Ενα «κόσμημα» με τέσσερις τροχούς

Ενα αληθινό κόσμημα σε τέσσερις τροχούς, που κατασκευάστηκε το 1971 ειδικά για την πριγκίπισσα Σοράγια, βρίσκεται στην Ελλάδα. Ιδιοκτήτης του είναι ο συλλέκτης Εντουαρντ Νορούσνια, πρόεδρος του Ομίλου Εταιριών Alpha, ο οποίος μοιράζει την καταγωγή του ανάμεσα στην Ελλάδα και την Περσία. «Πρόκειται για ένα χειροποίητο Fiat Moretti 125, το οποίο αγόρασα το 1998, αλλά ανακάλυψα τη μοναδικότητά του σχετικά πρόσφατα, έπειτα από έναν… μαραθώνιο ηλεκτρονικής αλληλογραφίας που είχα με τους ιθύνοντες του Club Moretti στην Ελβετία» λέει ο γνωστός επιχειρηματίας στη «δημοκρατία», αρχίζοντας έτσι να ξετυλίγει το νήμα μιας ενδιαφέρουσας ιστορίας. «Η αγάπη μου για τα παλιά αυτοκίνητα ξεκίνησε όταν ήμουν πιτσιρικάς. Το πρώτο που αγόρασα στα τέλη της δεκαετίας του ’70, όταν πήρα το δίπλωμα οδήγησης, ήταν ένα Ford Thunderbird. Στη συνέχεια απέκτησα δύο Fiat Moretti 128 κι ένα BMW του 1968. Το συγκεκριμένο τράβηξε το ενδιαφέρον μου. Ισως γιατί μέσα μου γνώριζα πόσο μοναδικό είναι».

Θέλοντας να μάθει αν είχε πειραχτεί οτιδήποτε στο αυτοκίνητό του, ο Εντουαρντ επικοινώνησε το 2009 με το Club Moretti ζητώντας να του στείλουν φωτογραφίες του συγκεκριμένου μοντέλου. Λαμβάνοντας ωστόσο το υλικό, έπεσε από τα σύννεφα. «Στις φωτογραφίες δεν είδα το δικό μου Fiat Moretti 125 του 1971, αλλά ένα πολύ διαφορετικό αυτοκίνητο». Χρειάστηκε να σταλούν πολλά e-mails μέχρι οι ιθύνοντες της Moretti και ο Εντουαρντ Νορούσνια μπορέσουν να καταλάβουν τι είχε συμβεί. «Ηταν μυστήριο. Και για εκείνους και για μένα» συνεχίζει ο επιχειρηματίας. «Στην αρχή υποψιάστηκαν πως είχε γίνει κάποια παρέμβαση στο αυτοκίνητο, αλλάζοντας έτσι την αρχική μορφή του. Οταν με ρώτησαν σχετικά, εγώ κάλεσα αμέσως έναν φανοποιό προκειμένου να τσεκάρει κι αυτό το ενδεχόμενο. Εκείνος, αφού το κοίταξε εξονυχιστικά, το απέκλεισε». Παίρνοντας το καινούργιο e-mail με τη γνωμάτευση του ειδικού, οι άνθρωποι του Club Moretti ζήτησαν από τον επιχειρηματία να τους στείλει νέες, πιο λεπτομερείς φωτογραφίες του αυτοκινήτου. Οταν τις έλαβαν, μπέρδεψαν το εν λόγω μοντέλο με το Fiat Morretti 128. Ομως ο Εντουαρντ έχει στη συλλογή του και δύο Fiat Moretti 128. «Τα φωτογράφισα και τα δύο και τους έστειλα το υλικό. Οπως ήταν αναμενόμενο, το μυστήριο γι’ αυτούς μεγάλωσε και δεν γινόταν να μείνει άλυτο.

Ετσι, ταξίδεψαν στην Ιταλία, αναζητώντας έναν ηλικιωμένο ονόματι Ντάνι Μπράουαρντ, ο οποίος εργαζόταν στο εργοστάσιο της Moretti το 1971. Οταν επιτέλους τον συνάντησαν, όλα ξεκαθάρισαν. Εκείνος τους είπε συγκινημένος ότι εκείνη τη χρονιά είχε γίνει μια ειδική παραγγελία αυτοκινήτου για μια πριγκίπισσα, το οποίο παραδόθηκε στην Ελλάδα. Ο ίδιος, μάλιστα, βρήκε και τα σχέδια του αυτοκινήτου και τους τα έδωσε. Με τη σειρά τους τότε οι ιθύνοντες του Club Moretti μου τα έστειλαν μαζί με ένα e-mail με το οποίο πιστοποιούσαν τη μοναδικότητα του αυτοκινήτου μου» λέει ο Εντουαρντ. Αργότερα διέρρευσε και το όνομα της πριγκίπισσας για την οποία κατασκευάστηκε -ειδικά- το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Δεν ήταν άλλη από τη θλιμμένη, όπως την αποκαλούσαν, Σοράγια. «Το αυτοκίνητο αγοράστηκε στο όνομα κάποιου Ελληνα, ο οποίος το συντηρούσε, και κάθε φορά που ερχόταν η Σοράγια, το χρησιμοποιούσε για τις μετακινήσεις της. Τότε υπήρχε ένας νόμος που έλεγε ότι για να έχει κάποιος αυτοκίνητο στο όνομά του στην Ελλάδα θα έπρεπε να είναι μόνιμος κάτοικος της χώρας» σημειώνει ο επιχειρηματίας.

«Ανεκτίμητο γιατί δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης»

Σαν το Fiat Moretti 125 (ETS Pierreux Bruxelles) του 1971 υπολογίζεται ότι κατασκευάστηκαν ακόμη τέσσερα ή πέντε κομμάτια, από τα οποία όμως δεν σώζεται κανένα πλην αυτό του Εντουαρντ. Αυτό, όπως είναι φυσικό, ανεβάζει κατακόρυφα την αξία του. «Οι Ελβετοί μού είπαν ότι η αξία του είναι όσο το πληρώνει κάποιος γιατί δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης. Μπορεί κάποιος να διαθέσει 1.000.000 για να το αγοράσει και στη συνέχεια να το πουλήσει 1.200.000 ευρώ. Οπως συνέβη πέρσι με το αμάξι του Τζέιμς Μποντ. Αγοράστηκε 50.000 δολάρια, το πούλησε κατόπιν ο ιδιοκτήτης του 128.000 δολάρια και ο επόμενος έπιασε πέρσι 4.500.000 δολάρια» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Εντουαρντ, ο οποίος έχει πάρει την απόφαση να πουλήσει το «κόσμημα» της συλλογής του. Επιθυμία του, ωστόσο, είναι να το δώσει σε κάποιον που θα το εκτιμήσει. «Το λογικό θα ήταν να το αγοράσει κάποιος συλλέκτης, διότι πρόκειται για μουσειακό κομμάτι» λέει ο επιχειρηματίας στη «δημοκρατία» και συνεχίζει: «Είναι ένα αμάξι που ο κόσμος το λατρεύει με την πρώτη ματιά. Οταν το βγάζω στον δρόμο, γίνεται… πανηγύρι. Σταματούν και το βγάζουν φωτογραφίες. Παρ’ όλα αυτά, δεν το κυκλοφορώ πολύ γιατί ακόμη και μια γρατσουνιά να πάθει είναι κρίμα λόγω της μοναδικότητάς του. Πόσο μάλλον αφού έως τώρα δεν έχει πάθει το παραμικρό». Είναι γεγονός ότι στο παρελθόν αυτοκίνητα σαν κι αυτό, που έχουν συνδεθεί με σημαντικές προσωπικότητες, έχουν δημοπρατηθεί σπάζοντας τα φράγμα τού 1.000.000 ευρώ.

Ηλίας Μαραβέγιας

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πώς μας κοροϊδεύουν με το ελαιόλαδο – Η λεπτομέρεια στις ετικέτες που προδίδει...

Δεν είναι όλα τα ελαιόλαδα που βλέπουμε στα ράφια των σούπερ μάρκετ αυτό που υπόσχονται. Σύμφωνα με το αμερικανικό περιοδικό Epicurious, μια μικρή αλλά...

Σημεία και τέρατα στο Κτηματολόγιο

Εγγραφο-φωτιά στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία από ομάδα επιστημόνων που εργάζεται στον οργανισμό κάνει λόγο για μεγάλο φαγοπότι με τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης Λερναία Υδρα θυμίζουν...

Καραμπινάτο σκάνδαλο στις πλάτες των Αθηναίων με το κτίριο της Πατησίων 159

Τη δουλειά ανέθεσε ο Μπακογιάννης, αλλά τις τελικές υπογραφές έβαλε ο Δούκας! «Δεν μπορούσαμε να κάνουμε αλλιώς» λένε από τον Δήμο Αθηναίων Σε σκάνδαλο που...

Ενοχλημένη η πρεσβεία για το απαγορευτικό Μητσοτάκη – Συνάντηση Κίμπερλι με Τασούλα

Ακούγεται απίστευτο (και ακατανόητο), αλλά οι πληροφορίες μας επιμένουν ότι είναι πραγματικό γεγονός: Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τηλεφώνησε σε υπουργούς που είχαν δηλώσει επίσημα...

Εφιάλτης στα κρεοπωλεία για τους καταναλωτές – Τι κρύβεται πίσω από τις εξωφρενικές...

Το ράλι τιμών στο μοσχαρίσιο κρέας στην Ελλάδα μπορεί να έχει ανακοπεί τον τελευταίο μήνα, ωστόσο δεν αναμένεται να ακολουθήσει φθηνότερη πορεία. Αντιθέτως, σύμφωνα...

Αποκάλυψη για το πάρτι στα ΕΛ.ΤΑ.: Ο Σκλήκας διπλασίασε σε έξι μήνες τον...

Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για τη θητεία του πρώην πλέον διευθύνοντος συμβούλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων, Γρηγόρη Σκλήκα. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του dimokratia.gr, ο μισθός...

Καθετί που φοράει η υπέρκομψη Μαρέβα είναι έργο τέχνης: Σαν να δίνεις μπογιές...

* Αυτός ο Χατζηδάκης είναι ό,τι ακριβώς ονειρεύεται να γίνει κάθε δεξιός: Ενας άεργος κρατικοδίαιτος κηφήνας που βρίζει το Δημόσιο από το οποίο σιτίζεται,...

Φτώχεια καταραμένη

Εμείς τα λέγαμε ότι υπάρχει φτώχεια, αλλά η κυρία Σακελλαροπούλου, καλοβολεμένη ούσα στον προεδρικό θώκο, δεν μας πίστευε. Αλλωστε, είχε και αγωνίες αν ο...

ΕΛΤΑ: Δεν είναι εξυγίανση. Είναι δωράκι στους ιδιώτες

της Μαρίας ΔεναξάΚαι που παραιτήθηκε ο Γρηγόρης Σκλήκας, ο CEO των ΕΛΤΑ, για να μη χρεωθεί ο «Μωυσής», άλλη μια σκόπιμη απαξίωση και στο...

Ιράν: Ανήλικη νύφη που σκότωσε τον κακοποιητικό σύζυγό της κινδυνεύει με εκτέλεση αν...

Αντιμέτωπη με την θανατική ποινή βρίσκεται η 25χρονη Γκόλι Κούχκαν στο Ιράν, καθώς έχει καταδικαστεί για τη δολοφονία του κακοποιητικού συζύγου της, με τον...








Advertisement 3
spot_img

Ροή ειδήσεων

spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ