Ομολογία για τον κλειδούχο δεξιοτέχνη του… κλαρίνου

Προσπάθεια του ΟΣΕ να παράσχει κάλυψη στη στριμωγμένη κυβέρνηση και στον Σταϊκούρα

Η πλήρης επιβεβαίωση της «δημοκρατίας» για την πρόσληψη του βιρτουόζου του κλαρίνου ως κλειδούχου στον σιδηρόδρομο έγινε με την ανακοίνωση του ΟΣΕ. Το χθεσινό ρεπορτάζ της «δημοκρατίας» για το πελατειακό πάρτι στον σιδηρόδρομο της Λαμίας, της γενέτειρας του αρμόδιου υπουργού Μεταφορών κ. Σταϊκούρα, προκάλεσε κύμα σφοδρών αντιδράσεων, και ο ΟΣΕ εξέδωσε ανακοίνωση, επιχειρώντας αφενός να απαντήσει σε σχέση με τις αμφιβόλου ποιότητας αθρόες προσλήψεις, με αποκορύφωμα εκείνη του… βιρτουόζου κλαρινιτζή, αφετέρου να παράσχει κάλυψη στην -ήδη αρκετά στριμωγμένη- κυβέρνηση και στον κ. Σταϊκούρα.

Δελτίο Τύπου

Τονίζοντας εναγωνίως ότι το υπουργείο Μεταφορών δεν εμπλέκεται πουθενά στη διαδικασία προσλήψεων με μπλοκάκι, η διοίκηση του ΟΣΕ με το δελτίο Τύπου που δημοσιοποίησε παραδέχεται επί της ουσίας ότι ανειδίκευτοι εργαζόμενοι, δίχως καμία σχέση με το αντικείμενο των τρένων, προσλαμβάνονται, αν και διαθέτουν μόνο το προβλεπόμενο ηλικιακό όριο, απολυτήριο λυκείου, πιστοποιητικό αγγλικής γλώσσας και… πτυχίο ECDL για ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Με αυτές τις στοιχειώδεις προϋποθέσεις -και τις κατάλληλες γνωριμίες, επιμένουμε εμείς- προσλαμβάνονται εργαζόμενοι σε έναν παρατημένο στη μοίρα του σιδηρόδρομο και, κάτω από άθλιες συνθήκες εργασίας, με ελλείψεις προσωπικού, εξαντλητικά ωράρια και πενιχρά μέσα, καλούνται να φέρουν εις πέρας τα καθήκοντά τους.

Και οι περισσότεροι από αυτούς που προσλαμβάνονται -όλως τυχαίως- είναι από την εκλογική περιφέρεια του υπουργού Μεταφορών, ο οποίος είναι «αθώος του αίματος»… Σύμφωνα λοιπόν με το δελτίο Τύπου που εξέδωσε ο ΟΣΕ για το ζήτημα των προσλήψεων προσωπικού κυκλοφορίας με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών (ΔΠΥ), «ο ΟΣΕ έχει προσλάβει 305 άτομα με ΔΠΥ το 2024, προκειμένου να καλύψει το ταχύτερο επιτακτικές ανάγκες του. Στο Λιανοκλάδι, όπου λειτουργούν -από το 2022- το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας και -από το 2024- το Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων, προβλέπονται 11 θέσεις που θα καλυφθούν με ΔΠΥ, δηλαδή το 4% αυτών σε πανελλαδικό επίπεδο.

Η τελευταία διαδικασία αξιολόγησης ΔΠΥ και ένταξή τους σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα έγινε τον Σεπτέμβριο του 2024, για 56 σταθμάρχες και 53 κλειδούχους. Ο αριθμός αυτός προσδιορίστηκε από τα αιτήματα των κατά τόπους επιθεωρήσεων. Την ευθύνη της όλης διαδικασίας που αφορά την επιλογή, πρόσληψη και εκπαίδευση έχει απόλυτα ο ΟΣΕ, χωρίς να εμπλέκεται πουθενά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το πρόγραμμα εκπαίδευσης – αξιολόγησης και ένταξης σε εργασία αυτών ξεκίνησε στις 23 Σεπτεμβρίου 2024 και συνεχίζεται.

Τα ελάχιστα προσόντα που απαιτείται να πληρούν οι υποψήφιοι, είτε αυτοί είναι μέσω ΔΠΥ είτε μέσω ΑΣΕΠ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΑ ΙΔΙΑ, και συγκεκριμένα:

ΣΤΑΘΜΑΡΧΕΣ: ηλικιακό όριο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, απολυτήριο λυκείου, πιστοποιητικό γνώσης αγγλικής γλώσσας και ECDL για γνώση χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών.

ΚΛΕΙΔΟΥΧΟΙ: τα ίδια προσόντα με τους σταθμάρχες, με εξαίρεση τη γνώση αγγλικής γλώσσας.

Το εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα, όπως έχει εγκριθεί από τη ΡΑΣ, είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΟ ΙΔΙΟ, δηλαδή:

ΣΤΑΘΜΑΡΧΕΣ: 712 ώρες θεωρητικής μαθητείας και 75 ημέρες 8ωρης πρακτικής εκπαίδευσης. Κάθε 30 ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης υπόκεινται σε γραπτό τεστ και ανά μία εβδομάδα πρακτικής εκπαίδευσης αξιολόγηση από τον εκπαιδευτή τους. -ΚΛΕΙΔΟΥΧΟΙ: 448 ώρες θεωρητικής μαθητείας και 55 ημέρες 8ωρης πρακτικής εκπαίδευσης. Κάθε 30 ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης υπόκεινται σε γραπτό τεστ και ανά μία εβδομάδα πρακτικής εκπαίδευσης αξιολόγηση από τον εκπαιδευτή τους.

Συνεπώς, τα προσόντα, η αξιολόγηση και η εκπαίδευση ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΑ ΙΔΙΑ με αυτά που απαιτεί το ΑΣΕΠ. Μάλιστα, το 40% πρόκειται για αποφοίτους ΤΕ & ΠΕ, όπως φαίνεται και στους παρακάτω πίνακες, αν και τα προσόντα που απαιτούνται είναι για ΔΕ». Θέλοντας να διασκεδάσει τις άκρως αρνητικές εντυπώσεις που προκάλεσε το ζήτημα, ο ΟΣΕ συμπλήρωσε σε σχέση με τη στελέχωση των τρένων: «Παράλληλα, βρίσκονται στο τελικό στάδιο οι κατάλογοι που αφορούν την πρόσληψη 140 ατόμων με τη διαδικασία του ΑΣΕΠ, στους οποίους περιλαμβάνονται 57 σταθμάρχες και 49 κλειδούχοι που θα καλύψουν πάγιες ανάγκες προσωπικού κυκλοφορίας πανελλαδικά. Και έχει εγκριθεί από το υπουργείο Εσωτερικών (ΠΥΣ 51) νέα αύξηση του προσωπικού κατά 100 επιπλέον μόνιμους υπαλλήλους, πάλι μέσω ΑΣΕΠ».

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η Κοβέσι επιβεβαιώνει: Χειροπέδες και σε υπουργούς!

• Προτού συμπληρωθεί ένα εικοσιτετράωρο από την αποκάλυψη της «κυριακάτικης δημοκρατίας» ότι η Λάουρα Κοβέσι θέλει χειροπέδες και σε υπουργούς για το σκάνδαλο του...

Κατάντια: Ο Δήμος Κυθήρων αναγκάστηκε να δώσει επίδομα 200 ευρώ στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς...

Την απόφαση του δήμου Κυθήρων για την καθιέρωση επιδόματος 200 ευρώ σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στο νησί έτρεξε να χαιρετίσει η υπουργός Παιδείας,...

Στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ 681.000 φορολογούμενοι: Ποιοι κινδυνεύουν άμεσα με κατασχέσεις

Φορολογικός συναγερμός: 112,5 δισ. ευρώ χρέη και νέο κύμα πλειστηριασμώνΗ φορολογική πίεση σφίγγει εκ νέου, καθώς η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ενεργοποιεί έναν νέο...

Νάρκες στον δρόμο του Πιερρακάκη

Οι διεργασίες μεταξύ των ισχυρών μελών της ευρωζώνης, οι εξωτερικές σχέσεις με ΔΝΤ, G7, ΗΠΑ, και τα «παγωμένα» κεφάλαια της Ρωσικής Ομοσπονδίας Η ανάδειξη του...

Γκάλοπ – κόλαφος για Μαξίμου από Metron Analysis: Πτώση της ΝΔ και ξεκάθαρο...

Κλίμα μεγάλης δυσαρέσκειας απέναντι στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αποτυπώνει και η δημοσκόπηση της Metron Analysis, η τέταρτη κατά σειρά (δείτε εδώ τις άλλες...

Δυσοίωνες εξελίξεις δείχνουν οι βαριές εκφράσεις Πούτιν: Τα «ιστορικά εδάφη», τα «γουρούνια» της...

Έντονη ανησυχία έχει προκαλέσει σε ΝΑΤΟ, Κίεβο και Ευρώπη, η σημερινή ομιλία του προέδρου της Ρωσίας, Βλάντιμιρ Πούτιν, κατά την διάρκεια ενός διευρυμένου συμβουλίου...

«Υπόκλιση» Γεραπετρίτη (και) στην αναιδή Αλβανή ΥΠΕΞ!

Ζήτησε άρση «εμπολέμου», ενώ τόλμησε να εγείρει, έστω με υπαινιγμούς, θέμα Τσάμηδων, με τον Γεραπετρίτη να τηρεί σιγήν ιχθύοςΜέσα στο υπουργείο Εξωτερικών η υπουργός...

Χειροπέδες σε υπουργούς θέλει η Κοβέσι – Ετοιμάζεται παράκαμψη του περιβόητου άρθρου 86

Τα χειρότερα για την κυβέρνηση Μητσοτάκη και το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ ακόμη δεν ήρθαν Οι νέες συλλήψεις που έγιναν το πρωί της Παρασκευής για την...

Oργή Πλακιά: “Λάθος άτομα ήταν στο τρένο – Χορός εκατ. στον ΟΠΕΚΕΠΕ και...

Ο Νίκος Πλακιάς, ο άνθρωπος που έχασε τις δίδυμες κόρες του και την ανιψιά του στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ξέσπασε με ανάρτησή του...

Πουλάνε σανό στους αγρότες – Κοροϊδία από την κυβέρνηση για τα αιτήματά τους

Καμία ένδειξη για συμβιβαστική λύση. Αναιμικές οι προτάσεις του Τσιάρα. «Δεν μας αφήνουν οι Βρυξέλλες» η μόνιμη απάντηση του Μαξίμου στις απαιτήσεις του κόσμου...

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ