Αυλαία έπεσε χθες με το μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας στις πιο δύσκολες πανελλαδικές εξετάσεις της τελευταίας δεκαετίας. Για το τελευταίο μάθημα, πάντως, η Κεντρική Εξεταστική Επιτροπή επέλεξε θέματα βατά, μέσα από τη διδακτέα ύλη και εντός των δυνατοτήτων των υποψηφίων. Σε αντίθεση, δηλαδή, με τα ερωτήματα που είχαν «πέσει» στα μαθήματα της Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης και στη Νεοελληνική Γλώσσα και τη Βιολογία Γενικής Παιδείας, όπου οι υποψήφιοι «τραβούσαν τα μαλλιά τους». Τα βασικά συμπεράσματα που εξάγουν οι εκπαιδευτικοί μετά την ολοκλήρωση των πανελλαδικών εξετάσεων είναι ότι τα φετινά θέματα ήταν επιστημονικά διατυπωμένα, γεγονός που δυσκόλεψε τους διαγωνιζομένους, καθώς και ότι ο αριθμός των ερωτήσεων ήταν δυσανάλογα μεγάλος με το τρίωρο που είχαν στη διάθεσή τους.
Οσον αφορά στη βαθμολογική εικόνα που έχει αρχίσει να σχηματίζεται βάσει των διορθωμένων γραπτών, είναι επιεικώς απογοητευτική και προδιαγράφει και την πτωτική πορεία που θα ακολουθήσουν οι βάσεις εισαγωγής. Για την κατρακύλα των βάσεων στις σχολές του δεύτερου και του τέταρτου Επιστημονικού Πεδίου ευθύνονται η Φυσική και τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης.
Αντίθετα, ανοδικές τάσεις διαφαίνονται στο πρώτο Επιστημονικό Πεδίο (Νομικές, Παιδαγωγικές σχολές) χάρη στα εύκολα θέματα σε Νεοελληνική Λογοτεχνία και Αρχαία Ελληνικά. Υπενθυμίζεται ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις συνεχίζονται στις 15 Ιουνίου για όσους υποψήφιους έχουν επιλέξει ειδικά μαθήματα.
-Στη Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας οι μαθητές τα βρήκαν σκούρα με το κείμενο της Ελένης Γλύκατζη – Αρβελέρ, ειδικά στην περίληψη, όπου με άριστα το 25 η συντριπτική πλειοψηφία μετά βίας έπιασε το 10.
-Τα θέματα στη Βιολογία Γενικής Παιδείας δυσκόλεψαν πάρα πολύ τους υποψήφιους και ιδιαίτερα αυτούς της Θεωρητικής Κατεύθυνσης.
-Βατά και αναμενόμενα ήταν τα ερωτήματα στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας.
-Η Φυσική Κατεύθυνσης είναι αναμφισβήτητα το «βατερλό» των διαγωνιζομένων, καθώς εκτός από το «επιστημονικά λανθασμένο» Γ4 θέμα, δεν υπήρχε κλιμάκωση στη δυσκολία και δεν επαρκούσε ο χρόνος.
-Απαιτητικά και διαβαθμισμένης δυσκολίας ήταν τα ερωτήματα στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης.
-Για καλά προετοιμασμένους μαθητές αλλά πιο εύκολα από πέρυσι ήταν τα θέματα στη Νεοελληνική Λογοτεχνία και τα Αρχαία Ελληνικά Κατεύθυνσης.
Εύη Πανταζοπούλου


