Με την ανεργία στο κόκκινο και τα εισοδήματα των νοικοκυριών στο ναδίρ, η ανησυχία των Ελλήνων για το εργασιακό τους μέλλον και τις προοπτικές της οικονομίας σπάει κάθε ρεκόρ σε παγκόσμιο επίπεδο. Ταυτόχρονα, σχεδόν τέσσερις στους 10 Ελληνες δηλώνουν ότι δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών, ενώ εννέα στους 10 αναγκάστηκαν να αλλάξουν καταναλωτικές συνήθειες εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης.
Με αυτά τα δεδομένα δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι βουτηγμένη στην απαισιοδοξία, παραμένοντας ανάμεσα στις πέντε πιο απαισιόδοξες χώρες του πλανήτη, σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen. Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης των Ελλήνων βρίσκεται σταθερά, τα τελευταία δύο χρόνια, κάτω από τις 60 μονάδες, καθώς μεγάλο ποσοστό πιστεύει ότι η κρίση θα παραταθεί και τους επόμενους μήνες.
Επιπλέον, το 40% των Ελλήνων πολιτών δηλώνει ότι τα εισοδήματά του αρκούν μόνο για την κάλυψη των στοιχειωδών του αναγκών. Ας σημειωθεί ότι το ποσοστό αυτό είναι το υψηλότερο που έχει καταγραφεί ποτέ στην έρευνα καταναλωτικής εμπιστοσύνης των Ελλήνων και ένα από τα υψηλότερα παγκοσμίως για το δεύτερο τρίμηνο του 2012.
Επίσης αρνητική πρωτιά «χτυπάει» και η ανησυχία των Ελλήνων για την οικονομία και τις εργασιακές προοπτικές, καθώς τα ποσοστά που καταγράφονται είναι τα υψηλότερα παγκοσμίως (46% και 44% αντίστοιχα).
Οπως ήταν αναμενόμενο, σχεδόν το σύνολο των Ελλήνων (89%) αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης, με τη μεγάλη πλειονότητα να έχει μειώσει τα χρήματα που δαπανά για διασκέδαση εκτός σπιτιού (78%).
Αντίστοιχα, μεγάλο ποσοστό έχει στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα (78%), τα οποία τα τελευταία χρόνια φαίνεται ότι κερδίζουν σταδιακά έδαφος στην ελληνική αγορά. Με βάση την τελευταία έρευνα της Nielsen, η Ινδονησία έγινε η πιο αισιόδοξη χώρα του πλανήτη, ενώ η Ουγγαρία η πιο απαισιόδοξη.