Το Θεσσαλικό Θέατρο γιορτάζει 50 έτη αδιάλειπτης καλλιτεχνικής παρουσίας και δημιουργικής προσφοράς, παρουσιάζοντας στην Κεντρική Σκηνή για τη χειμερινή περίοδο τον «Μισάνθρωπο» του Μολιέρου. Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στον Μύλο του Παππά, με αφορμή την έναρξη των παραστάσεων, ο πρόεδρος του Θεσσαλικού Θεάτρου Φώτης Τζατζάκης στάθηκε στην εξωστρέφεια του Θεσσαλικού, καθώς παραστάσεις θα ανέβουν και στην Αθήνα.
Στη συνέντευξη τύπου, όπου παρέστησαν ο πρόεδρος του Θεσσαλικού Θεάτρου Φώτης Τζατζάκης, ο καλλιτεχνικός διευθυντής Ορέστης Τάτσης, συντελεστές και ηθοποιοί της παράστασης, επισημάνθηκε ότι ο «Μισάνθρωπος» του Μολιέρου είναι ένα δηκτικό σχόλιο για την υποκρισία της κοινωνίας και την ίδια στιγμή στηλιτεύει μοναδικά τα αέναα ελαττώματα των ανθρώπων. Μια έμμετρη κωμωδία σε πέντε πράξεις που πρωτοπαρουσιάστηκε στο Παρίσι το 1666 και όμως, τόσους αιώνες μετά, παραμένει εξαιρετικά επίκαιρη. Πρωταγωνιστής στην αφιερωματική αυτή παρουσίαση θα είναι ο Γεράσιμος Γεννατάς.
Ελληνική διασκευή
Η πλέον δημοφιλής αλλά και πικρή κωμωδία του κορυφαίου Γάλλου ποιητή, με κεντρικό θέμα τους απατεώνες κάθε εποχής, επιστρέφει καταδεικνύουσα ότι παραμένει πλέον επίκαιρη παρά ποτέ, σε νέα ελληνική έμμετρη διασκευή 1.600 στίχων από την Ιόλη Ανδρεάδη και τον Αρη Ασπρούλη, σε μετάφραση του Γιάγκου Ανδρεάδη. Η πρεμιέρα θα δοθεί στις 20 Δεκεμβρίου στη Λάρισα, στο Θέατρο «Κώστας Τσιάνος», στο πλαίσιο ενός διευρυμένου καλλιτεχνικού προγραμματισμού ενισχυμένης εξωστρέφειας, πριν η νέα παραγωγή του Θεσσαλικού Θεάτρου ταξιδέψει για να παρουσιαστεί και στην Αθήνα, από τις 5 Μαρτίου, στο Θέατρο «Φιλίπ», για περιορισμένο κύκλο παραστάσεων.
Το έργο, που θα εδύνατο να τιτλοφορηθεί «Ο μελαγχολικός ερωτευμένος», όπως ο ίδιος ο Μολιέρος χαρακτήριζε το έργο του, αποτελεί το δημοφιλέστερο κείμενο του συγγραφέα, αφού είναι ένα έργο-καθρέπτης μιας κοινωνίας που υπνώττει μέσα στην απάτη, στη λατρεία της εικόνας της και την ψευδαίσθηση που γεννάται από τον ίδιο της τον εαυτό. Κανένα άλλο έργο του Μολιέρου δεν μοιάζει με αυτό.
Μέσα από αποτύπωση του υποκοσμιακού τύπου μικροκόσμου των αυλικών, των καλλιτεχνών, των διανοούμενων, των ψευδοποιητών, της πολιτικής, της εξουσίας και της Εκκλησίας αποκαλύπτεται με τον πλέον απολαυστικό αλλά και ιοβόλο τρόπο, με όπλα τον λόγο, τη γλώσσα, την ποίηση, η διαφθορά του κοινωνικού κατεστημένου, καταδεικνύοντας τους απατεώνες της εποχής του αλλά και διαχρονικά κάθε κοινωνίας.


