Με «κόλπα και αλχημείες» προσπαθεί να βολέψει τους κομματικά ημετέρους σε υψηλόβαθμες θέσεις η υπουργός Παιδείας. Με πρόφαση τις περιπτώσεις υποψήφιων σχολικών διευθυντών που κατέθεσαν πλαστούς τίτλους σπουδών πέρασε υπογείως ρυθμίσεις που αγγίζουν τα όρια της αντισυνταγματικότητας, με απώτερο σκοπό να τακτοποιηθούν τα δικά της παιδιά. Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε για να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα πλαστογραφίας στη διαδικασία επιλογής διευθυντών σχολείων αποφασίστηκε ότι για τους υποψηφίους που υποβάλλουν ψευδή πιστοποιητικά θα διενεργείται σε βάρος τους ΕΔΕ και θα παραπέμπονται στον εισαγγελέα.
Εως εδώ δεν υπάρχει τίποτα το μεμπτό. Ωστόσο, στη σύσκεψη ελήφθησαν και άλλες αποφάσεις, οι οποίες ουδεμία σχέση έχουν με τα κρούσματα πλαστογραφίας. Η πιο προκλητική είναι αυτή με την οποία για πρώτη φορά στα χρονικά ξεκινάνε οι κρίσεις στελεχών της εκπαίδευσης από κάτω προς τα πάνω. Φέτος, λοιπόν, αρχικά θα επιλεγούν οι διευθυντές σχολείων και στη συνέχεια οι σχολικοί σύμβουλοι. Αυτό σημαίνει δηλαδή αντίστροφα ότι όσοι εκπαιδευτικοί υποβάλλουν αίτηση για τη θέση του σχολικού συμβούλου και αποτύχουν δεν θα έχουν πλέον την ευκαιρία να δοκιμάσουν την τύχη τους για διευθυντές σχολείων, καθώς θα έχουν ολοκληρωθεί οι κρίσεις.
Ο κ. Νίκος Παπαχρήστος, πρόεδρος του συνδικαλιστικού οργάνου των καθηγητών, μιλώντας στη «δημοκρατία» κάνει λόγο για ένα ύπουλο σχέδιο της υπουργού: «Υπό τον φόβο ότι, αν δεν καταφέρουν να γίνουν σχολικοί σύμβουλοι, δεν θα μπορούν να διεκδικήσουν μια θέση διευθυντή, κανένας εκπαιδευτικός δεν πρόκειται να υποβάλει αίτηση για σύμβουλος, όλοι θα στραφούν στις θέσεις των σχολικών διευθυντών. Αρα θα μείνουν κενά τα αξιώματα των σχολικών συμβούλων για να τοποθετηθούν οι δικοί τους άνθρωποι». Η ομοσπονδία έχει ήδη καταγγείλει τη διαδικασία, χαρακτηρίζοντας την «τέχνασμα», ώστε να αποκλειστεί η πλειονότητα των εκπαιδευτικών από τις θέσεις των συμβούλων.
Η σύσκεψη, πάντως, της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας επεφύλασσε μια ακόμα απόφαση-έκπληξη: την κατάργηση όλων των γραφείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Φυσικής Αγωγής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για την εξοικονόμηση κονδυλίων. Οι αρμοδιότητές τους θα μεταφερθούν στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, οι οποίες θα αδυνατούν να διαχειριστούν εκατοντάδες σχολεία, με αποτέλεσμα να προκληθεί αλαλούμ.
Εύη Πανταζοπούλου