Δεν κάνει πίσω ο Βορίδης!

Στην πλήρη απελευθέρωση της αγοράς των φορτηγών Δημόσιας Χρήσης προχωρά το υπουργείο Υποδομών. Παρά το γεγονός ότι χθες υπήρξε διάσταση απόψεων, με τους οδικούς μεταφορείς να εξετάζουν το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων, το υπουργείο εμφανίζεται αποφασισμένο να προχωρήσει, με αναδρομική ισχύ από την 1/1/2012, στο άνοιγμα του κλάδου. Μάλιστα στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο θα καταθέσει ενισχυμένη τροπολογία, η οποία κινείται κοντά στις προτάσεις της Ν.Δ.

«Ξέρετε ότι υφίσταται δέσμευση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην απελευθέρωση του συγκεκριμένου κλάδου» ανέφερε χθες ο υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης. Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών φορτηγών εμμένουν στη διατήρηση της μεταβατικής περιόδου ως τον Ιούλιο του 2013. Το δεύτερο πεδίο διαφωνιών εντοπίζεται στο ύψος όχι τόσο του διοικητικού παραβόλου, αλλά της εφάπαξ εισφοράς υπέρ του Δημοσίου.

«Η μη κατάργηση της μεταβατικής περιόδου σε συνδυασμό με το ύψος της εισφοράς αποτελούν για εμάς κόκκινη γραμμή» ανέφερε ο πρόεδρος των Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών Πέτρος Σκουλικίδης. Οι οδικοί μεταφορείς θα συνεδριάσουν σήμερα, προκειμένου να αποφασίσουν αν θα προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις.

Παρά τις δύο παραπάνω διαφωνίες, έδαφος συνεννόησης υπάρχει σε άλλα, επιμέρους αιτήματα των μεταφορέων. Το υπουργείο Υποδομών πρόκειται να προχωρήσει σε μια σειρά από ρυθμίσεις, οι οποίες θα αναθεωρούν τον νόμο 3887/2010, κυρίως στην κατεύθυνση του εξορθολογισμού των μεταφορέων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, περιορίζοντας το εύρος σε Ελληνες και κοινοτικούς. Επίσης το υπουργείο θα κινηθεί στη διευκόλυνση των μεταβιβάσεων αδειών, αλλά και στη διεύρυνση της μορφής σύστασης μεταφορικών εταιριών, επιτρέποντας συνολικά τη δραστηριοποίηση και άλλων νομικών προσώπων, πλην Α.Ε. και ΕΠΕ.

Συγκεκριμένα το υπουργείο Υποδομών θα καταθέσει σήμερα ενισχυμένη τροπολογία, η οποία θα προβλέπει, μεταξύ άλλων, τα εξής:

-Παροχή δυνατότητας, για λόγους ανταγωνισμού, αλλά και για λόγους ίσης μεταχείρισης, οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημόσιας χρήσης, οι οποίοι έχουν τα τυπικά προσόντα (αντίστοιχη άδεια οδικού μεταφορέα), να διενεργούν είτε εθνικές είτε διεθνείς μεταφορές. Με τον τρόπο αυτό δεν θα υπάρξει ιδιαίτερη ευνοούμενη κατηγορία εις βάρος άλλης.

-Τα νέα φορτηγά που θα κυκλοφορήσουν θα πρέπει να είναι νέας τεχνολογίας (EURO V) τουλάχιστον.

-Καταργείται η υποχρεωτική άσκηση του επαγγέλματος του οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων, μόνο με υποχρεωτική ένταξη σε εταιρίες, όπως άλλωστε ισχύει για όλα τα επαγγέλματα από τον ν. 3919/2011 αλλά και από τις σχετικές διατάξεις του Συντάγματος.

-Θα καθοριστεί, πέρα από το παράβολο, εφάπαξ εισφορά υπέρ του Δημοσίου στα νέα ΦΔΧ αυτοκίνητα για να αντισταθμιστούν οι επιπτώσεις της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων επί της ποιότητας του οδικού δικτύου, καθώς και της περιβαλλοντικής προστασίας.

Μετά το πέρας της συνάντησης με τους οδικούς μεταφορείς, ο υπουργός Υποδομών συναντήθηκε με αντιπροσωπία της Ν.Δ., με επικεφαλής τον τομεάρχη Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο.

Φώτης Φωτεινός

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img
spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα

spot_img
spot_img