Η τελική λύση για τα ταξί

Πληθυσμιακά κριτήρια, δυνατότητα μεταβίβασης των αδειών και δημιουργία εταιριών από τους υφιστάμενους ιδιοκτήτες ταξί: αυτές είναι οι κατευθύνσεις του υπουργείου Μεταφορών για το θέμα της απελευθέρωσης των ταξί.

Οι αλλαγές αναμένεται να γίνουν με νομοθέτημα-εξπρές που θα κατατεθεί στη Βουλή έως τις 20 του μηνός. Στις 12 του μηνός το νομοθέτημα θα περιέλθει στον έλεγχο της τρόικας, η οποία έχει τον τελευταίο και τελικό λόγο. Το νέο θεσμικό πλαίσιο θα κινείται στον πυρήνα του Προεδρικού Διατάγματος του Δ. Ρέππα, το οποίο εισήγαγε πληθυσμιακά κριτήρια στην έκδοση των νέων αδειών. Η δυνατότητα μεταβίβασης των υπαρχουσών αδειών, η λειτουργία ταξί 7 και 9 θέσεων (μίνι βαν) και η είσοδος εταιριών στον κλάδο αναμένεται να αποτελέσουν τη «ραχοκοκαλιά» του νομοθετήματος.

Η εισαγωγή πληθυσμιακών και περιβαλλοντικών κριτηρίων δεν αναμένεται να αλλάζει σημαντικά από το Π.Δ. του Δ. Ρέππα. Μαθηματικός τύπος θα καθορίζει αντικειμενικά τον απαιτούμενο αριθμό αδειών, με βάση τις ανάγκες κάθε περιοχής (πληθυσμός και τουριστική κίνηση). Στο Π.Δ. Ρέππα προβλεπόταν η κυκλοφορία δυόμισι ταξί ανά 1.000 κατοίκους για την Αθήνα και δύο ταξί ανά 1.000 κατοίκους για όλη την υπόλοιπη χώρα.

Η έκδοση αδειών για μίνι βαν ενδέχεται να απευθύνεται (τουλάχιστον σε πρώτη φάση) μόνο στους υπάρχοντες κατόχους αδειών. Στην περίπτωση που οι άδειες για μίνι βαν δεν απορροφηθούν από τους ιδιοκτήτες ταξί, τότε υπάρχει σκέψη για έκδοση νέων αδειών. Αν ισχύσει κάτι τέτοιο, οι αντιδράσεις από τον τουριστικό κλάδο θα είναι σημαντικές.

Για πρώτη φορά θα θεσπιστούν ανοιχτές διαδικασίες για την απόκτηση της άδειας και την πρόσβαση στο επάγγελμα του οδηγού ταξί και γενικότερα την ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας σε αυτόν τον χώρο. Σύμφωνα με το υφιστάμενο ιδιοκτησιακό καθεστώς, άδεια ταξί μπορούν να αγοράσουν μόνο φυσικά πρόσωπα – κάτοχοι άδειας οδηγού ταξί, μόνο δύο άδειες ανά φυσικό πρόσωπο.

Με τις αλλαγές που προωθούνται προβλέπεται να αρθεί κάθε περιορισμός. Πάντως, αναμένεται να αποτραπεί η δημιουργία ολιγοπωλίων ή μονοπωλίων, καθώς ανά έδρα δεν θα ξεπερνιέται ένα συγκεκριμένο ποσοστό (π.χ. 5% του συνολικού αριθμού αδειών σε Αθήνα ή Θεσσαλονίκη, 10 % αλλού θα μπορούν να συνθέτουν μια εταιρία).

Επιδίωξη του υπουργείου Υποδομών θα αποτελέσει η οργάνωση του κλάδου σε εταιρίες, κάτι το οποίο απέτυχε να πραγματοποιήσει το προηγούμενο σχέδιο νόμου για τα ταξί (3109/2003), καθώς έθετε τα 150 αυτοκίνητα ως ελάχιστο όριο για τη σύσταση εταιρίας.

Φώτης Φωτεινός

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ποιοι μπορούν να πάρουν σύνταξη πριν από τα 62 έτη – Αναλυτικός οδηγός...

Η «δημοκρατία» παρουσιάζει έναν αναλυτικό οδηγό με όλες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται και διαφέρουν από Ταμείο σε Ταμείο   Χιλιάδες εργαζόμενοι που ασφαλίστηκαν πριν από...

Πώς μας κοροϊδεύουν με το ελαιόλαδο – Η λεπτομέρεια στις ετικέτες που προδίδει...

Δεν είναι όλα τα ελαιόλαδα που βλέπουμε στα ράφια των σούπερ μάρκετ αυτό που υπόσχονται. Σύμφωνα με το αμερικανικό περιοδικό Epicurious, μια μικρή αλλά...

Κ. Αϊβαλιώτης: Μόνο έτσι παίρνουν το μήνυμα

Το think tank «Adie» έχει παρέμβαση στις Βρυξέλλες εδώ και χρόνια. Στην τελευταία έκθεσή του αναφέρει ότι το οικονομικό σφίξιμο της Τουρκίας είναι τόσο...

Αποκάλυψη για το πάρτι στα ΕΛ.ΤΑ.: Ο Σκλήκας διπλασίασε σε έξι μήνες τον...

Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για τη θητεία του πρώην πλέον διευθύνοντος συμβούλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων, Γρηγόρη Σκλήκα. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του dimokratia.gr, ο μισθός...

Σημεία και τέρατα στο Κτηματολόγιο

Εγγραφο-φωτιά στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία από ομάδα επιστημόνων που εργάζεται στον οργανισμό κάνει λόγο για μεγάλο φαγοπότι με τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης Λερναία Υδρα θυμίζουν...

Mαρτυρία από θύμα επίθεσης του Φανούρη και του γαμπρού του: «Ήμουν δέκα μέρες...

Μια νέα μαρτυρία από τα Βορίζια έρχεται να ρίξει φως στο παρελθόν ανθρώπων που εμπλέκονται στη βεντέτα του χωριού.Άνδρας που ισχυρίζεται πως έπεσε θύμα...

Ενοχλημένη η πρεσβεία για το απαγορευτικό Μητσοτάκη – Συνάντηση Κίμπερλι με Τασούλα

Ακούγεται απίστευτο (και ακατανόητο), αλλά οι πληροφορίες μας επιμένουν ότι είναι πραγματικό γεγονός: Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τηλεφώνησε σε υπουργούς που είχαν δηλώσει επίσημα...

Παρέμβαση – καταπέλτης Κοκοτσάκη για τα Τέμπη: «Τα κρίσιμα στοιχεία παραμένουν πάνω στα...

Ο Βασίλης Κοκοτσάκης, μέλος της ομάδας τεχνικών συμβούλων συγγενών θυμάτων των Τεμπών έκανε μια μακροσκελή ανάρτηση στο facebook, με την οποία ανέλυσε την εστίαση...

Φτώχεια καταραμένη

Εμείς τα λέγαμε ότι υπάρχει φτώχεια, αλλά η κυρία Σακελλαροπούλου, καλοβολεμένη ούσα στον προεδρικό θώκο, δεν μας πίστευε. Αλλωστε, είχε και αγωνίες αν ο...

Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης: Μουσουλμάνος Δήμαρχος για την Αθήνα – Ίσως και τρανς

Σε όλο τον κόσμο δεν κάνουμε κουμάντο. Εδώ όμως κάνουμε και δεν υπάρχουν τόσο πολλοί προδότες για την πρασινοκόκκινη συμμαχία ούτε τόσοι απρόσκλητοι «μουσαφιραίοι»....







Advertisement 3
spot_img

Ροή ειδήσεων





spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ