Επικίνδυνα για καρκίνο πολλά κοινά τρόφιμα!

Σοκ από τη δημοσιοποίηση παγκόσμιας επιστημονικής έρευνας για τους κινδύνους από τα επεξεργασμένα προϊόντα

Σοκ και δέος προκαλεί η δημοσιοποίηση παγκόσμιας επιστημονικής έρευνας η οποία αποδεικνύει πως ο καρκίνος κρύβεται πίσω από τις πιο συνηθισμένες και διαδεδομένες τροφές. Η απόδειξη πως το ψωμί του τοστ, δηλαδή ένα στοιχείο που εντάσσεται στη διατροφική συνήθεια εκατομμυρίων πολιτών, ευθύνεται για την ανάπτυξη του καρκίνου ισοδυναμεί με μια πυρηνική βόμβα.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες που συμμετείχαν στην έρευνα, η συχνή κατανάλωση πολύ επεξεργασμένων τροφίμων συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου και θανάτου από αυτόν, ιδίως αναφορικά με γυναικολογικούς καρκίνους. Τα στοιχεία είναι πραγματικά σοκαριστικά, καθώς διαπιστώθηκε ότι για κάθε 10% αύξηση στην κατανάλωση πολύ επεξεργασμένων τροφίμων από έναν άνθρωπο υπήρχε αύξηση 2% στην πιθανότητα γενικά να διαγνωσθεί καρκίνος και 19% ειδικότερα στην πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου των ωοθηκών.

Ακόμη, υπήρχε αύξηση στη θνησιμότητα από καρκίνο κατά 6% γενικά και ειδικότερα κατά 16% από καρκίνο του μαστού και κατά 30% από καρκίνο των ωοθηκών. Στη λίστα των επεξεργασμένων τροφίμων δεν ανήκει μόνο το συσκευασμένο ψωμί, αλλά μια σειρά τροφίμων που δεν λείπουν σχεδόν από κανένα καλάθι νοικοκυριού. Τέτοια τρόφιμα είναι αυτά που έχουν υποστεί σημαντική επεξεργασία κατά την παραγωγή τους, όπως ποτά με ανθρακικό, συσκευασμένα ψωμιά, έτοιμα φαγητά, δημητριακά και άλλα. Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι πως συχνά τέτοια προϊόντα είναι σχετικά φθηνά και βολικά στην κατανάλωση.

Για αυτόν τον λόγο και ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε σήμερα, προωθούνται μέσω ισχυρού μάρκετινγκ. Παράλληλα, όμως, έχουν συνήθως μεγαλύτερη ποσότητα αλατιού, λιπών, ζάχαρης, τεχνητών προσθετικών και άλλων ουσιών. Αλλες μελέτες έχουν συσχετίσει αυτές τις τροφές με παχυσαρκία, διαβήτη τύπου 2, καρδιαγγειακές παθήσεις κ.ά.

«Βρίσκονται παντού»

Η κύρια ερευνήτρια του επιστημονικού project, η δρ Κιάρα Τσανγκ του πανεπιστημίου Imperial ανέφερε ότι «τα πολύ επεξεργασμένα τρόφιμα βρίσκονται παντού και προωθούνται έντονα με φθηνές τιμές και ελκυστικές συσκευασίες, προκειμένου να αυξηθεί η κατανάλωσή τους. Αυτό δείχνει ότι το διατροφικό περιβάλλον μας χρειάζεται επειγόντως μεταρρύθμιση, για να προστατευτεί ο πληθυσμός από τα πολύ επεξεργασμένα τρόφιμα».

Η αποκάλυψη των τρομακτικών αυτών στοιχείων έρχεται να επιβεβαιώσει τις συστάσεις που έχει κάνει εδώ και καιρό ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, ζητώντας τον περιορισμό των πολύ επεξεργασμένων τροφίμων, στο πλαίσιο μιας πιο υγιεινής διατροφής. Πάνω σε αυτή τη βάση οι ερευνητές της διεπιστημονικής έρευνας πρότειναν, μεταξύ άλλων, να υπάρχουν σαφείς προειδοποιητικές σημάνσεις στις συσκευασίες των πολύ επεξεργασμένων τροφίμων, ώστε να προστατευθούν κυρίως τα φτωχότερα νοικοκυριά που είναι πιο ευάλωτα στα φθηνά αλλά και ανθυγιεινά προϊόντα.

Στη μεγάλη έρευνα συμμετείχαν επιστήμονες της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Κολεγίου Imperial του Λονδίνου, σε συνεργασία με επιστήμονες της Διεθνούς Υπηρεσίας Ερευνας για τον Καρκίνο (IARC) και των πανεπιστημίων του Σάο Πάολο (Βραζιλία) και Nova Λισαβόνας (Πορτογαλία), οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό «eClinical Medicine» και ανέλυσαν στοιχεία για περίπου 198.000 άτομα 40-69 ετών, η υγεία των οποίων παρακολουθήθηκε σε βάθος δεκαετίας, ειδικότερα αναφορικά με τη διάγνωση 34 διαφορετικών καρκίνων και της πιθανότητας θανάτου από αυτούς. Στη διάρκεια της μελέτης περίπου 16.000 άνθρωποι εμφάνισαν καρκίνο και 4.000 πέθαναν εξαιτίας του.

Αξίζει να σημειωθεί πως οι επιστήμονες παραδέχτηκαν ότι η μελέτη παρατήρησής τους δεν αποδεικνύει μια σχέση αιτίας – αποτελέσματος μεταξύ πολύ επεξεργασμένων τροφών – καρκίνου, αλλά μια συσχέτιση, γι’ αυτό χρειάζεται περισσότερη έρευνα ώστε να αποδειχθεί μια τέτοια σχέση. Πρόσθεσαν ότι ο καρκίνος έχει πια ξεπεράσει την καρδιαγγειακή νόσο ως κυριότερη αιτία πρόωρου θανάτου σε πολλές χώρες υψηλού εισοδήματος.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πραξικόπημα μέσα στον Αύγουστο ετοιμάζουν θείος και ανιψιός

Η συνενοχή στο σκάνδαλο των υποκλοπών έφερε κοντά και πάλι Μητσοτάκη και Δημητριάδη, που παίζουν τα ρέστα τους για να γλιτώσουν τη φυλακή -...

Σαλαμίνα: Ομαδικός ξυλοδαρμός 30χρονης από Τούρκους στο λιμάνι

Σκηνές τρόμου εκτυλίχθηκαν στη Χερσαία Ζώνη Λιμένα της Σαλαμίνας, όπου μια 30χρονη Ελληνίδα έπεσε θύμα άγριας επίθεσης από τέσσερις Τούρκους. Το περιστατικό σημειώθηκε τις...

Σύζυγος του «υπαρχηγού» η καλλονή γυμνάστρια

Κεραυνός εν αιθρία από την αποκάλυψη ότι η εντυπωσιακή Μάντη Περσάκη είναι παντρεμένη με ένα από τα ανώτερα μέλη της οργάνωσης, τον Αχιλλέα Κεραμίδα Την...

Καρδίτσα: 10ετής κάθειρξη σε τραπεζική υπάλληλο για «τρύπα» 500.000 ευρώ

Βαριά καμπάνα κάθειρξης δέκα ετών επέβαλε το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Λάρισας σε πρώην υπάλληλο τραπεζικού υποκαταστήματος στην Καρδίτσα, η οποία βρέθηκε στο επίκεντρο μιας...

Ασυλία Βελόπουλου στον Δημητριάδη

Το κόμμα του δεν συναίνεσε να κληθεί στην Επιτροπή Θεσμών, ώστε να απολογηθεί για τις υποκλοπές Σε νούμερο ένα δεκανίκι της Νέας Δημοκρατίας έχει μετατραπεί...

Διόδια: Ποιοι περνούν δωρεάν και πώς ακριβώς το εξασφαλίζουν

Η διέλευση από τους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους συνεπάγεται υποχρεωτική καταβολή διοδίων, ωστόσο το θεσμικό πλαίσιο προβλέπει σημαντικές εξαιρέσεις. Ενώ το αυξημένο κόστος πιέζει τους οδηγούς,...

Τρικλοποδιά του ΔΣΑ στην Καρυστιανού

Πρωτοφανής αναδίπλωση του διοικητικού συμβουλίου του Δικηγορικού Συλλόγου της Αθήνας, που αναίρεσε την απόφασή του να παραχωρήσει αίθουσα για την εκδήλωση που έχει προγραμματίσει...

Συντάξεις: Ποια είναι τα όρια σήμερα – Η αλλαγή στην επόμενη 5ετία

Ποια όρια ισχύουν σήμερα στις συντάξειςΚαμία αλλαγή στα όρια ηλικίας για σύνταξη δεν έρχεται την επόμενη πενταετία. Η κυβέρνηση θωρακίζει το υφιστάμενο πλαίσιο έως...

Οι προκλήσεις των συγγενών του Μητσοτάκη συνεχίζονται

Τι περιμένετε από την ξαδέρφη του ΜητσοτάκηΗ νεοδημοκράτισσα Ρουμπίνα Μαρκοπούλου, Ιδρύτρια και Πρόεδρος του Ελληνοπακιστανικού Επιμελητηρίου Εμπορίου και Βιομηχανίας, σε αναμνηστική φωτογραφία με τον...

Η μπλε κουκκίδα που έρχεται στα κινητά μας: Τι σημαίνει και γιατί την...

Φαίνεται πως οι χρήστες των Google Pixel έχουν ήδη παρατηρήσει μια καινούργια μπλε κουκκίδα στο πάνω μέρος της οθόνης τους μετά την τελευταία ενημέρωση....
spot_img

Ροή ειδήσεων


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ