της Εξεταστικής Δημήτρη Μαρκόπουλου, ο οποίος χαρακτήρισε «γουρλίδικη» την επιτροπή, λόγω της υπουργοποίησης των Ανδρέα Νικολακόπουλου και Ιωάννας Λυτρίβη, με τον Βαγγέλη Βλάχο, που έχασε τον αδερφό του στο δυστύχημα, να κάνει λόγο για «αίσχος», «προσβολή» και «ύβριν».

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα