Η έκθεση The Queen Undressed της Λεώνης Γιαγδζόγλου στην γκαλερί Ιρις

Η έκθεση The Queen Undressed της Λεώνης Γιαγδζόγλου στην γκαλερί Ιρις (Αντήνορος 12) παρουσιάζει έντεκα κεραμικά έργα με πλούσια αυτοβιογραφικά στοιχεία γύρω από το τραύμα και τη θεραπεία, με έμφαση στη φωνή. Το χρώμα αποτελεί αναπόσπαστο εκφραστικό στοιχείο της τεχνικής της Λεώνης και ενισχύει με ακόμη πιο χαρακτηριστικό τρόπο την αφηγηματικότητα των έργων που παρουσιάζονται σε αυτήν την έκθεση. Τα αναπάντεχα υλικά που ενσωματώνονται σε αυτά τα έργα, όπως βίδες, χαλκός, ελατήρια, εξαρτήματα κ.ά., αναδεικνύουν το αυτοσαρκαστικό και ανεπιτήδευτο ύφος της, ενώ το τυχαίο και το λάθος συστήνονται ως διαφοροποιητικοί παράγοντες.

«Είναι μέρος της φιλοσοφίας μου όταν δημιουργώ να αποδέχομαι τις αλλαγές του υλικού και τις αποφάσεις που παίρνει “ερήμην μου”, δηλαδή να αλλάζει τη μορφή του έστω και αν δεν το είχα αποφασίσει εξαρχής» λέει η Λεώνη.

ΦΩΤΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΣΤΕΡΓΙΟΥ

Και προσθέτει: «Θέλω και επιδιώκω αυτές τις αλλαγές να τις εντάσσω με κάποιον τρόπο στο τελικό έργο. Ετσι όπως συμβαίνει και στη ζωή. Την ομορφιά και τη διαφορετικότητα τις ανακαλύπτει κανείς μέσα από το “φάλτσο” – το “λάθος”, το “τυχαίο” που εντέλει δεν είναι τόσο τυχαίο. Το “φάλτσο” είναι αυτό που το διαχωρίζει από το τέλειο. Είναι το “σημάδι” που το διαφοροποιεί από τα άλλα. Που μας κάνει να το διακρίνουμε. Να μας συγκινεί. Να το ερωτευόμαστε».

ΦΩΤΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΣΤΕΡΓΙΟΥ

Η έκθεση περιλαμβάνει δύο κεντρικά έργα: The Queen Undressed και Big Brother, που μας οδηγούν σε δύο διαφορετικές ενότητες: Η πρώτη συνδέεται με το τραύμα και τη θεραπεία. Η δεύτερη εξετάζει την έννοια του παιχνιδιού και της συλλογικότητας.

Το έργο The Queen Undressed παίρνει τη μορφή της βασίλισσας, η οποία, αν και φανερά τραυματισμένη στο σημείο των γεννητικών οργάνων, παραμένει δυνατή ακριβώς επειδή είναι ευάλωτη. Το τραύμα στρέφει το βλέμμα μας στην παρεμβατικότητα και την αποτυχία της σύγχρονης δυτικής ιατρικής να συμπεριλάβει τον ασθενή στη λήψη των αποφάσεων που τον αφορούν. Ιδιαίτερα οι γυναίκες αποκλείονται συστηματικά από τις αποφάσεις που αφορούν τη σεξουαλική και αναπαραγωγική τους υγεία. Αυτές οι αποφάσεις είναι συχνά μη αναστρέψιμες και θίγουν την αυτονομία και την αξιοπρέπειά τους.

ΦΩΤΟ: ΜΑΡΙΑ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

Το δεύτερο κεντρικό έργο της έκθεσης, με τίτλο Big Brother, αναφέρεται στη σχέση των ανθρώπων με τα αντικείμενα σε μια εποχή έντονης περιβαλλοντικής συλλογικής συνειδητοποίησης. Το κενό της οικολογικής θλίψης καλύπτεται με απορριφθέντα βιομηχανικά αντικείμενα. Στο Big Brother, το υπερμέγεθες κεφάλι σχολιάζει την εγκεφαλική υπερδιέγερση του σύγχρονου ανθρώπου. Οι λέξεις που ξεπετάγονται από αυτό είναι οι ασταμάτητες σκέψεις μας. Η απάντηση έρχεται από το στόμα με τη λέξη «NOW» και μας καλεί να γειωθούμε στο παρόν.

ΦΩΤΟ: ΜΑΡΙΑ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

ΦΩΤΟ: ΜΑΡΙΑ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

Η Λεώνη Γιαγδζόγλου είναι εικαστικός, ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Τα τελευταία δώδεκα χρόνια έχει αφοσιωθεί στην κεραμική, η οποία συνδυάζει τα δύο βασικά στοιχεία της καλλιτεχνικής της έκφρασης, το design και τη ζωγραφική. Εχει κάνει τρεις ατομικές εκθέσεις: My self as a room στο DEPAM, Μύκονος, το 2017, Objects born not made στο KARYBU, Τήνος, το 2019 και Narratives from ceramic creations στην Art Appel Gallery, Αθήνα, το 2020. Εχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις, όπως Ceramic Again στο Hermes, Just Art στο Showroom 10, When Law goes pop(!)_Project {Just/Art} στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων και Εmergency στο Sealed Earth.

Το 1995 άρχισε την επαγγελματική της διαδρομή στην Κολωνία της Γερμανίας, όπου ίδρυσε μαζί με συμφοιτητές της την εταιρία MILK Design, η οποία γρήγορα καθιερώθηκε ως μία κορυφαία εταιρία στον χώρο του branding και design. Το 1999 η Λεώνη επέστρεψε μόνιμα στην Ελλάδα και ίδρυσε την εταιρία MILK, της οποίας ήταν μέχρι πολύ πρόσφατα creative director. Είναι απόφοιτος της σχολής Βακαλό και του Art Center Europe στο Montreux με εξειδίκευση στο Communication Design.

Info:
www.leonieart.gr
insta: @leonitaki fb: @leoniesart
Γκαλερί Ιρις, Αντήνορος 12, Αθήνα
Διάρκεια έκθεσης: 12 Μαρτίου – 8 Μαΐου 2022
Ωράρια λειτουργίας: Δευτέρα: κατόπιν ραντεβού, Τρίτη – Σάββατο: 12-6 μ.μ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

“Λαγός” εξελίξεων η Διαμαντοπούλου: Zήτησε την είσοδο του ιδιωτικού τομέα στη διαχείριση του...

Την είσοδο του ιδιωτικού τομέα στη διαχείριση του νερού εισηγείται η Αννα Διαμαντοπούλου, φέρνοντας Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ ακόμα πιο κοντά.Μιλώντας στο Hellenic Water Forum...

Έκθετη η κυβέρνηση – Η Μπακογιάννη άδειασε τον Μαρινάκη: “Είναι κουμπάρος μας ο...

Η βουλευτής της ΝΔ, Ντόρα Μπακογιάννη παραδέχτηκε κατά την διάρκεια συνέντευξης της πως υπάρχει πολυετής σύνδεση ανάμεσα στην οικογένεια της και τον περιβόητο «Φραπέ».«Υπάρχει...

Ο Δήμος Αθηναίων κατά απόφασης που δικαιώνει εργαζόμενο!

Η καρατόμηση του Νικολάου Καρανικόλα, η δικαίωσή του, η άρνηση συμμόρφωσης και η αίτηση αναστολής και ακύρωσης Μια υπόθεση που αναδεικνύει κρίσιμα ερωτήματα για τον...

Αποκάλυψη «βόμβα» για το έγκλημα των Τεμπών: Ο εισαγγελέας «εξαφάνισε» στοιχεία για την...

Ο εισαγγελέας Εφετών Λάρισας Λάμπρος Τσόγκας δεν συμπεριέλαβε στην πρότασή του την τελευταία παράταση της σύμβασης που υπεγράφη σκανδαλωδώς λίγες μέρες μετά (!) την...

Μοιράζουν χρήμα όσο μας αποκοιμίζουν! – Ξέφρενο πάρτι στα υπουργεία του Μητσοτάκη με...

Οσμή σκανδάλου!  - «Δώρο» 4.000.000 ευρώ από την κυβέρνηση στα φιλικά ΜΜΕ για αχρείαστη καμπάνια για το Κτηματολόγιο μετά τις βαρύτατες καταγγελίες εργαζόμενων Αν κάτι...

«Φωνάξτε τους νοσοκόμους»: Η Μόσχα διέσυρε την Ύπατη Εκπρόσωπο της ΕΕ, Κάγια Κάλας,...

Να ξαναγράψει την Ιστορία επιχείρησε η επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας, Κάγια Κάλας, λέγοντας πως «τα τελευταία 100 χρόνια η Ρωσία έχει επιτεθεί σε περισσότερες...

Κάλλιο μάνα του φονιά, παρά του πεθαμένου

Η συμμαχία μας με τις ΗΠΑ και το Ισραήλ είναι πολύτιμη και είναι ευτύχημα που ταυτίζουν πολλά συμφέροντά τους με τα δικά μας Θα πω...

Γέμισε Αλβανούς το Σύνταγμα – Γιόρτασαν την Ημέρα Ανεξαρτησίας της χώρας τους από...

Την Ημέρα Ανεξαρτησίας της χώρας τους γιόρτασαν στην πλατεία Συντάγματος, γιόρτασαν απόψε Αλβανοί υπήκοοι που ζουν στην πατρίδα μας.Πρόκειται για την ημέρα, που είναι...

Το πραγματικό «πουτιναριό»

Ποιος θα απολογηθεί ότι η Ελλάδα έστελνε πρόθυμα όπλα με τα οποία μπορεί και να δολοφονήθηκαν Ελληνες ομογενείς στη Μαριούπολη από τα τάγματα του...

Το δίλημμα Ερντογάν – Μπαχτσελί

Μπορεί να είναι προσοδοφόρο να ασχολείσαι με την πολιτική στην Τουρκία, όμως φαίνεται ότι είναι και πολύ επικίνδυνο και επώδυνο. Αγχόνη είναι αυτή... Εναν αιώνα...
Advertisement 1


















spot_img

Ροή ειδήσεων




spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ