ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ «ΑΥΛΑΙΑ»

Σε εποχές κατάπτωσης ηθών και αξιών, μια ευχάριστη πολιτισμική έκπληξη μας επεφύλαξε η πόλη του Πειραιά, η οποία μετά το περίλαμπρο Δημοτικό της Θέατρο επανεκκίνησε πριν λίγες μέρες, την Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2016, και το κλασσικό θέατρο ΑΥΛΑΙΑ στο Πασαλιμάνι (Λιμένα Ζέας δι’ ημάς τους εκ Πειραιώς ελληνοκεντρικούς) στην γωνία 2ας Μεραρχίας και Κουντουριώτου 182 (τηλέφωνα: 2105151516 και κιν: 6936 480889). Αναπαλαιωμένο με απόλυτο σεβασμό στην παραδοσιακή αρχιτεκτονική του και με το υπέροχο ξυλόγλυπτο με το ανάγλυφο μονόγραμμα Α (της «Αυλαίας») μπροστά στη σκηνή του, με τις φωτεινές αφίσες στο εξωτερικό του, το ζεστό θεωρείο και το παραδοσιακό κυλικείο του, άνοιξε τις φιλόξενες πόρτες του στο πειραϊκό και το αθηναϊκό κοινό (που το προσεγγίζει με μεγάλη ευκολία λόγω και του άνετου διαθέσιμου πάρκινγκ ακριβώς απέναντι από την είσοδο του θεάτρου) με την κωμωδία του Μιχάλη Μαστόρου «Ο χορός του έρωτα» σε σκηνοθεσία Κώστα Πρέκκα και με πρωταγωνιστή τον ίδιο αυτόν θεατράνθωπο, ο οποίος επανέκαμψε οριστικά στον Πειραιά, όπου πέρασε τα παιδικά του χρόνια.

Η πηγαία ερμηνεία του έργου από μία πλειάδα ηθοποιών, που δεν φιγουράρουν συνήθως στα ιλουστρασιόν περιοδικά του κατεστημένου, καταδεικνύει τη δύναμη επιβίωσης του θεατρικού ταλέντου στη χώρα μας σε πείσμα όλων αυτών που κινούν τα νήματα της θεατρικής βιομηχανίας, η οποία για δικούς της λόγους πολλές φορές προβάλλει τους ατάλαντους και αγνοεί – όταν δεν πολεμά ανοικτά – τους ταλαντούχους. Ευτυχώς, που ακόμα υπάρχει το αυθεντικό θεατρόφιλο κοινό, το οποίο αποτελεί και τον τελικό κριτή της θεατρικής ποιότητας και της καταξίωσης των συντελεστών της. Και αυτό το κοινό ήταν ασφυκτικά παρόν στην πρεμιέρα του έργου, ενός έργου που πέραν του γέλιου που σκόρπισε, προβλημάτισε για μία ακόμη φορά για τις σχέσεις των δύο φύλων, την περίπλοκη και πολυποίκιλη γυναικεία ψυχοσύνθεση και σε τελευταία ανάλυση την αφέλεια των ανδρών, που νομίζουν πάντα ότι είναι και αφέντες και εξυπνότεροι, χωρίς ποτέ να μπορούν να ξεφύγουν από τον ζυγό του θηλυκού (όσο επιμένουν να είναι ακόμη άνδρες και να μην υποκύπτουν στην ομοφυλοφιλική μόδα της σύγχρονης παρακμιακής εποχής μας).

Η επεισοδιακή χρονική συνεύρεση του Κώστα Πρέκκα στο τελευταίο του σπίτι με τις τρεις διαδοχικές γυναίκες του (κατά σειρά εμφάνισής τους στη σκηνή: Ειρήνη Παλαμά, Ειρήνη Δρίβα, Φωτεινή Παπαδάκη), τον φίλο του και μετέπειτα σύζυγο της πρώτης του γυναίκας (Βασίλης Πυρινής), και τον ασφαλιστή του (Γιάννης Κωσταράς) δημιουργεί μια κατάσταση συνεχούς εκρηκτικής έντασης που εκτονώνεται με τα ξεσπάσματα γέλιου των θεατών μέσα από την απρόσμενη ευρηματικότητα ενός σεναρίου πρωτότυπου, ευχάριστου και εύθυμου (σε πρώτη προσέγγιση), αλλά παράλληλα μελαγχολικού και αποκαλυπτικού της αντιφατικότητας των σχέσεων και των αισθημάτων μεταξύ του άνδρα και της γυναίκας, των γυναικών που διεκδικούν τον ίδιο άνδρα, του άνδρα και του φίλου του που από ειρωνεία της τύχης «μοιράστηκαν» την ίδια γυναίκα, αλλά και τις πανουργίες ανδρών και γυναικών για την αυτόνομη επιβίωσή τους όταν η σχέση τους υφίσταται την φθορά του χρόνου και ενίοτε πέφτει θύμα της προσωπικής ιδιοτέλειας ενός εκάστου. «Ανθρώπινο, πολύ ανθρώπινο», όπως θα έλεγε και ο Φρειδερίκος Νίτσε, αν έβλεπε το έργο, δίνοντας αφορμή στον Ίρβιν Γιάλομ να επεκτείνει την ψυχαναλυτική του δραστηριότητα γύρω από τις απόψεις του Γερμανού στοχαστή γράφοντας το: «Όταν γέλασε ο Νίτσε», σε αντιδιαστολή με το γνωστό πλέον μπεστ σέλερ του: «Όταν έκλαψε ο Νίτσε».

Χρίστος Γούδης, δημοτικός σύμβουλος Δήμου Αθηναίων

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Καραμπινάτο σκάνδαλο στις πλάτες των Αθηναίων με το κτίριο της Πατησίων 159

Τη δουλειά ανέθεσε ο Μπακογιάννης, αλλά τις τελικές υπογραφές έβαλε ο Δούκας! «Δεν μπορούσαμε να κάνουμε αλλιώς» λένε από τον Δήμο Αθηναίων Σε σκάνδαλο που...

Πώς μας κοροϊδεύουν με το ελαιόλαδο – Η λεπτομέρεια στις ετικέτες που προδίδει...

Δεν είναι όλα τα ελαιόλαδα που βλέπουμε στα ράφια των σούπερ μάρκετ αυτό που υπόσχονται. Σύμφωνα με το αμερικανικό περιοδικό Epicurious, μια μικρή αλλά...

Φτώχεια καταραμένη

Εμείς τα λέγαμε ότι υπάρχει φτώχεια, αλλά η κυρία Σακελλαροπούλου, καλοβολεμένη ούσα στον προεδρικό θώκο, δεν μας πίστευε. Αλλωστε, είχε και αγωνίες αν ο...

Ενοχλημένη η πρεσβεία για το απαγορευτικό Μητσοτάκη – Συνάντηση Κίμπερλι με Τασούλα

Ακούγεται απίστευτο (και ακατανόητο), αλλά οι πληροφορίες μας επιμένουν ότι είναι πραγματικό γεγονός: Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τηλεφώνησε σε υπουργούς που είχαν δηλώσει επίσημα...

Καθετί που φοράει η υπέρκομψη Μαρέβα είναι έργο τέχνης: Σαν να δίνεις μπογιές...

* Αυτός ο Χατζηδάκης είναι ό,τι ακριβώς ονειρεύεται να γίνει κάθε δεξιός: Ενας άεργος κρατικοδίαιτος κηφήνας που βρίζει το Δημόσιο από το οποίο σιτίζεται,...

Ποιοι μπορούν να πάρουν σύνταξη πριν από τα 62 έτη – Αναλυτικός οδηγός...

Η «δημοκρατία» παρουσιάζει έναν αναλυτικό οδηγό με όλες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται και διαφέρουν από Ταμείο σε Ταμείο   Χιλιάδες εργαζόμενοι που ασφαλίστηκαν πριν από...

Σημεία και τέρατα στο Κτηματολόγιο

Εγγραφο-φωτιά στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία από ομάδα επιστημόνων που εργάζεται στον οργανισμό κάνει λόγο για μεγάλο φαγοπότι με τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης Λερναία Υδρα θυμίζουν...

Αποκάλυψη για το πάρτι στα ΕΛ.ΤΑ.: Ο Σκλήκας διπλασίασε σε έξι μήνες τον...

Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για τη θητεία του πρώην πλέον διευθύνοντος συμβούλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων, Γρηγόρη Σκλήκα. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του dimokratia.gr, ο μισθός...

Οικογένεια Ζηρίδη: Καταδίκη και σε δεύτερο βαθμό για τα χρέη τους

Το Εφετείο μείωσε την ποινή από 22 στα 11 έτη, καθιστώντας την εξαγοράσιμη. Οι απλήρωτοι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν τον δικαστικό αγώνα τουςΠέντε χρόνια μετά το...

ΕΛΤΑ: Δεν είναι εξυγίανση. Είναι δωράκι στους ιδιώτες

της Μαρίας ΔεναξάΚαι που παραιτήθηκε ο Γρηγόρης Σκλήκας, ο CEO των ΕΛΤΑ, για να μη χρεωθεί ο «Μωυσής», άλλη μια σκόπιμη απαξίωση και στο...









Advertisement 3
spot_img

Ροή ειδήσεων

spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ